• 2
  • 3
2013-12-11, 00:20
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Inför planerad resa till Uppsala skaffade jag info från UL att jag kan köpa biljett på Pressbyrån. Insats/pant 25 kr - sedan kan jag fylla på med det belopp jag tror jag kommer att resa för. Stämmer inte det?

Jupp.. det går även att betala med visa/mastercard på bussarna.

Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
I Västra götaland tvingas Västtrafik av och till dra in tåg som går nattetid (Skövde-Falköping). Tåget visst på försök nu igen. Media har knappast informerat om huruvida det är bondläppar som är stökiga eller några andra.

Kan dock vara värt att ha i beaktande att även bussen till gottsunda blivit inställd periodvis pga stök. Det har dock då rört sig om andra än passagerare.
Citera
2013-12-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Ska vara flygbolaget EL-AL style på bussarna o tågen. Alltså anonyma vakter som åker som vilken passagerare som helst och händer det något som blir blatten paketerad som en jävla julklapp innan de ens hunnit till E i " Eyyyy ska knoooolla din mamma" i tanken på att göra något med chauffören.

Flygtrafik (liksom båttrafik) lyder under väldigt annorlunda lagstiftning än vad bussar och tåg gör. Visst kan man ha civila väktare, men vad är poängen? Att hindra bråk? Isf är det bättre att ha uniformerade. Det är sällan ungdomarna som gör sånt här är ensamma, utan de är snarare ett antal personer, och då hjälper det inte så mycket om en ensam väktare kommer springandes. Tänk på att varje väktare kostar några hundralappar i timmen för bussbolaget, och de lär behöva MINST två per buss (facket sätter nog stopp för ensamarbete) som åker genom dessa områden.
Citera
2013-12-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det var för att slippa sådant här som man slutade med kontanthanteringen här i Stockholm. För många negrer och MENA som attackerade busschaufförer och rånade dem på kassan (inte för att de nödvändigtvis attackerade från första början enbart med tanke på att tillskansra sig pengar). Facket gick in för att arbetsmiljön ansågs orimlig och hotade med åtgärder om situationen inte förbättrades. Jag vill minnas att även Uppsala har kontantfritt? Hur ser det ut i Malmö?

Kontantfritt även i Malmö sedan ett par år tillbaka.
Citera
2013-12-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Kan dock vara värt att ha i beaktande att även bussen till gottsunda blivit inställd periodvis pga stök. Det har dock då rört sig om andra än passagerare.
Även till gränby, stenhagen( senast i våras) och sävja...

Finns det något mer som är känt än massa inlägg om etnicitet ?
Citera
2013-12-11, 20:06
Medlem
UncleBerts avatar
Sätter min vänstra pungkula på att busschaffören är svensk och sätter min högra på att GM är en invandrare.

Våld från blattar mot blattar är otroligt lågt. Sveriges största rasister är blattarna. DE bordes tas upp när media har sina gulligull kampanjer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in