• 1
  • 2
2013-12-11, 20:31
Medlem
salxars avatar
http://www.pcworld.com/article/20707...ndows-8-2.html
http://winsupersite.com/windows-8/fu...dows-threshold
Senaste nytt när det gäller Jewsofts senaste påhitt är att nästa uppdatering av Windows 8 kommer få tillbaka startmenyn. Inget mer påtvingande av startskärmen, med andra ord. När nästa version kommer komma ut är däremot lite osäkert. Vissa källor hävdar januari nästa år, medan vissa hävdar 2015 som tidigast (!!!!) vilket enligt mig är på tok för sent.

Jag tycker själv det här är underbara nyheter. Inte för att jag har något emot startskärmen direkt, utan mer för att jag är så jävla trött på att Microjew tvingar på människor saker som ingen egentligen frågat om. Inget av tjafsen om Windows 8 hade hänt, om det inte vore för att de fick för sig att ta bort startmenyn helt och hållet av någon jävla anledning.

Ännu en nyhet nu är att vi kommer slippa ha en 20" dator skärm till varje metro-app nu, för vi kommer nu kunna köra metroappar direkt på skrivbordet. Bättre sent än aldrig kan man tycka, då det här har funnits i 3rd party program ett bra tag nu.

Även värt att notera är att uppdateringen kommer vara gratis för de som har Windows 8 eller 8.1.

Frågeställningar:
Tror ni att Windows 8.2 kommer ha en chans att köra över Windows 7/XP?
Hur lång tid tror ni det kommer ta innan Microsoft tar bort startmenyn igen?
Varför är det så jävla svårt för företag att bry sig om sina kunder?
Är det redan för sent för Microsoft att fixa Windows 8?
Citera
2013-12-11, 20:34
Medlem
Stvres avatar
Folk som köper w8 är så jävla dåligt insatta att de förmodligen inte ens vet vad en startmeny är för något så det spelar noll roll.
Citera
2013-12-11, 20:38
Medlem
sluggerbanans avatar
Det skulle 8.1 också ha.
W8/8.1 whatever är så dåligt och buggigt att W7 kommer att bli nya XP för flera decennier.
Citera
2013-12-11, 20:39
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvre
Folk som köper w8 är så jävla dåligt insatta att de förmodligen inte ens vet vad en startmeny är för något så det spelar noll roll.
Jasså? På vilket sätt? Windows 8 har ju faktiskt riktigt schyssta förändringar bakom huven. Aktivitetshanteraren är en klar uppdatering, och datorn startar äckligt fort. Efter att jag vant mig vid startskärmen är det faktiskt helt okej OS. Skulle ju föredra startmenyn, främst med tanke på att den inte tar upp hela jävla 22" skärmen. Med program som Classic Shell går det ju faktiskt att fixa till Windows 8.1 så det blir riktigt bra.
Citera
2013-12-11, 20:44
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jasså? På vilket sätt? Windows 8 har ju faktiskt riktigt schyssta förändringar bakom huven. Aktivitetshanteraren är en klar uppdatering, och datorn startar äckligt fort. Efter att jag vant mig vid startskärmen är det faktiskt helt okej OS. Skulle ju föredra startmenyn, främst med tanke på att den inte tar upp hela jävla 22" skärmen. Med program som Classic Shell går det ju faktiskt att fixa till Windows 8.1 så det blir riktigt bra.

I jämförelse med din trådstart tycks du vara lika skenhelig som expressen.
Windows är inte uppstartad för att du kan få en skärm du kan pilla på, det tar precis lika lång tid som tidigare. Med en vettig SSD sjunker också anledning att optimera från början så det är helt valfritt vad man vill använda, äldre operativsystem kommer alltid att vara snabbare.
Senast redigerad av sluggerbanan 2013-12-11 kl. 20:47.
Citera
2013-12-11, 20:49
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Det skulle 8.1 också ha.
W8/8.1 whatever är så dåligt och buggigt att W7 kommer att bli nya XP för flera decennier.
8.1 skulle vad jag vet bara få tillbaka knappen i vänstra hörnet? Vi kan ju hoppas att Jewsoft får arslet ur vagnen den här gången och faktiskt gör det rätta.

Citat:
I jämförelse med din trådstart tycks du vara lika skenhelig som expressen.
Windows är inte uppstartad för att du kan få en skärm du kan pilla på, det tar precis lika lång tid som tidigare. Med en vettig SSD sjunker också anledning att optimera från början så det är helt valfritt vad man vill använda, äldre operativsystem kommer alltid att vara snabbare.
Windows 8 använder nya hybrid boot, vilket gör att datorn startar äckligt snabbt jämfört med tidigare. Jag har tidigare haft Windows 7 och märker en skillnad, helt klart.

Jag försöker inte föra fram Windows 8.1 som svaret på alla världens gåtor, jag påpekar bara att 8.1 inte är antikristus som många verkar tro.

http://lifehacker.com/5841702/
Senast redigerad av salxar 2013-12-11 kl. 20:54.
Citera
2013-12-11, 20:58
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Windows 8 använder nya hybrid boot, vilket gör att datorn startar äckligt snabbt jämfört med tidigare. Jag har tidigare haft Windows 7 och märker en skillnad, helt klart.

Jag försöker inte föra fram Windows 8.1 som svaret på alla världens gåtor, jag påpekar bara att 8.1 inte är antikristus som många verkar tro.

http://lifehacker.com/5841702/

Viloläge är ingen ren start. Samma sak som att logga ut och sedan stänga skärmen typ.
Citera
2013-12-11, 21:00
Medlem
salxars avatar
Citat:
Viloläge är ingen ren start. Samma sak som att logga ut och sedan stänga skärmen typ.
Ja, jag kan ju medge att de fuskade lite där. Vore intressant att se viloläge vs hybrid boot däremot.
Citera
2013-12-11, 21:04
Medlem
Härligt, har saknat startmenyn!

Hur mycket använder ni den nuvarande startsidan? Finner den helt onödig.
Citera
2013-12-11, 21:11
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb

Jag använder just nu Classic Shell, men jag har tidigare använt startsidan. Inte vidare imponerad av den direkt. Tycker det är sjukt att Microsoft spottar på människor som inte har en touchskärm.

Jag använde skärmen ett par veckor, och kom fram till att det är helt OK. Att ha en liten meny med allt jag behöver är däremot hundra gånger bättre än att hela skärmen blir blå och ful med ett utseende som liknar något barnspel.
Citera
2013-12-11, 21:23
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb

Startsidan är helt värdelös, plus i kanten eftersom den går att arrangera personligt.
'Appar' eller startmenyn går väl på ett ut.
Ska väl erkänna att många systemfunktioner efter man lärt sig hitta dem är något bättre arrangerade sen startmenyn upplöstes men inte nödväntigtvis snabbare att få fram.
Citera
2013-12-11, 21:23
Medlem
TorrentLovers avatar
Fast de kommer säkert bara backa igen, så sitter folk där med Legohelvetet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in