Hej! Har en irriterande hårddisk. Köpt en hårddisk för mindre än ett år sedan. Jag vet inte nu om en hårddisk ska uppföra sig som min gör. Här är problemet.
När man tex startar datorn och när det står press f12 for BIOS, då hör jag ett konstigt ljud från hårddisken, som ett klick. Det är inte bara det, jag hör även klick ljudet när jag är i windows. Det kan komma precis när som helst, när jag surfar, eller när jag kollar på youtube videos. Och jag har upptäckt att varje gång klick ljudet hörs så fryser datorn till 1 sek, tex när jag kollar youtube videos och när klick ljudet kommer så fryser videon 1 sek, och så brukar det hålla på så.
Detta ljud har jag hört sen dagen jag köpte hårddisken, den är väl inte på väg och dö? Borde den inte ha dött för länge sedan då? Hårddisken är ju ganska ny. Jag vet inte, är det detta meningen? Det kanske är hårddisken som bara jobbar? Jag stör mig inte på ljudet, utan det som stör mig mest är att datorn fryser till när klick ljudet kommer.
Jag spelar även CS, och i spelet har jag inte märkt att det fryser när hårddisken klickar. Tack gud för det!
Är detta normalt? Här är hårddisken och tack för hand!
https://www.google.se/search?q=wd+gr...h=805#imgdii=_