• 1
  • 2
2013-12-09, 23:26
Medlem
nocturne.no2s avatar
http://www.metro.se/nyheter/fejkad-m...fuPADqpa3HR32/

"Som en löpeld spreds en Facebook-post om Marcia Karlsson som blev mördad av sitt ex, en man boende på en flyktingförläggning. Men Marcia Karlsson har aldrig existerat och hela berättelsen är en avancerad bluff."

Vem är Madeleine? Vem eller vilka har skapat historien om Marcia?
Är det så viktigt att sprida kunskapen om att invandrare är mördare och våldtäktsmän, att man måste hitta på fall?
Citera
2013-12-10, 02:06
Medlem
burberrys avatar
Jag tror att det är någon från twittereliten på Södermalm. Som har kokat ihop historien samt skapat den falska identiteten.
Citera
2013-12-10, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
http://www.metro.se/nyheter/fejkad-m...fuPADqpa3HR32/

"Som en löpeld spreds en Facebook-post om Marcia Karlsson som blev mördad av sitt ex, en man boende på en flyktingförläggning. Men Marcia Karlsson har aldrig existerat och hela berättelsen är en avancerad bluff."

Vem är Madeleine? Vem eller vilka har skapat historien om Marcia?
Är det så viktigt att sprida kunskapen om att invandrare är mördare och våldtäktsmän, att man måste hitta på fall?

http://finest.se/userBlog/entry.php?...5&beid=2568082

Tydligen helt skogstokig mytoman och rättshaverist av välkänd typ.
Hittar på historier för att få uppmärksamhet och hävda sig. Det är nog ingen tvekan om att hon har hittat på även denna (samt alla fejkade konton). Verkar helt seriöst lida av någon slags psykisk sjukdom.
Citera
2013-12-10, 04:01
Bannlyst
Patetiska SD:are som gör allt för att ställa invandrare i dålig dager.

Säger endel också hur mentalt efterblivna SD:are med tanke på hur många av dem som allvarligt trott att detta varit en sann historia och delat runt detta med kommentarer som "skicka hem asen" osv.

https://www.facebook.com/marcia.karlsson Pinsamt gjord profil också.. Kolla statusuppdateringarna. Finns ju inte ens någon med namnet Marcia Karlsson i Sverige.
Senast redigerad av peterj76 2013-12-10 kl. 04:47.
Citera
2013-12-10, 04:36
Medlem
Quid pro quos avatar
Symptomatiskt att den enda gången ett typiskt rasistiskt blattemord blåses upp i PK-maffians tidningar så är det ett "fejkat" mord. Säkert något statligt subventionerat propagandaorgan som har skapat lögnhistorien från början till slut för att smutskasta invandringskritiker.

Det är alldeles för genomskinligt för att lura de mer luttrade dock. Invandringskritiker behöver ingen fejk, vi kan blott peka på verkligheten, edra sopor!
Citera
2013-12-10, 04:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Säkert något statligt subventionerat propagandaorgan som har skapat lögnhistorien från början till slut för att smutskasta invandringskritiker.

Herregud.. Snacka om noll i logiskt tänkande.

Skulle mycket väl kunna vara den där Madeleine som ligger bakom det här förövrigt.. Hon verkar ju inte helt frisk i huvudet när man läser hennes blogginlägg, rejält anti mot utlänningar verkar hon också vara.
Citera
2013-12-10, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
https://www.facebook.com/marcia.karlsson Pinsamt gjord profil också.. Kolla statusuppdateringarna.
Ser du flera? Jag ser en statusuppdatering om att hon var i ett förhållande, och att M*deleine Moberg var den första att kommentera en minut senare med "JAAAA vad underbart. Så glad jag blir för din skull du vackra fjäril<3 Grattis!!! <3"

Men sen ser jag ingen mer.

Madeleine verkar för övrigt ganska instabil. Ser henne inte som trovärdig
Senast redigerad av Daudodidi 2013-12-10 kl. 07:34.
Citera
2013-12-10, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
http://finest.se/userBlog/entry.php?...5&beid=2568082

Tydligen helt skogstokig mytoman och rättshaverist av välkänd typ.
Hittar på historier för att få uppmärksamhet och hävda sig. Det är nog ingen tvekan om att hon har hittat på även denna (samt alla fejkade konton). Verkar helt seriöst lida av någon slags psykisk sjukdom.

Jag blir fan inte klok på vad hon vill få sagt med det där inlägget.
Påstår hon att någon gillrat en fälla för henne i 2 år för att??
eller menar hon att avslöjandet att Marcia inte finns är ytterligare ett steg i mörkläggningen?

Sen denna "Patricia" som då magiskt blir vän med Madeleine på inrådan av "Marcia"

Sen vetefan vart informationen om att det skulle vara valfri rasistisk organisation som ligger bakom..
Är inte bara det ett resultat av att en massa känsliga människor direkt ser rasism när "information" om påstådd brottslighet med "ickesvensk" GM sprids?

Skulle alltså ett gäng sverigedemokrater suttit och trollat i 2 år med enda mål att ha ihjäl sin karaktär i ett fejkat mord begånget av invandrare?
Senast redigerad av rhdf 2013-12-10 kl. 07:33.
Citera
2013-12-10, 08:08
Medlem
Madeleine och Marcia har några gemensamma "kopplingar" av vad jag kan se. En intressant av dessa är:
Karl-Olov Nordin

Karl-Olov följer Madeleine och är vän med Marcia. Madeleine har alltså ingen kontroll över detta, men Karl-Olov är tydligen intresserad av vad både Madeleine och Marcia har för sig.
Kan tyvärr inte se Madeleines vänner.

Karl-Olov finns dock inte heller. En uppenbar fejkprofil. Allt på profilen är uppenbara skämt och nästan alla vänner är bara trollprofiler. Något jävla nätverk av troll.

Förutom några då, verkar det som.

En av dessa som faktiskt verkar seriösa är herr K*nn*th N*rdström, som enligt sin profil är "Ideolog" på "Svenska Etnopluralistiska Sällskapet" (som vid Googling dock inte ger annat än att gruppen har 2 st gilla-markeringar. Varav den ena är från Kenneth själv). Denna profil verkar helt seriös

Intressant nog så är Kenneth också vän med en viss Marcia Karlsson...

Edit:
En annan detalj som kan vara värd att nämna är att en T*ve Strø* följer alla tre tjejer: Marcia, Patricia och Madeleine. Men just detta kan bero på att personen har valt att följa dessa nu i samband med fallet, även om det är anmärkningsvärt med tanke på att det endast är 2 andra som T*ve följer.

I de första fallen så rör det sig dock om mer än bara följare. Där rör det sig om att de har blivit vänner och godkänt det innan detta hade blivit en "grej"
Senast redigerad av Daudodidi 2013-12-10 kl. 08:39.
Citera
2013-12-10, 08:37
Medlem
Sjukt, att kunna utnyttja andra människors empati för att försöka få det till hat - mot en viss grupp.
Må personen/personerna som ligger bakom detta bli överkörda av en buss i snigelfart och därefter må deras mammor systrar bli våldtagna av en somalisk HIV-smittad man - bara för att.
Citera
2013-12-10, 13:16
Medlem
Det är rätt välkänt i vissa branscher att folk som använder väldigt mycket citattecken för att förtydliga sin åsikt är gravt sjuka i huvudet
Citera
2013-12-10, 13:30
Medlem
https://www.facebook.com/madeleine.moberg.16

Ännu ett förvirrat inlägg där hon nu försöker sopa igen efter sig genom att säga att hon ALDRIG har träffat denna Patricia heller, vilket hon ju uppenbarligen påstod tidigare. Hon har inte heller längre haft någon kontakt med "polisen" .

Japp, någon försöker stoppa denna modiga kvinna och samhällskritiker. Makten darrar.
Och vad är hennes grej med tandläkare?

"Förmodligen är det någon av dessa försmådda män eller kvinnor som medvetet och elakt utstuderat under TVÅ års tid byggt upp förtroende för att sen skada min person. Detta är MYCKET allvarligt och jag i min tur ska såklart gå till botten med detta. Jag har varit och är samhällskritisk och vågat säga sanningen som jag upplevt och erfarit den. Både sociala myndigheter, skola, vård, tandläkare, religion samt politik har jag tagit upp i mina bloggar. "
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in