Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-07, 09:17
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle17979937.ab

Citat:
LESSEBO. Ett stort bråk utbröt vid en privat fest i Folkets hus i Lessebo när objudna gäster dök upp under natten till lördagen.

Någon som vet mer?
Citera
2013-12-07, 09:55
  #2
Medlem
murder_us avatar
Citat:
En festdeltagare gick till attack med kniv. Tre personer knivskars och ytterligare en person misshandlades.

Festdeltagare borde rimligtvis vara någon av de inbjudna gästerna. De oinbjudna fick således smaka kniv och dra hem. Zigenarradarn piper.
Citera
2013-12-07, 12:07
  #3
Moderator
Chantres avatar
Här är det bara en oinbjuden gäst.

Citat:
Strax efter 01 kom en oinbjuden gäst till platsen så det uppstod bråk och en av festdeltagarna ska ha tagit fram en kniv och knivskurit/huggit fyra personer, både kvinnor och män.

http://www.folkbladet.se/nyheter/def...icleid=6651774

Och i en annan tidning är det en annan version.

Citat:
Mannen som kom till festen hade med sig ett tillhygge, jag kan inte säga mer än så, säger Jonas Passbo, inre befäl vid polisen i Växjö.

Den 22-årige mannen, som kom objuden till festen, är nu anhållen misstänkt för grov misshandel.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/blo...mal-i-lessebo/
Citera
2013-12-07, 12:09
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Strax efter 01 kom en oinbjuden gäst till platsen så det uppstod bråk och en av festdeltagarna ska ha tagit fram en kniv och knivskurit/huggit fyra personer
Låter ju helskumt att det först kommer en oinbjuden gäst, sedan tar en annan av festdeltagarna fram en kniv & skär 4 pers.
Citera
2013-12-07, 12:37
  #5
Medlem
StuGs avatar
Den gamla bruksorten Lessebo är en s k "spännande" ort numera.
Sunkraggare är väl mest aktiva på sommaren så jag gissar på "spännande" människor.
Citera
2013-12-07, 12:45
  #6
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Den gamla bruksorten Lessebo är en s k "spännande" ort numera.
Sunkraggare är väl mest aktiva på sommaren så jag gissar på "spännande" människor.

http://www.lessebo.se/Om-Lessebo-kom...-dec-2014.aspx

Citat:
Öppet hus på kulturlokalen på Rasthagsvägen 3 i Lessebo. Somaliska föreningen visar upp sin lokal som är öppen för alla och visar vilka aktiviteter dom bedriver där, som sömnad för kvinnor, biljard och spel för ungdomar och ett särskilt bönerum.

Verkar pågå mycket spännande i det folkets hus. Någon som kom dit en helg för tidigt?
Citera
2013-12-07, 15:42
  #7
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Låter ju helskumt att det först kommer en oinbjuden gäst, sedan tar en annan av festdeltagarna fram en kniv & skär 4 pers.


Man vet aldrig vad som händer när en zigernare/MENA-person tappar kontrollen och hugger vilt omkring sig av instinkt.


Skämt å sido, det verkar råda lite förvirring bland media (som vanligt). Som jag förstår det så har det kommit en person med ett tillhygge(kniven?), sedan har han och 4 andra blivit skurna av den person som i så fall måste ha övermannat den oinbjudne eller haft en egen kniv.
Citera
2013-12-07, 16:27
  #8
Medlem
Så fulla av fördommar. Gärningsmannen är en HELSVENSK kille med adhd och missbruksproblem.
Citera
2013-12-07, 16:47
  #9
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b122
Så fulla av fördommar. Gärningsmannen är en HELSVENSK kille med adhd och missbruksproblem.

Den typen av HELSVENSK kille brukar oftast umgås i suspekta kretsar där tidigare nämnda sannolika gärningsmän ingår. ADHD och missbruksproblem leder ofta till situationer där brist på impulskontroll kan vara förödande.
Citera
2013-12-07, 18:50
  #10
Moderator
KomissarieBecks avatar
Det flyttade väl in någon dåre för 2 år sedan som genast hamnade i problem i Lessebo eller har jag fel. Det var väl någon bekant till honom som strök med men man kunde inte påvisa brott.
Har inte riktigt alla fakta gällande detta.
Fast det bör ju tilläggas att med 2 pizzerior varav den ena är stäng tror jag och sen en korvkiosk och ett systembolag så blir det väl inte annat än elände
Citera
2013-12-07, 18:53
  #11
Medlem
Nu är det inte så alls med "suspekta" kretsar som du kallar det. Hans umgänge är lite äldre svenska killar som sysslar med tunga droger. Han/Dem umgås inte med invandrare på något sätt, utan du får helt enkelt acceptera att våld och droger inte har att göra med vilket land man kommer ifrån.
Citera
2013-12-07, 18:59
  #12
Medlem
Blondinss avatar
Pratat med källor som var där.
Frågade om några nysvenskar var inblandade och det var det såklart! Hade tydligen varit över 100 Pers på festen och allt var lugnt tills dom "oinbjudna" kom.
Som min käre far sa, "Jag är inte förvånad med tanke på alla invandrare och flyktingar som är där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback