2013-12-10, 03:10
Medlem
Tidigare satt jag i soffan, eller halvlåg med benen uppdragna och laptopen i knäet. Om någon förstår positionen? Well... Förkyld som satan är jag och drog av en riktig jäkla nysning, och i samma sekund som jag nös kände jag en smärta i svanskotan. Efter det fick jag problem att sitta upprätt. Har fortfarande ont. Fast ändå inte överdrivet, så länge jag sitter rätt. Gör inte märkvärt ont när jag petar, bara när jag sitter på fanskapet.

Vad har hänt? Har jag brutit skiten? Går det ens? Man har ju hört om folk som hostat sönder revben och dyrligt.
Citera
2013-12-10, 03:23
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcupcake
Tidigare satt jag i soffan, eller halvlåg med benen uppdragna och laptopen i knäet. Om någon förstår positionen? Well... Förkyld som satan är jag och drog av en riktig jäkla nysning, och i samma sekund som jag nös kände jag en smärta i svanskotan. Efter det fick jag problem att sitta upprätt. Har fortfarande ont. Fast ändå inte överdrivet, så länge jag sitter rätt. Gör inte märkvärt ont när jag petar, bara när jag sitter på fanskapet.

Vad har hänt? Har jag brutit skiten? Går det ens? Man har ju hört om folk som hostat sönder revben och dyrligt.

Jag skulle säga att du sträckt ryggen. En muskel, sena, etc.
Hostat sönder revbenen har bara hänt vid sjukdom och inte vid vanligt förkylning vad jag hört/förstår.
Så oroa dig inte.
Citera
2023-04-20, 22:37
Medlem
Aldrig tänkt på att man kan googla. Inte blev man så mycket klokare heller. Varför känns det egentligen som att bryta svanskotan då och då vid nysningar?

Jag har inte ryggproblem eller något sådant. Har haft men inte på ett decennium. Så det är inte svaret. Lite lustigt att man anstränger senor, muskler till svanskotan genom att nysa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in