2013-12-10, 21:47
Medlem
Suttit o slkollat p nobelmiddagen och kunde bara inte undvika att mrka hur nstan varje inslag har en feministisk vinkling. Det r bara kvinnor som intervjuar, och kommer ofta med direkta frgor och nstan anklagelser med feministiska inslag. Nr dom pratade om ekonomipristagarna handlade halva inslaget om hur f kvinnor det r inom ekonomi. Det kom direkt efter det ett inslag om hur f kvinnor som ftt nobelpris. Det slngs in information om jmstlldhet verallt i princip. Ngon annan som mrkte detta eller var det bara jag ?
Citera
2013-12-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Suttit o slkollat p nobelmiddagen och kunde bara inte undvika att mrka hur nstan varje inslag har en feministisk vinkling. Det r bara kvinnor som intervjuar, och kommer ofta med direkta frgor och nstan anklagelser med feministiska inslag. Nr dom pratade om ekonomipristagarna handlade halva inslaget om hur f kvinnor det r inom ekonomi. Det kom direkt efter det ett inslag om hur f kvinnor som ftt nobelpris. Det slngs in information om jmstlldhet verallt i princip. Ngon annan som mrkte detta eller var det bara jag ?

Tnkte p samma sak, massvis med snack om hur ont om kvinnliga nobelpristagare det var. Samtidigt som de kvinnliga programledarna, som man nd fr se som frebilder i sammanhanget, spenderade stor del av tiden med att prata klnningar och smycken. Ger inte detta en ganska skev bild av vad kvinnor och mns roller?
Citera
2013-12-11, 12:41
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Mrkte det redan frra ret tyvrr.
De var tvugna att spejsa till kvinnligheten mm.
S i r bojkottar jag hela feministskiten, efter som det r ett politicerat spektakel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in