• 1
  • 2
2013-12-10, 15:58
Medlem
Maskinisten89s avatar
Som ni vet så är människor som jobbar inom serviceyrken väldigt trevliga och nästan lite flörtiga i vissa fall. Men sen finns det dom som är otrevliga också givetvis.

Finns många som undrar om deras frisör raggar på dom eller om tjejen i kassan flörtar lite blygt med dom. Hur vet man då om personen flörtar när det ingår i deras jobb att vara trevliga och bemötande?

Om vi tar frisören som ett exempel. Många frisörer pratar mycket med sina kunder och är väldigt trevliga. Inte undra på att män anar ugglor i mossen när en fin flicka står och pillar i håret och skrattar åt skämten.

Om en frisör är intresserad/flörtar!

Hon har mycket ögonkontakt genom spegeln.
Trycker sin kropp nära kunden(detta gör givetvis frisören för att få stöd så det är svårt att avgöra).
Kör upp tuttarna i nyllet när hon klipper luggen.
Försöker hålla konversationen flytande oavsett vad.
Frågar mycket frågor om kunden, t.ex. om vederbörande är singel eller liknande.
Onödig kroppskontakt, t.ex. retar kunden genom att slå lite lätt på axeln efter ett skämt.

Dessa punkter är vissa saker man kan ha i åtanke, men det behöver inte vara intresse. Men lite attraktion är det nog allt. Sen beror det på hur frisören är som person också.

Sen finns det vissa väldigt säkra signaler!

Eller vad tror ni?
Citera
2013-12-10, 16:01
Medlem
TheHmms avatar
Du glömde det solklarar tecknet när hon slickar dig på bröstkorgen.
Citera
2013-12-10, 16:09
Bannlyst
Är du snygg så flörtar hon. Annars flörtar hon inte.
Citera
2013-12-10, 16:11
Medlem
ChampLads avatar
Är din källa "jiddra inte med zohan" eller?
Citera
2013-12-10, 16:19
Medlem
Lukos avatar
Majoriternas majoritet så är det snarare service som personen erbjuder.

Men självklart förekommer det flört från yrkespersonen.

Jag skulle dock inte chansa på flörtar från folk i servicesektorn, får jag istället chansen att träffa dem privat, skulle jag göra en annan bedömning.

Chansa ej säger jag, det är deras jobb att vara övertrevlig.
Citera
2013-12-10, 16:21
Medlem
Maskinisten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Majoriternas majoritet så är det snarare service som personen erbjuder.

Men självklart förekommer det flört från yrkespersonen.

Jag skulle dock inte chansa på flörtar från folk i servicesektorn, får jag istället chansen att träffa dem privat, skulle jag göra en annan bedömning.

Chansa ej säger jag, det är deras jobb att vara övertrevlig.
Givetvis är det riskfyllt att fråga ut en person inom ett serviceyrke.

Har dejtat en tjej som var min frisör ett kort tag, så det funkar ibland.
Citera
2013-12-10, 16:36
Medlem
Jag har svårt att se att någon tjej skulle vara trevlig om hon nu tycker du är så jävla cool och snygg. Tvärtom tror jag man ska leta efter om hon är mycket otrevligare mot dig än mot andra kunder. Kanske tom med undviker. Du kanske hon är så kåt på dig att hon inte klarar av att uppföra sig ordentligt.

Såja.
Citera
2013-12-10, 17:02
Medlem
Maskinisten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p99
Jag har svårt att se att någon tjej skulle vara trevlig om hon nu tycker du är så jävla cool och snygg. Tvärtom tror jag man ska leta efter om hon är mycket otrevligare mot dig än mot andra kunder. Kanske tom med undviker. Du kanske hon är så kåt på dig att hon inte klarar av att uppföra sig ordentligt.

Såja.
Desto otrevligare tjej, desto kåtare?

Tror även det har med personlighetstyp att göra. Vissa blir smöriga och vissa blir otrevliga.
Citera
2013-12-10, 17:48
Medlem
Snöjs avatar
Det jobbar en söt tjej på ICA där jag handlar. Hon brukar alltid titta ner i backen och le när jag ska betala och möter hennes blick. Räknas förstås inte som flört, men kände för att dela med mig.
Citera
2013-12-10, 18:05
Medlem
-vaas-s avatar
Om du inte är väldigt rik och de märker det på t ex kläder eller armbandsur kan du med 99,9% chans säkerhet förutsätta att de bara horar sig av ren tristess eller som en metod till att få dig att komma tillbaka så de kan tjäna pengar på dig.
Citera
2013-12-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Om du inte är väldigt rik och de märker det på t ex kläder eller armbandsur kan du med 99,9% chans säkerhet förutsätta att de bara horar sig av ren tristess eller som en metod till att få dig att komma tillbaka så de kan tjäna pengar på dig.
Eller om man är snygg!
Citera
2013-12-10, 20:27
Medlem
LillEmmas avatar
Alla frisörer snackar väl mycket och är allmänt trevliga, oavsett kön?
Är själv tjej och har jobbat inom servicebranschen i flera år, har ALDRIG flörtat med någon kund, hur snygga de än må ha varit Som någon nämnde så ingår det ju i jobbet att ge ett trevligt bemötande åt normala personer såväl som total freaks.

Sen är det ju snarare tvärtom rätt ofta för min del iaf, att det är kunderna som stöter på mig och mina kollegor.. Det värsta är typ gamla 40-60 åriga gubbar som tror att de är 20 fortfarande - de drar ett dåligt skämt och blir sura för att man inte blir charmad.
Har t.om gått så långt att vi använder fejk-diamantringar för att de ska tro att man är gift.......

Ja förlåt om jag spräckte tesen nu, men vi servicepersoner är ett utsatt, hotat folkslag som det är redan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in