2013-12-09, 22:51
Medlem
Hur effektiv r clozapine? Jag r i desperat behov efter en effektiv neuroleptika, har provat skert tio stycken utan resultat och har kmpat mot psykotiska symtom i sex r. r som ni frstr ganska desperat. Inatt var jag ute och vandrade mot jrnvgen s nu r jag inlagd. Trffar lkare imorgon och vill bara ha ngot som funkar.
Citera
2013-12-17, 02:23
Medlem
Om du testat 10 kanske du ska brja fundera p vad du egentligen behver annat n skitmedicin. Har de inte funkat n kommer de inte funka framver. Ledsen om jag lter hrd men r lite trtt p synen att bara man hittar rtt medicin s lser sig allt. Kanske behvs ngot annat, yoga, ridning, vila, krlek???
Hur mnga har egentligen blivit hjlpta av medicin? Bara att titta i detta forum. Ibland kan ngon med hjlpa mot ngot, men att prova massa olika som en labbrtta kommer nog inte f ngon friskare.
Hoppas att du kommer f mer frid och ro i ditt liv. Och ledsen att jag inte hade ngot positivt att skriva.
Citera
2013-12-25, 19:35
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassiopeja
Om du testat 10 kanske du ska brja fundera p vad du egentligen behver annat n skitmedicin. Har de inte funkat n kommer de inte funka framver. Ledsen om jag lter hrd men r lite trtt p synen att bara man hittar rtt medicin s lser sig allt. Kanske behvs ngot annat, yoga, ridning, vila, krlek???
Hur mnga har egentligen blivit hjlpta av medicin? Bara att titta i detta forum. Ibland kan ngon med hjlpa mot ngot, men att prova massa olika som en labbrtta kommer nog inte f ngon friskare.
Hoppas att du kommer f mer frid och ro i ditt liv. Och ledsen att jag inte hade ngot positivt att skriva.

Exakt! Jag har tit ett helt apotek i hela mitt liv och mr fortfarande kasst s varfr skulle dem lsa livet fr en..?

ter Clozapine Actavis 100mg just nu och mrker ingen skillnad, men jag har gtt upp drygt 25 kg (har lyckats tappa 10 kg) och r stndigt trtt, kan somna utan problem vid 4-tiden p eftermiddagen s... Jag tycker inte om den hr medicinen, nej.
Citera
2013-12-25, 22:56
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
Hur effektiv r clozapine? Jag r i desperat behov efter en effektiv neuroleptika, har provat skert tio stycken utan resultat och har kmpat mot psykotiska symtom i sex r. r som ni frstr ganska desperat. Inatt var jag ute och vandrade mot jrnvgen s nu r jag inlagd. Trffar lkare imorgon och vill bara ha ngot som funkar.

Det brukar anvndas om ingen annan neuroleptika fungerat. Det anses generellt var den mest effektiva. Men det r ju ingen garanti fr att den ska fungera. Varierar naturligtvis frn person till person.
Citera
2013-12-25, 23:20
Medlem
Citat:
Du har inte funderat i banorna att de som skriver saker r de som r missnjda oftast? Tnk istllet p hur mnga som skriver kontra hur mnga som fr det frskrivet. Det r en ofantlig mngd som blivit hjlpta av neuroleptika.
Citera
2013-12-26, 16:53
Medlem
lithionits avatar
Citat:

Clozapine r enl nstan all forskning den mest effektiva antipsykotiska medicinen som finns men kruxet r att det ger en markant risk fr blodbildspverkan; anemi, brist p vita blodkroppar.
Men med nuvarande rutiner s testas patienterna regelbundet fr att just frhindra att det uppkommer.
S det kan funka ven fr de personer som inte ftt tillfredstllande svar p annat.

Har du sktt ditt tablettintag? att man medicinerar enligt ordination och inte skippar piller r a och o fr att behandlingen skall fungera medicinen kan vara hur bra som helst. Men om den ej tas s hjlper det ju inte.
Citera
2013-12-27, 01:17
Medlem
Du har inte funderat i banorna att de som skriver saker r de som r missnjda oftast? Tnk istllet p hur mnga som skriver kontra hur mnga som fr det frskrivet. Det r en ofantlig mngd som blivit hjlpta av neuroleptika.

Det hr blir vldigt off topic men svarar nd.
Jttebra toppen om det r s. Visa grna statistik, jag har vl blivit s desillusionerad under min tid inom psykiatrin och att jag ALDRIG hrt ngon sga NTLIGEN har jag hittat en medicin som fr mig att fungera och m bra (jo, de har knt sig uppt en vecka och sedan r de tillbaka p samma mende), att jag helt enkelt stller mig vldigt skeptisk. Undantaget adhd/add som verkar bli som nya mnniskor, beroende p. Frmodligen har jag inte trffat personer med "lttare depression" eller dylikt, kanske fungerar det ofta bra fr dem.
P riktigt r jag glad om det hjlper. Om det fr ts att hlla hoppet uppe att prova en ny medicin s ska inte jag vara den som sger emot. Dessutom kan jag frst om det r s att ts knner att hon mste prova fr att visa vrden att hon vill samarbeta och vill m bttre. Kanske fel av mig att ifrgastta, jag gr det nd.
Citera
2014-01-05, 00:32
Medlem
u-99s avatar
t det ett tag.
Nr jag var "vaken" satt jag och dreglade.
Nr jag sov pissade jag ner mig.
Ingen hjdare fr mig.
Citera
2014-12-16, 16:51
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Jag fr clozapine - stor dos. Ger det drogsug och ngest?
Citera
2014-12-16, 17:02
Medlem
Citat:

Clozapine r en av de mest effektiva neuroleptika som finns. Den slcker ner halva skallbasen. hahaha.
Citera
2014-12-16, 17:47
Medlem
oj, ngon vckte min gamla trd till liv ter haldol just nu, funkar bra fr mig.
Citera
2025-05-26, 16:38
Medlem
r det ngon som har en positiv erfarenhet av ha klozapin?

Har det som frslag fr en rad olika symptom (har haft psykoser mm, och andra psykofarmaka innan dess).

Och det viktigaste av allt - hjlper clozapin ven mot stark ngest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in