• 1
  • 2
2013-12-13, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamstersvamp
Har du gått med den i 6-7år utan att du har börjat må sämre så är all troligtvis okej.

Har hört att lymkörtlar som är mjuka och rörliga under huden, (nästan) alltid är godartade. Stämmer detta?

Jo hehe så är det ju säkert och just nu är jag nog i den bästa formen jag någonsin har varit Men när man börjar googla så målar man ju fan på väggen så undvik
Citera
2013-12-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jo hehe så är det ju säkert och just nu är jag nog i den bästa formen jag någonsin har varit Men när man börjar googla så målar man ju fan på väggen så undvik

Jo hehe, Google förstörde mitt liv i ett skede. Hade också ett par lymfkörtlar som jag blev orolig för och började förstås googla. Var stensäker på att jag hade lymfom och gick och funderade på det i nån månad tills jag bestämde mig att kolla upp det. Läkaren försäkrade mig om att det inte var något farligt som tur var, men jag lärde mig ett och annat om lymfkörtlar, så det var ju ett plus.
Citera
2013-12-15, 16:48
Medlem
Har fått svar på blodproven som togs.
Inget visade fel. Enda felet jag hade enligt läkarn var b-12 brist. Inget mer... Men han vill kolla upp varför jag har b-12 brist. Han säger att dom vill göra en koll av magen om det skulle vara något där som inte står rätt till som gör att kroppen inte absorberar b12-vitamin. Så man har en trevlig gastroskopi att se framemot.
Jag blir galen på detta, varför dessa svullna lymfkörtlar om inget är fel? Jag menar, något måste ju vara fel. Om det inte är så att min kropp befinner sig i ett jävla otroligt stress-stadie som gör att allt blir åt helvete.
Har förresten fått tillbaka den jävla svullna lymfkörteln bakom örat som hade gått ner vid ett tillfälle.
Citera
2013-12-15, 20:14
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekedon
Har fått svar på blodproven som togs.
Inget visade fel. Enda felet jag hade enligt läkarn var b-12 brist. Inget mer... Men han vill kolla upp varför jag har b-12 brist. Han säger att dom vill göra en koll av magen om det skulle vara något där som inte står rätt till som gör att kroppen inte absorberar b12-vitamin. Så man har en trevlig gastroskopi att se framemot.
Jag blir galen på detta, varför dessa svullna lymfkörtlar om inget är fel? Jag menar, något måste ju vara fel. Om det inte är så att min kropp befinner sig i ett jävla otroligt stress-stadie som gör att allt blir åt helvete.
Har förresten fått tillbaka den jävla svullna lymfkörteln bakom örat som hade gått ner vid ett tillfälle.

Sitter i en mycket, mycket snarlik situation...

(FB) Är jag frisk eller inte?

Andra punktionen på onsdag, jag orkar knappt med detta längre...
Citera
2013-12-17, 15:11
Medlem
Fick åka hem från jobbet idag, sjukskriven tills torsdag. Har känt mig extra yr nu i flera dagar samt trött, ungefär som att golvet gungar. Samt att jag känner mig bortkopplad i hjärnan och som att jag lever i en annan värld. Väntar samtal från vårdcentralen, ska kolla vad dom säger angående b12 vitaminerna jag käkar. Har ätit dom i 3 veckor nu men märker inte att jag skulle må bättre alls, snarare tvärtom. Jobbigt detta
Citera
2013-12-17, 23:15
Medlem
ParadiseRoads avatar
Citat:
Fick åka hem från jobbet idag, sjukskriven tills torsdag. Har känt mig extra yr nu i flera dagar samt trött, ungefär som att golvet gungar. Samt att jag känner mig bortkopplad i hjärnan och som att jag lever i en annan värld. Väntar samtal från vårdcentralen, ska kolla vad dom säger angående b12 vitaminerna jag käkar. Har ätit dom i 3 veckor nu men märker inte att jag skulle må bättre alls, snarare tvärtom. Jobbigt detta
Du har b12-brist. Ok. Men allt det här andra... nu får du väl ta och skärpa till dig lite. Vad är det för trams? Vad håller du på med? Fokusera på din lilla dotter istället för detta hypokondriska jamsande.
Citera
2022-05-09, 23:46
Medlem
Citat:

Hur mår du idag? Var du sjuk? Eller var det bara ångest?

Hoppas på svar då jag har exakta symptom som dig.
Citera
2022-11-23, 08:24
Medlem
Ursäkta för sent svar. Hittade detta av en slump. Jag lever och idag mår jag bättre, visade sig att de flesta problemen berodde på b12-bristen som orsakades av helicobacter. MEN all ångest är inte borta, jag har helt enkelt fått lärt mig leva med GAD (generaliserat ångest syndrom) och att ångesten ligger mer eller mindre på helatiden, och symptom har tillkommit/försvunnit genom åren tro mig, man lär sig leva med det. T.ex det senaste är extraslag på hjärtat och hjärtklappning. Jag har dock dragit på mig sömnapne xD så nu kämpar jag med det och min CPAP apparat.
Citera
2022-11-23, 11:29
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekedon85
Ursäkta för sent svar. Hittade detta av en slump. Jag lever och idag mår jag bättre, visade sig att de flesta problemen berodde på b12-bristen som orsakades av helicobacter. MEN all ångest är inte borta, jag har helt enkelt fått lärt mig leva med GAD (generaliserat ångest syndrom) och att ångesten ligger mer eller mindre på helatiden, och symptom har tillkommit/försvunnit genom åren tro mig, man lär sig leva med det. T.ex det senaste är extraslag på hjärtat och hjärtklappning. Jag har dock dragit på mig sömnapne xD så nu kämpar jag med det och min CPAP apparat.

Sömnapné? Är du överviktig?
Citera
2022-11-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Sömnapné? Är du överviktig?

Nja, inget extremt. Några extra kilon eventuellt, 178 lång och väger runt 83 kg. Sömnapnen är mest orsakad av förstorade halsmandlar, men sjukvården opererar inte i första hand fick jag reda på, utan dom kör helst bara med CPAP behandling om det fungerar.
Citera
2022-11-23, 19:45
Medlem
udons avatar
Citat:
Nja, inget extremt. Några extra kilon eventuellt, 178 lång och väger runt 83 kg. Sömnapnen är mest orsakad av förstorade halsmandlar, men sjukvården opererar inte i första hand fick jag reda på, utan dom kör helst bara med CPAP behandling om det fungerar.

Tycker du ska ta och börja träna. Konditionsträning och styrka. Det hjälper mot ångest, sömnen och gör dig bättre till mods
Citera
2022-11-23, 20:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Knäppt att de inte opererar om det skulle förbättra. Men numera ska man behandla, inte läka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in