• 1
  • 2
2013-12-09, 20:45
Medlem
"Vad luktar pengar?" - En frga som jag sg dyka upp p flera av mina vnners ask.fm. Fr er som inte vet vad ask.fm r s r det en sida dr man kan stlla frgor anonymt till sina vnner. Jag upptckte d att frgan "Vad luktar pengar?" dk upp p flera konton. Vilket gjorde mig nyfiken. Jag testade d att kolla google lite.

Jag googlade "Vad luktar pengar? AND ask.fm" och denna frga har stllts till hundratals ask.fm medlemmar och verkar ha pgtt ett tag.

Vem eller vilka r det som ligger bakom det hr terroriserandet mot ask.fm medlemmar?
Och varfr just ask.fm?
Varfr r just denna frga s himla viktig?
r det ett skmt eller p allvar?
Och vad luktar egentligen pengar?

Jag skulle vela svara att pengar luktar blod. r det korrekt svar?
Om s, r det d en slags metafor fr ngonting? Har vi en anarkist att handskas med?
Eller ngon annan samhllskritiker?

Hjlp mig lsa detta mysterium, kre flashback detektiver.
Detta mysterium krver ett upplsande.
Senast redigerad av Tendans 2013-12-09 kl. 20:53.
2013-12-09, 20:48
Medlem
Rbomull?
2013-12-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tendans
"Vad luktar pengar?" - En frga som jag sg dyka upp p flera av mina vnners ask.fm. Fr er som inte vet vad ask.fm r s r det en sida dr man kan stlla frgor anonymt till sina vnner. Jag upptckte d att frgan "Vad luktar pengar?" dk upp p flera konton. Vilket gjorde mig nyfiken. Jag testade d att kolla google lite.

Jag googlade "Vad luktar pengar? AND ask.fm" och denna frga har stllts till hundratals ask.fm medlemmar och verkar ha pgtt i r.

Vem eller vilka r det som ligger bakom det hr terroriserandet mot ask.fm medlemmar?
Och varfr just ask.fm?

Om s, r det d en slags metafor fr ngonting? Har vi en anarkist att handskas med?

Lite vekt fr konspirationsforumet, don't you think? Annars tror jag helt enkelt att folk stller frgan fr att trycka upp folk mot vggen d det inte riktigt gr att beskriva lukten av pengar.
2013-12-09, 20:49
Bannlyst
Frg och lack om det r frska sedlar vi snackar om, mynt luktar metall!
2013-12-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korolevski
Lite vekt fr konspirationsforumet, don't you think? Annars tror jag helt enkelt att folk stller frgan fr att trycka upp folk mot vggen d det inte riktigt gr att beskriva lukten av pengar.

Att "folk" stller frgan. N. Du tar p det hr fr ltt. "Folk" stller inte den frgan. Kolla google. Frgan har stllts hundratals gnger bara senaste dagarna. Det r ngon eller ngra som gr det hr.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Frg och lack om det r frska sedlar vi snackar om, mynt luktar metall!
Du missar pongen hr. Skippa gissningarna.

Jag hittade frvrigt denna artikel:
http://illvet.se/fraga-oss/luktar-pengar

Dr str det till och med, som jag skrev, att myntdoften kan lukta som blod pga jrnet.
Har artikeln ngon koppling till det hr?
Har grningsmannen eller grningsmnnen lst den mnne?

EDIT:
Pengar luktar blod...
Man kan donera blod fr pengar.

Skriver bara ner lite tankar hr fr senare. Och utifall att det kanske kan hjlpa ngon annan hr att gra ngra kopplingar.
Senast redigerad av Tendans 2013-12-09 kl. 21:00.
2013-12-09, 20:59
Medlem
Om du gr in p ask.fm och loggar in s mrker du att man presenteras infr en rad frgor.

Googlar du p vilken som helst av dessa frgor s mrker du snabbt att flera svarat p denna frgan.

Slutsats:
"Vad luktar pengar?" r/har varit en av dessa frgor.
2013-12-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Om du gr in p ask.fm och loggar in s mrker du att man presenteras infr en rad frgor.

Googlar du p vilken som helst av dessa frgor s mrker du snabbt att flera svarat p denna frgan.

Slutsats:
"Vad luktar pengar?" r/har varit en av dessa frgor.

Jaha... ok. Dr har vi svaret.

SOM ATT DET SKULLE VARA S LTT.

Det r uppenbart att Daudodidi r en av grningsmnnen som frsker avleda oss frn det riktiga svaret. Vad r er agenda? Varfr dljer ni den?

EDIT:
Daudodidi. Jag hittade den hr trden som du skapade: (FB) Jag kan komma t allas Facebook. Beror p bugg i webblsare. F pengar av Facebook?
r det svaret eller? Pengar luktar facebook? r det en metafor fr att facebook endast r till fr att genera pengar? Alla vet ju att facebook ger ut knslig information om vissa anvndare till bland annat CIA. Blodspengar? r det rtt svar?
Senast redigerad av Tendans 2013-12-09 kl. 21:07.
2013-12-09, 21:06
Medlem
Citat:
Jaha... ok. Dr har vi svaret.

SOM ATT DET SKULLE VARA S LTT.

Det r uppenbart att Daudodidi r en av grningsmnnen som frsker avleda oss frn det riktiga svaret. Vad r er agenda? Varfr dljer ni den?
Tja, jag brukar ju ibland definiera mig som ngonting mellan anarkokapitalist/libertarian. Du har helt enkelt avsljat mig.

Jag frsker f fram att ngon ska svara "Gott" s att jag kan anvnda det som klla i en framtida diskussion
2013-12-09, 21:06
Bannlyst
Citat:
Att "folk" stller frgan. N. Du tar p det hr fr ltt. "Folk" stller inte den frgan. Kolla google. Frgan har stllts hundratals gnger bara senaste dagarna. Det r ngon eller ngra som gr det hr.

Du missar pongen hr. Skippa gissningarna.

Jag hittade frvrigt denna artikel:
http://illvet.se/fraga-oss/luktar-pengar

Dr str det till och med, som jag skrev, att myntdoften kan lukta som blod pga jrnet.
Har artikeln ngon koppling till det hr?
Har grningsmannen eller grningsmnnen lst den mnne?

EDIT:
Pengar luktar blod...
Man kan donera blod fr pengar.

Skriver bara ner lite tankar hr fr senare. Och utifall att det kanske kan hjlpa ngon annan hr att gra ngra kopplingar.

Det r blod som luktar jrn inte jrn som luktar blod, mynt luktar jrn/metall och sedlar luktar kemiskt frn tryckfrgerna nr dom r nya sen avtar den kemiska lukten och sedlarna tar upp dofter frn byxfickor plnbcker mm!
2013-12-09, 21:21
Medlem
Tony.Starks avatar
Citat:

Jag googlade "Vad luktar pengar? AND ask.fm" och denna frga har stllts till hundratals ask.fm medlemmar och verkar ha pgtt ett tag.

Och varfr just ask.fm?

Pengar luktar rv skulle jag gissa med tanken p att alla plnbcker ligger i backfickan.
2013-12-09, 21:24
Medlem
Finns hundar som kan knna doften av pengar p flygplatser och liknande - man anvnder dem att hitta pengasmugglare

S visst luktar pengar..
2013-12-09, 22:15
Medlem
Maskans avatar
Makt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem