• 1
  • 2
2013-12-10, 19:54
Medlem
Låt mig inledningsvis bara klargöra följande:
1. Jag värderar inte människor utefter hudfärg, religion eller kön.
2. Jag värderar pålitlighet, respekt, tolerans högt.
3 Jag ogillar arrogans, högfärdighet och elakhet i största allmänhet.

Nu till ämnet:
Hur kan Det vara okej att man jagar anonyma människor på nätet och registrerar de, för att sedan i svensk media(exempelvis SVT) ange de och deras åsikter?
Detta är ju ett hot mot allt vad yttrandefrihet och demokratin står för. Alltså nu prata vi SVT
. Givetvis ska hot och annat polisanmälas, även personliga trakasserier och liknande. Sådant ska bekämpas!
Men är det verkligen okej att svensk media publicerar folks åsikter på detta viset?
Det finns inte någon på SVT som har ifrågasatt detta, inte någon som tar yttrandefrihetens ord. Detta är en skandal, det är skrämmande!

Och sanningen är att detta skett flertalet gånger, SVT vinklar och bestämmer vad som är rätt och fel att tycka. Hos SVT får man inte se två sidor av samma sak, man får bara se en sida, den sida SVT vill att man ska se. Detta sker dagligen i SVT i alla sorters frågor, spelar ingen roll om det är sport eller vad det än är. SVT bestämmer vad vi ska tycka, de visar den sida de vill att vi ska se. När det gäller ALLT.
Citera
2013-12-10, 19:56
Medlem
Aretha5os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
1. Jag värderar inte människor utefter hudfärg, religion eller kön.
2. Jag värderar pålitlighet, respekt, tolerans högt.
3 Jag ogillar arrogans, högfärdighet och elakhet i största allmänhet.

Nu till ämnet:
Hur kan Det vara okej att man jagar anonyma människor på nätet och registrerar de, för att sedan i svensk media(exempelvis SVT) ange de och deras åsikter?
Detta är ju ett hot mot allt vad yttrandefrihet och demokratin står för. Alltså nu prata vi SVT
. Givetvis ska hot och annat polisanmälas, även personliga trakasserier och liknande. Sådant ska bekämpas!
Men är det verkligen okej att svensk media publicerar folks åsikter på detta viset?
Det finns inte någon på SVT som har ifrågasatt detta, inte någon som tar yttrandefrihetens ord. Detta är en skandal, det är skrämmande!

Och sanningen är att detta skett flertalet gånger, SVT vinklar och bestämmer vad som är rätt och fel att tycka. Hos SVT får man inte se två sidor av samma sak, man får bara se en sida, den sida SVT vill att man ska se. Detta sker dagligen i SVT i alla sorters frågor, spelar ingen roll om det är sport eller vad det än är. SVT bestämmer vad vi ska tycka, de visar den sida de vill att vi ska se. När det gäller ALLT.

Detta är mycket oroväckande för yttrandefriheten i detta landet, oavsett vart man står just nu är denna händelseutveckling extremt oroväckande för det svenska folket.

Detta ska ju ut i europadomstolen direkt om någon är vaken här.
Citera
2013-12-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha5o
Detta är mycket oroväckande för yttrandefriheten i detta landet, oavsett vart man står just nu är denna händelseutveckling extremt oroväckande för det svenska folket.

Och de tror att detta är rätt sätt att få stopp på SD, det är det som är det värsta. Det finns bara ett sätt, nämligen att ta debatten! Ibland är det nästan som om man tror att de gör det med mening för att gynna SD.
Citera
2013-12-10, 20:02
Medlem
sluggerbanans avatar
SovjetTV kallades det förr. Det betyder att producenterna har ansvar för att leverera kvalitetssäkrad underhållning till befolkningen.
Senast redigerad av sluggerbanan 2013-12-10 kl. 20:04.
Citera
2013-12-10, 20:05
Medlem
Aretha5os avatar
Citat:
Och de tror att detta är rätt sätt att få stopp på SD, det är det som är det värsta. Det finns bara ett sätt, nämligen att ta debatten! Ibland är det nästan som om man tror att de gör det med mening för att gynna SD.

Dem matar ju bara elden.
Man undrar ju om det är röjandet av politiska identiteter tv-avgiften går till?
Citera
2013-12-10, 20:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Text...

Kan du vara mer konkret?
Citera
2013-12-10, 20:12
Medlem
Aretha5os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Kan du vara mer konkret?

Kan du vara mer konkret?
Citera
2013-12-10, 20:17
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha5o
Kan du vara mer konkret?

Visst: Vilka anonyma männsikor är det man jagat och vilka åsikter är det som har publicerats och i vilket/vilka sammanhang.
Citera
2013-12-10, 20:26
Medlem
Aretha5os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Visst: Vilka anonyma männsikor är det man jagat och vilka åsikter är det som har publicerats och i vilket/vilka sammanhang.

Tråden handlar väl bland annat om dessa artiklar:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/fl...iker-kan-fa-ga
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-...a-man-sta-for/
http://www.expressen.se/nyheter/bjor...-konsekvenser/

Det var nog detta TS syftade på i det stora och inte bara att dessa offentliga personer blivit identifierade utan att denna tekniken kan användas även på dig och mig.
Citera
2013-12-10, 20:30
Medlem
Dom får gärna fortsätta för när det kommer fram att många akademiker och högutbildade människor är SD så kanske det vänder i folks hjärnor, dom lär bli häpnade när det inte är bittra män ute i stugor. (Som om deras åsikt ändå skulle vara mindre värd i en demokrati )

Alla som jag känner som röstar på SD är smarta oftast killar som kan tänka själva och bilda sig en egen uppfattning och tjejer som argumenterar emot med sina känsloargument.
Citera
2013-12-10, 21:55
Medlem
Magtechs avatar
Det är fan bara i Sverige sånt här kan hända,hela Europa idiot-förklarar oss..att kartlägga/trakassera och åsiktsregistrera dom som inte passar PK media går bra,men om polisen har register över kriminella romer blir det ett jävla liv.
Citera
2013-12-10, 22:30
Medlem
otukts avatar

Varför detta hat mot svt? Nu var det ju expressen som publicerade artikeln om näthatarna.
Om inte media granskar politiker så förlorar dem sitt syfte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in