2013-12-09, 09:23
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Rätt exakt 2 år sen man slutade ta mot kontanter på bussarna har jag för mig.
Ca ett år efter kontantstoppet skrev UNT att våld och hot mot busschaufförer hade ökat sedan kontanthanteringen slutade.

Vilket inte förvånar mig ett dugg. Jag är en av de där som kan skilja på vilka som har ansvar för ett idiotiskt system, och vilka som inte har det. Alltså, om jag blir skitirriterad på systemet som aldrig fungerar (man behöver i princip en smartphone och 1-2 timmars arbetstid att avvara för att köpa en jävla biljett som kostar en tjuga) så spöar jag inte upp busschauffören, utan snarare går jag hem och undersöker vem som ligger bakom idiotin och skickat ett hästhuvud till den som kom på den briljanta idéen. Blattar däremot tar ju ut sin ilska på första bästa och det råkar visst bli busschauffören. Inget säger att det nödvändigtvis är en blatte som gjort det den här gången men... eller vänta, Gottsunda var det ju...
Citera
2013-12-09, 11:04
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
Vilket inte förvånar mig ett dugg. Jag är en av de där som kan skilja på vilka som har ansvar för ett idiotiskt system, och vilka som inte har det. Alltså, om jag blir skitirriterad på systemet som aldrig fungerar (man behöver i princip en smartphone och 1-2 timmars arbetstid att avvara för att köpa en jävla biljett som kostar en tjuga) så spöar jag inte upp busschauffören, utan snarare går jag hem och undersöker vem som ligger bakom idiotin och skickat ett hästhuvud till den som kom på den briljanta idéen. Blattar däremot tar ju ut sin ilska på första bästa och det råkar visst bli busschauffören. Inget säger att det nödvändigtvis är en blatte som gjort det den här gången men... eller vänta, Gottsunda var det ju...

Numera så fungerar det inte heller att köpa sms-biljett med kontantkort (eu-lag för att hindra pengatvätt...) så det kan ju vara förståeligt att man blir frustrerad när man inte har nåt sätt att betala bussen trots att man har pengar i handen.
Det bor för övrigt långt ifrån endast blattar i gottsunda så man kanske inte ska dra förhastade slutsatser.
Citera
2013-12-09, 13:16
Medlem
Bussarna och spårvagnarna i Göteborg har jag för mig att de har plastskydd mellan förare och passagerare. Vore nåt att fundera på ärligt talat,spec om våldet inte minskar. Eller väktare på bussarna,någon civil?
Citera
2013-12-09, 20:06
Medlem
ispiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollyz
Bussarna och spårvagnarna i Göteborg har jag för mig att de har plastskydd mellan förare och passagerare. Vore nåt att fundera på ärligt talat,spec om våldet inte minskar. Eller väktare på bussarna,någon civil?
Ja eller så börjar vi arbetet med att skicka ut de som inte kan uppföra sig i samhället Sverige.
Vi ska fan inte behöva bygga om bussar och ha vakter för att negrarna inte kan uppföra sig.
Citera
2013-12-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ispik
Ja eller så börjar vi arbetet med att skicka ut de som inte kan uppföra sig i samhället Sverige.
Vi ska fan inte behöva bygga om bussar och ha vakter för att negrarna inte kan uppföra sig.

Är inte bara negers som bråkar faktiskt. Var ett gäng svennar som muckade med busschauffören när han bad de släcka sina cigg som
De satt och rökte med inne i bussen
Citera
2013-12-09, 20:18
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

På landsortstrafiken i västra götaland hade de i alla fall för 10 år sen väktare/vakter på bussarna på helgkvällar.

Citat:
Ursprungligen postat av ispik

De enda ställen jag sett väktare/vakter på bussarna är till orter på landsbygden där det bor ca 99% infödda svenskar. Ska de skickas ut menar du?
Citera
2013-12-09, 20:28
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonstraw
Varför gör vi inte som i London, har en plastruta emellan förare och passagerare?

lös rotorsaken istället för att lindra symptomen....
Citera
2013-12-09, 20:49
Medlem
Citat:
Är inte bara negers som bråkar faktiskt. Var ett gäng svennar som muckade med busschauffören när han bad de släcka sina cigg som
De satt och rökte med inne i bussen

Absolut!
Och det man måste göra är att ge dom ordentliga straff för sånt här.
Sluta dalta, jag skiter i om det är en svart el vit, håller man på såhär ska man ha ett kännbart straff.
Citera
2013-12-09, 21:09
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
lös rotorsaken istället för att lindra symptomen....

Satt precis och tänkte samma sak, varför slösa massor med pengar på `workarounds` istället för att fixa det som är fel?? Problemet här är ju varken busschaufförerna eller betalningssätt eller valutan.

Utan mest sannolikt det faktum att dessa sopmänniskor inte respekterar de lagar och sociala regler som byggt detta samhälle.

Sparka ut snusket.
Citera
2013-12-10, 13:44
Medlem
Citat:
Numera så fungerar det inte heller att köpa sms-biljett med kontantkort (eu-lag för att hindra pengatvätt...) så det kan ju vara förståeligt att man blir frustrerad när man inte har nåt sätt att betala bussen trots att man har pengar i handen.
Det bor för övrigt långt ifrån endast blattar i gottsunda så man kanske inte ska dra förhastade slutsatser.

Inför planerad resa till Uppsala skaffade jag info från UL att jag kan köpa biljett på Pressbyrån. Insats/pant 25 kr - sedan kan jag fylla på med det belopp jag tror jag kommer att resa för. Stämmer inte det?
Citera
2013-12-10, 13:48
Medlem
Citat:
På landsortstrafiken i västra götaland hade de i alla fall för 10 år sen väktare/vakter på bussarna på helgkvällar.

De enda ställen jag sett väktare/vakter på bussarna är till orter på landsbygden där det bor ca 99% infödda svenskar. Ska de skickas ut menar du?

I Västra götaland tvingas Västtrafik av och till dra in tåg som går nattetid (Skövde-Falköping). Tåget visst på försök nu igen. Media har knappast informerat om huruvida det är bondläppar som är stökiga eller några andra.
Citera
2013-12-10, 19:08
Medlem
Bavaros avatar
Ska vara flygbolaget EL-AL style på bussarna o tågen. Alltså anonyma vakter som åker som vilken passagerare som helst och händer det något som blir blatten paketerad som en jävla julklapp innan de ens hunnit till E i " Eyyyy ska knoooolla din mamma" i tanken på att göra något med chauffören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in