2005-07-18, 00:11
Medlem
Zoxs avatar
FAAAAN vad jag hatar lergigan.

I tro om att jag tog 4 tior stesolid så råkade det vara lergigan jag tog för en timme sedan, det ger mig illamående, myrkrypningar mm. mm Vill bara kräkas upp skiten. Samma sak med Propavan.

Fick dem "för sömnen" *fnyser*.

Någon som gjort en liknande tabbe?
Citera
2005-07-18, 08:44
Medlem
hundens avatar
ehh svar ja:
Kunde inte sova inatt, så jag proppade i mig 4st Propavan..fifffffann..
Never again..zombie = thats me
Sitter här i dimman
FIck skiten utskrivet, tog 2 st första natten. Sedan beslöt jag mig för att aldrig mer äta det..hehe

Vad är lerigan?
Citera
2005-07-18, 10:15
Bannlyst
Lergigan är en antihistamin, som tex Atarax.
Jag tycker att det funkar ganska bra mot illamående och klåda vid höga opiatdoser. Dom funkar osså ganska bra att sova på. man blir trött dagen efter, dock inte lika jävla hängig som på Propavan...
Citera
2005-07-18, 10:16
Medlem
LadyTieras avatar
Lergigan är även ångestdämpande (så ta ett par till )
Citera
2005-07-18, 16:52
Medlem
Gabrielswes avatar
Funkar inte så!

Iaf inte på mig, får fruktansvärd ångest på Lergigan forte te x....
Citera
2005-07-18, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Funkar inte så!

Iaf inte på mig, får fruktansvärd ångest på Lergigan forte te x....

Innehåller inte Lergigan forte Efedrin?
Eller är det Lergigan comp?

Om det är efedrin i dom så är det inte konstigt om du får ångest!
Citera
2005-07-18, 17:03
Medlem
Gabrielswes avatar
Det är compen du menar mannen....

Forte är på 50mg....alltså 2st 25mg:are. Inresseklubben för onödigt vetande antecknar.
Citera
2005-07-18, 18:07
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyFarmaceut
Innehåller inte Lergigan forte Efedrin?
Eller är det Lergigan comp?

Om det är efedrin i dom så är det inte konstigt om du får ångest!

Som sagt, det är comp som innehåller efedrin.
Efedrin ger mig inte ångest, t ex Lepheton innehåller rätt mkt efedrin och i combo med morfin är det en härligt "chillad feeling med skärpa och vakenhet" efedrin är många ggr bra startboost på en seg morgon tycker jag, men har hört att vissa får ångest av efedrin som av megadoser koffein, dock inte jag.

Men Lergigan HATAR jag, effekten av dem potentieras enormt i kombi med alkohol eller benzo och jag känner mig sjuk av dem, får myrkrypningar och mår illa, skall slänga burkjäveln långt bort så att jag inte "råkar" ta dem igen, testade även propavane EN gång.... fy faaan, tog 3 har jag för mig "för sömnen" , resultatet blev även då hysteriska myrkrypningar som höll mig vaken hela jävla natten och jag kände mig bakfull x10 i två dygn!!

Jag får frispel bara någon läkare skall försöka "förklara" fördelarna med prop för mig!! Men en gammal man jag känner tar en imovane och två prop varje natt och sover 8 timmar i ett sträck, för honom är de kanon. Det slår mkt olika.

Theralen däremot som också tilhör gruppen
"ej toleranshöjande/beroendeframkallande" funkar om jag tar 1,5 ml ett par timmar innan jag vill sova, det enda är att jag blir lite seg dagen därpå. Men det är då man pular ner lite efedrin i morgonkaffet
Citera
2005-08-28, 18:02
Bannlyst
Finns en parkinsonmedicin som heter Requip, ropinirol, som i t.ex Australien skrivs ut specifikt mot myrkrypningar, skulle vara jävligt lämpligt att ha vid såna tillfällen, eller vid opiat- eller bensoabs..
Citera
2005-08-28, 20:53
Medlem
Porrpojkes avatar
Hur kan ni vara så elaka mot Propavan...jag tar alltid 3 st innan jag kryper ner i sängen, kollar på tv i 40 min o sen släcker jag o somnar som en stock...har fått myrkrypningar om jag är dum nog att hålla mig vaken o försöka få nåt slags rus på dom...o dan efter är man tipptopp, aldrig seg lr zombie
Citera
2005-08-28, 22:44
Medlem
Cykeltratts avatar
och jag förstår inte hur ni kan vara så elaka mot lergigan, jo sant vid doser över 100mg samtidigt så mår man keso...

men 50mg vid illamående å vips så är illamåendet borta, rekomenderas starkt vid intag av diverse syror och annat roligt...!
Citera
2005-10-19, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cykeltratt
och jag förstår inte hur ni kan vara så elaka mot lergigan, jo sant vid doser över 100mg samtidigt så mår man keso...

men 50mg vid illamående å vips så är illamåendet borta, rekomenderas starkt vid intag av diverse syror och annat roligt...!

keso är bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in