• 1
  • 2
2013-12-10, 23:34
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det har jag dock blivit innan så därför jag frågar, handlade inte enbart om denna varning då det egentligen inte är så viktigt. Men har som sagt blivit avstängd en kortare tid när jag ifrågasatte en varning så därför tänkte jag att det var lika bra att kolla upp läget. Nej det är i det förflutna detta, kände inte för att bråka heller utan såg det mest som en paus från mitt FB-missbruk.Men om samma scenario skulle hända som jag innan var med om, att jag kontaktar mod och får en ban. Hur bestrider man den som bannad?
Fast enligt dina användarnoteringar så har du aldrig varit föremål för en avstängning. Du har endast blivit varnad ett par ggr. Om du inte inte menar att du inte kunde posta p g a att du var tvungen att kvittera en varning.
Citera
2013-12-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Fast enligt dina användarnoteringar så har du aldrig varit föremål för en avstängning. Du har endast blivit varnad ett par ggr. Om du inte inte menar att du inte kunde posta p g a att du var tvungen att kvittera en varning.

Jag har flertalet konton (helt tillåtet då jag inte skriver i samma tråd, har hänt av misstag någon gång och då har jag editerat och rapporterat mina inlägg) men fick en IP-ban.

Detta är första gången jag behöver kvittera en varning (det är väl nytt?). Jag skriver inte för att bestrida det utan försökte mest förklara mitt resonemang men givetvis ska jag sluta känna oro över att kontaka mods.
Citera
2013-12-11, 13:08
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Jag har flertalet konton (helt tillåtet då jag inte skriver i samma tråd, har hänt av misstag någon gång och då har jag editerat och rapporterat mina inlägg) men fick en IP-ban.

Detta är första gången jag behöver kvittera en varning (det är väl nytt?). Jag skriver inte för att bestrida det utan försökte mest förklara mitt resonemang men givetvis ska jag sluta känna oro över att kontaka mods.
Antingen är det något du har missförstått eller så har du drabbats av något oupptäckt fel.
Det du beskriver är inget som sker, av flera skäl.
Citera
2013-12-11, 23:21
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:

Nej, det kan helt enkelt inte vara sant. Detta av två skäl; Dels för att en moderator inte kan stänga av någon och dels för att vi inte bannar IP-adresser överhuvudtaget.

Om du har problem med en moderators agerande så är du givetvis välkommen att kontakta mig eller någon annan admin.

admin4
Citera
2013-12-12, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi kan ju också passa på att påpeka att man givetvis inte kan bli bannlyst eller avstängd bara för att man kritiserar en moderator. Dels för att det helt enkelt inte finns någon regel mot att göra det och det är bara genom att bryta mot våra regler som man kan få en varning eller en avstängning. Dessutom så kan helt enkelt inte en moderator stänga av någon överhuvudtaget utan det passerar våra omröstningssystem där det först röstas och sedan går åtgärden eventuellt vidare till avstängning beroende på utfallet.

Så fungerar det här.

admin4

Nu fattar jag inte alls, man får kritisera moderator utan att riskera bli avstängd? Men kritiserar man moderator gång på gång så åker ju man på varningar vilket till slut leder till avstängning. Jag har fått flera varningar för att moderatoråtgärder ska tas via PM

Och enligt er regelModeratorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM. Nu kanske du får förklara lite bättre för det blev väldigt lulligt här.
Citera
2013-12-12, 01:53
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Nu fattar jag inte alls, man får kritisera moderator utan att riskera bli avstängd? Men kritiserar man moderator gång på gång så åker ju man på varningar vilket till slut leder till avstängning. Jag har fått flera varningar för att moderatoråtgärder ska tas via PM

Och enligt er regelModeratorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM. Nu kanske du får förklara lite bättre för det blev väldigt lulligt här.

Vad är oklart? Tycker det står klart och tydligt här: (FB) Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator
Citera
2013-12-12, 08:13
Administrator
admin5s avatar
Citat:

Vad är oklart? Ingenting gällande modereringen ska kommenteras i trådarna, då får man skicka PM till den moderatorn man anser ha gjort fel.

Förfarandet kring det hela finns nedskrivet i vår FAQ.

admin5
Citera
2013-12-12, 08:55
Medlem
najass avatar
Citat:

Jag tror din förvirring består i att du inte förstått hur noga vi är på FB med placeringav inlägg. Allt (nästan) är tillåtet vad gäller åsikter och synpunkter (inkulsive kritik av moderatorer), men det är jävligt noga att man ser till att posta sina inlägg på rätt ställe och att de har med ämnet för diskussionen att göra.

Vad gäller modereringskommentarer är de OT i alla trådar och därför inte tillåtet, utom i särskilda trådar i detta delforum (Flashback) och för att få lov att starta en sådan dedikerad tråd här där man klagar på en moderator ska man först ha gjort det uppenbara steget att diskutera med moderatorn direkt samt därefter kontakta admin med sitt klagomål. Får man inget gehör eller svar på sisådär en vecka, kan man starta en tråd här där man framför sin kritik publikt.
Senast redigerad av najas 2013-12-12 kl. 08:57.
Citera
2013-12-12, 11:49
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Hur vore det om du hade postat ett PM till mig direkt?

Jag är precis nytillsatt i drogakuten och gick igenom RPs som låg och tyvärr missade jag datumet på inläggen. Det är ingen panik då jag kommer att dra tillbaka dem direkt. =)

Inläggen i sig är fortfarande att bedöma som OT och kommer vara fortsätt raderade men jag kommer givetvis dra tillbaka själva varningarna som utgått.

I framtiden så är det smartaste att faktiskt gå till berörd moderator direkt istället för att dra igång en stor sak det.
det här är det charmigaste med fb, mods som gnäller på folk när de själva gjort fel. det snygga att göra i det här läget är att bara säga "oops , det blev fel" ta ansvar för det och gå vidare
Citera
2013-12-12, 17:30
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
det här är det charmigaste med fb, mods som gnäller på folk när de själva gjort fel. det snygga att göra i det här läget är att bara säga "oops , det blev fel" ta ansvar för det och gå vidare
Det sämsta jag förmodligen kan göra just nu är att besvara det här men jag gör det ändå.

Jag har tagit fullt ansvar och tagit på mig hela misstaget, jag har även förklarat hur det kom sig att det överhuvudtaget blev fel från början.
Jag har även PMat alla som blev direkt berörda av mitt misstag och återtagit varningarna och bett om ursäkt.
Att personen borde PMat mig direkt handlar ju om dels att det är så förfarandet enligt FAQen och dels för att om han hade gjort det så hade jag kunnat åtgärda det betydligt snabbare och vi alla hade sluppit den här i mina ögon onödiga pajkastningen.

Hur som helst så har jag och Phailure pratat i PM och står på god for och det måste väl anses vara huvudsaken.

Det första du nämner om hur vi gnäller på alla andra har ju med vår uppgift här att göra, det är den tråkigaste biten i arbetet med att hålla forumet vid liv, och tyvärr mest otacksamma del i det också men trots det så är det faktiskt sjukt kul att få vara en del av dela det här maskineriet.
Citera
2013-12-12, 22:24
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det sämsta jag förmodligen kan göra just nu är att besvara det här men jag gör det ändå.

Det är ofrånkomligt (och i dom allra flesta fall ganska odramatiskt) att moderatorer ibland gör misstag i samband med moderering. Ofta upptäcker man som moderator sina egna misstag (innan någon annan gör det... ) vilket betyder att man rättar till felet så att inte misstaget drabbar någon medlem eller kollega.

Jag tycker ditt svar var utmärkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in