2014-04-28, 17:44
Medlem
njekss avatar
De flesta här verkar inte ens förstå vad medelklass innebär, tror många av er till och med tillhör någon annan klass utan att veta om det. Medelklass är förövrigt indelat i övre och lägre medelklass. Jag är inte intresserad av denna diskussion eller av att läsa på ingående om klasser, men det jag vet är att flera av er bör göra det.
Citera
2014-05-02, 20:30
Medlem
Pizzeria-Vetarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Bara för man har skilda föräldrar så behöver man inte ha det ekonomiskt dåligt. Speciellt om mamman/pappan går vidare och skaffar en ny partner som kan försörja.

Citat:
Ursprungligen postat av BadrHari
nu var inte frågan hur din bild var och hur du vill att den ska se ut, utan hur folket här inne som målar har för bakgrund.

sen är det väll inte skitmånga aktiva målarna som sitter och skriver här inne så det är väll ingen riktig sanningsbild.

Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Eftersom det är en ganska stor andel föräldrar som faktiskt delar på sig i dagens läge så borde det vara ett lustigt påstående att påstå att det finns så passa många som därför är att betrakta som lägre än medelklass.
Klass-tillhörighet för barn/ungdomar har inget med eventuella vårdnadshavares civilstatus att göra..

Fortfarande 80% av alla graffiti målare jag träffat kommer inte från en akademisk familj

Sen att man tjänar 500000/år utan akademisk utbildning så klassificeras man att komma som lägre medelklass eller arbetare.
Men en akademisk utbildad person som tjänar 420000/år klassificeras som övre medelklass.

Men kan säga till 100% av alla som tror dom är medelklass vet inte vad dom pratar om utan kommer från arbetarklassen.
Citera
2016-04-17, 22:40
Medlem
I grund och botten tror jag att den avgörande faktorn är ifall personen tycker graff är fett och fascinerande. Det finns många som hakar på olika subkulturer pga osäkerhet i tonåren. Jag har träffat många writers i mina tonår som slutade ganska fort t ex. Sen finns det folk som är adrenalinsökare och inte tycker att graff är särskilt kul. ( ser man ofta på resultat)

Folk målar pga olika anledningar. Jag började intressera mig redan som barn jag har alltid uppskattat konst och hantverk etc. Sen är det givetvis tråkigt att många målare är dryga pundare som ser sig själv som gudar ( många konstnärer i allmänhet beter sig så IMO ) lite hipster varning på många målare tyvärr. I mina 10 år + i gamet så har jag inte kommit särskilt bra överens med målare och av den anledningen uppskattat graff utomlands folk har en slappare blick samt inget jävla trams om hard core hit och dit etc. Men självklart finns det alla olika typer av målare från olika bakgrunder. Skilda pundar ungar är dock överrepresenterade.

Peace ut
Citera
2016-04-18, 15:12
Medlem
Jag skulle vilja påstå att alla samhällsskickt och klasser målar, själv bor jag i en av staden rikaste stadsdelar och mår skit bra av att klottra ner cheferna/kungensvänner och översittarnas fina fasader. Det är bara bra att graffen nålar in sig i de fin över och medelklass områderna. My opininon... Deal with it
Citera
2016-04-18, 15:15
Medlem
sen så har jag ju ett politiskt hat mot större delen av mina flådiga grannar som köper allt det dyraaste på bolaget medans ja bongar 7,3 i lägenheten intill. FUCK ALLT
Citera
2016-04-18, 20:34
Medlem
outoforders avatar
Bland just Människorna jag känt genom åren skiljer det sig mycket.

En hel del kommer från trasiga bakgrunder och en hel del är också barn till invandrare .En annan del kommer från ganska trygga förhållanden men med föräldrar som ofta kan vara kulturarbetare och inte sett det som något större problem att dom haft en period när dom varit ute och utövat "konst" fast en del av dessa har ändå haft drogproblem under en period av sitt liv och levt ganska mycket utanför det traditionella samhället.

Men majoriteten har haft ganska trassliga bakgrunder i olika förorter fast en majoritet av dessa har svenskt ursprung men det finns även en hel del folk med bakgrund i andra länder .

Men saker är mycket vilka man umgås med . Jag umgås hellre privat med folk som dricker bira och man kan prata andra saker med än knas historier och om när man hade beef med den och den än flöddrade lirare som fortfarande är fast i gamla mönster (även fast jag känner igen mig mer i den senare kategorin) .

Men vit medelklass beror nog som sagt på vilken stad,vart man rör sig o.s.v . Men majoritet av folk med svensk bakgrund ser jag absolut men med en hel del undantag.
Citera
2016-04-18, 22:56
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoforder
Bland just Människorna jag känt genom åren skiljer det sig mycket.

En hel del kommer från trasiga bakgrunder och en hel del är också barn till invandrare .En annan del kommer från ganska trygga förhållanden men med föräldrar som ofta kan vara kulturarbetare och inte sett det som något större problem att dom haft en period när dom varit ute och utövat "konst" fast en del av dessa har ändå haft drogproblem under en period av sitt liv och levt ganska mycket utanför det traditionella samhället.

Men majoriteten har haft ganska trassliga bakgrunder i olika förorter fast en majoritet av dessa har svenskt ursprung men det finns även en hel del folk med bakgrund i andra länder .

Men saker är mycket vilka man umgås med . Jag umgås hellre privat med folk som dricker bira och man kan prata andra saker med än knas historier och om när man hade beef med den och den än flöddrade lirare som fortfarande är fast i gamla mönster (även fast jag känner igen mig mer i den senare kategorin) .

Men vit medelklass beror nog som sagt på vilken stad,vart man rör sig o.s.v . Men majoritet av folk med svensk bakgrund ser jag absolut men med en hel del undantag.
Uppväxt i miljonprojekt med arbetare till päron. Blivit indoktrinerad vänsterpolitik vilket resulterat till högertänk, är jag tacky medelklass alltså?
Senast redigerad av GoUoD 2016-04-18 kl. 22:58.
Citera
2016-04-18, 23:04
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzeria-Vetarn
Fortfarande 80% av alla graffiti

Men kan säga till 100% av alla som tror dom är medelklass vet inte vad dom pratar om utan kommer från arbetarklassen.
Men du, bakfoten Din verkar ha fastnat i 80-tals tänk. Om man har akademiska päron så är man medelklass, med medelklass menas att en inte får skit för att få lite böter och domar. Mycket av det som sägs i denna tråd är ändå bara subjektiva spekulationer, så ber moderatorerna vänligen överväga att flytta tråden till hobby och fritid eller subkultur.
Har själv en.årsinkomst på under 60 lakan.och får välja mellan graff/tjack eller mat. Valet är enkelt - klottrar in i själen - ftp...
Senast redigerad av GoUoD 2016-04-18 kl. 23:07.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in