Citat:
Ursprungligen postat av
Golonka
Vilket infantilt språk våldspsykot ligger inne med... Man hajjar liksom till lite! Han låter som en förstaårsgymnasist som skriver insändare på Hamsterpaj eller motsvarande! Ska det här vara en akademiker under utbildning? Utbildning till journalist, dessutom? Ett skrivande yrke!!!
"Buhuhuuuu.... Jag hade inget knogjärn ju! Det är olagligt!" (Sedan erkänner puckot att han bär fjäderbatong när han går på stan en glad kväll!) "Den dumma taxichauffören slog mig först och då slog jag till honom lite med min fjäderbatong och sedan kom polisgrisarna och tog mig och dumma elaka nazistdomstolen ville inte tro på mig. Buhuhhuuuu. Och jag har inga alkoholproblem! Jag dricker max en fem, sex öl och inte som andra jag känner och droger tar jag inte heller. Det fick vi lova innan vi började jobba för AFA, att man inte fick hålla på med droger och så. jag har bara tagit lite för att hålla mig vaken ibland ju!" (satir)
Fan vilken jävla fjant!
Flera saker fann jag ytterst anmärkningsvärda i hans infantila förklaring:
//Inlägg redigerat med hänvisning till regel 1.02. mod//
Det som han själv skriver är att han hamnar i fyllebråk då och då, har alkoholproblem, han har blivit dömd för våld mot tjänsteman, brukar narkotika och använder vapen. Till råge på det så kan han inte uttrycka sig väl i skrift (trots att han verkar som journalist), verkar ha ett CV som under tidigare erfarenheter säger "lagerarbetare" och att han kan "anpassa sig snabbt till nya uppgifter". Dock så verkar han inte kunna anpassa sig till det svenska rättssamhället. Han verkar heller ha ett sunt förnuft då han tror att rätten missuppfattar honom eftersom de lyssnar på polisen, men självklart lyssnar de på polisen, polisen anses oftast som bland de mer trovärdigare då de jobbar på samma sida av lagen samt var i tjänst vid tillfället. Hur naiv kan man vara?