2013-12-10, 20:01
Medlem
När jag stog på Tobak idag där man kan hämta ut post och skulle hämta ut en paket med kläder så stog det en bekant till min lillebror, han är 16 år och ser verkligen inte ut som om han vore 18 år, Han hade beställt Snus från snusbolaget.se om jag inte minns helt fel men nåt sånt, Är det så enkelt att om han beställer i sin mammas namn och allt sånt och han har med sig både sitt och sin mors legitimation att han kan hämta ut ett paket som innehåller produkter med 18 års gräns på, det va till och med en stämpel där det stog ''Ingen tobak under 18'' tycker detta är helt fel iallafall, visst om sin mamma ligger sjuk hemma och har beställt en laptop tex och så går han med sin mammas o sitt egna leg o hämtar ut det, Men frågan är då, kan man göra som han då gjorde, Köpa snus(cigaretter osv.) så lätt?
Citera
2013-12-10, 20:12
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Antagligen så kan man göra det, har ingen aning men får jag fråga hur orkar du ens bry dig om en 16 åring köper cigg?
Citera
2013-12-10, 20:15
Bannlyst
Pust* Jävla färskingar!
Citera
2013-12-10, 23:49
Medlem
R.Rs avatar
Antagligen kan man det. Jag vet inte riktigt vad de skulle kolla från affärens sida utöver leg? När jag beställer snus står det då aldrig något på paketen om vad det är om jag inte helt missminner mig för nu var det ett tag sedan.

Annars finns det ju ännu enklare sätt att beställa hem. För sisådär en 6 år sedan så brukade jag och en polare beställa hem till hans farsa, han hade ju brevlåda då så polaren vittjade bara den medan farsan var på jobbet ännu och plockade brevet/paketet med snus. Förutsätter att man har en brevlåda givetvis eller känner någon som har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in