• 1
  • 2
2013-12-09, 22:27
Medlem
Sverige har bevisligen uppntt jmstlldhet mellan knen. Bde Svenska killar och tjejer r idag helt och hllet fria och frvntas leva sjlvstndiga liv. nd ser vi en trend idag dr vissa tjejer, trots att jmstlldhet rder, frsker skuldbelgga samhllet fr ngot som inte existerar - dvs diskriminering mot kvinnor.

Hur tycker ni man br lsa detta problem och tror ni att kriminalisering skulle vara en bra tgrd?
Citera
2013-12-09, 22:31
Medlem
ManJuices avatar
Jag tycker man borde sprra in alla som kallar sig sjlva fr feminister, grna i mentalsjukhus.
Citera
2013-12-09, 22:31
Bannlyst
Sjlv anser jag dock inte att det r total jmstlldhet, inte s nr heller
Citera
2013-12-09, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Jag tycker man borde sprra in alla som kallar sig sjlva fr feminister, grna i mentalsjukhus.

Hellre sprra in maskulinister
Senast redigerad av Bambang 2013-12-09 kl. 22:34.
Citera
2013-12-09, 22:38
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambang
Vafan r "maskulinister" fr nt? Ytterligare ett ord ni vandrande mentalpatienter kommit p fr att skapa en motpart som inte finns?
Citera
2013-12-09, 22:39
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:

Slseri med pengar. Fr min del kan de grna f fortstta sitta i sina ensamhushll och bittert fantisera om vad man "borde" gra med feministerna. Om man bara lter dem vara ifred s kommer de inte mrkas av i betydelsefulla sammanhang.
Citera
2013-12-09, 22:43
Medlem
salxars avatar
Citat:
Sjlv anser jag dock inte att det r total jmstlldhet, inte s nr heller
Sjlvklart inte, jag tycker lnerna borde vara mer jmstllda.. men att vilja beskatta mn samt st och grta nr oskyldiga mn gr fria efter att ha blivit anmld fr vldtkt av en slampa r bara sjukt.
Citera
2013-12-09, 22:53
Medlem
Katzyns avatar
Jag tycker vi ska kriminalisera lk.
Citera
2013-12-09, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tycker vi ska kriminalisera lk.

Har det nt med feminism att gra eller?
Citera
2013-12-09, 23:01
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Har det nt med feminism att gra eller?

Har det?

Det r vl mest s att det r bra fr samhllet att kriminalisera. Bara kriminalisera grejer. Vi kan kriminalisera lk, prata med frmlingar, mexitegel, religisa sammankomster. Finns s mycket som r tilltet som skulle kunna vara kriminellt istllet. Varfr ska det vara lagligt nr det kan vara olagligt?
Citera
2013-12-09, 23:07
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Kriminalisering av sikter hr hemma i underutvecklade diktaturer.
Citera
2013-12-09, 23:14
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Kriminalisering av sikter hr hemma i underutvecklade diktaturer.

Det hr r sant. Det heter ju att det r en demokrati och inte frbjuder man sikter dr? Frutom ett visst partis, men det r en annan historia.

ven om samhllet r jmstllt s kan man inte frbjuda feminismen. Dremot r radikalfeminister strda, men det r min sikt och det r trevligt att ha ngot att skratta t ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in