Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-09, 10:15
  #13
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Inte vad jag vet. Hur kollar man det?

Du vet hur man konfigurerar en statisk ip men du vet inte hur man kollar om man har en statisk ip?

Du kollar det på samma sätt som du konfigurerar det.
Du har två NIC i datorn, ett för wifi och ett för kabel, du måste väl veta hur du konfigurerat dessa?

Eller var har du konfigurerat en statisk ip? I Routern?
Citera
2013-12-09, 13:35
  #14
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du vet hur man konfigurerar en statisk ip men du vet inte hur man kollar om man har en statisk ip?

Du kollar det på samma sätt som du konfigurerar det.
Du har två NIC i datorn, ett för wifi och ett för kabel, du måste väl veta hur du konfigurerat dessa?

Eller var har du konfigurerat en statisk ip? I Routern?

Använde Port Forward Setup Static IP Address. Ett program från Portforward som gör ipn statisk eller dynamisk automatiskt. Men jag ser nu att man kan välja ethernet eller wifi. På ethernet har jag den statiska och i wifi är den dynamisk. Men portarna i ethernet var stängda när jag hade dynamiskt där också.
Citera
2013-12-09, 15:24
  #15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Använde Port Forward Setup Static IP Address. Ett program från Portforward som gör ipn statisk eller dynamisk automatiskt. Men jag ser nu att man kan välja ethernet eller wifi. På ethernet har jag den statiska och i wifi är den dynamisk. Men portarna i ethernet var stängda när jag hade dynamiskt där också.

Då har du med stor sannolikhet två olika ip-adresser.
Vilket betyder att du måste göra om din port-forward när du växlar mellan interfacen.

Och jag är övertygad att det går att göra en portforward till ditt ethernet-kort. Du måste bara göra rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback