2013-12-06, 19:33
Medlem
Hej!
Jag har haft min macbook pro 17" i snart 2år.
Jag skriver en massa uppsatser, kollar filmer osv.. men nu undrar jag om det går att göra någonting "coolt" med den. Typ som att göra den lite mer "Apple", lite svårt o förklara.
Men de flest jag har sett skickar sms o massa annat.

Så jag undrar vad mer kan man göra med sin Mac? Hört mycket om att den är perfekt till att designa… men vad för program använder man då? laddar man ner något?
Har ni några webbsidor med guide eller andra sidor ni kan länka?

Hoppas ni förstår vad jag menar =)
Citera
2013-12-06, 19:35
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2013-12-06, 21:56
Bannlyst
Undrar oxå vad man kan göra mer med den.
Citera
2013-12-06, 22:55
Medlem
kklasens avatar
Du kan göra allt som du kan på en PC, på en Mac. Det är bara en fråga om prestandan räcker till, till det du ska göra... precis som på en PC.
Citera
2013-12-07, 18:05
Medlem
Den gör det du vill att den ska göra. Ska du arbeta med design är det Adobes program som gäller.
Citera
2013-12-08, 18:28
Medlem
Truffys avatar
Denna fråga som TS har ställt får mig att rynka på ögonbrynen. Vad vill du göra med din dator är frågan du ska ställa dig till dig själv.
Citera
2013-12-09, 08:57
Bannlyst
Vilka spel kan man spela på en mac? Tank går inte.
Citera
2013-12-09, 10:43
Medlem
perhammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen

här har du några, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Macintosh_games

efterbliven fråga.
Citera
2013-12-09, 16:32
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melon123
Hej!
Jag har haft min macbook pro 17" i snart 2år.
Jag skriver en massa uppsatser, kollar filmer osv.. men nu undrar jag om det går att göra någonting "coolt" med den. Typ som att göra den lite mer "Apple", lite svårt o förklara.
Men de flest jag har sett skickar sms o massa annat.

Så jag undrar vad mer kan man göra med sin Mac? Hört mycket om att den är perfekt till att designa… men vad för program använder man då? laddar man ner något?

Har ni några webbsidor med guide eller andra sidor ni kan länka?

Hoppas ni förstår vad jag menar =)

När du talar om skicka SMS etc antar jag att de använt sig av iMessage/Messages. Mer info här: http://support.apple.com/kb/ht3529 [ iOS: Using Messages ]

Du kan också ta dig en titt i: (FB) Den stora tråden om Macprogram. [ Den stora tråden om Macprogram. - Flashback Forum ]

Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen

Annars kan köra en enkel sökning på Google. Något i stil med: ”<insert game title here> OS X”
Citera
2013-12-09, 17:02
Medlem
[quote=smurfeh|46507403]När du talar om skicka SMS etc antar jag att de använt sig av iMessage/Messages. Mer info här: http://support.apple.com/kb/ht3529 [ iOS: Using Messages ] tack så mycket =)
Citera
2013-12-09, 21:38
Medlem
Littons avatar
Min motfråga är vad sjutton gör folk på PC?
Designa skriver du. Tja, då rekommenderar jag tungviktaren Alias StudioTools. Men tröskeln är hög. Du kan börja med Moi3D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in