• 1
  • 2
2013-12-06, 20:30
Medlem
revodnebs avatar
Jag har både plast och trä. Dock gillar jag träbrädan bäst, men där skär jag endast grönsaker. Kött skär jag på plastbrädorna. Ikea har jäkligt schyssta och billiga plastbrädor, bara att byta när man tycker de ser tråkiga ut.
Citera
2013-12-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ines90
Ja, stål som skärbräda är väl inte det bästa men t.ex. matlådor.
Ja, bra att du påminde mig. Förr hade man ju matlådor av stål som man tog med sig. De var oerhört mycket enklare att diska, men funkar inte i mikro.
Citera
2013-12-20, 10:20
Medlem
otroligt vilka amatörer det sitter här och proklamerar plast...

träd, alla gånger.

Förvarar man fint vin i plast?

Exat.
Citera
2013-12-20, 21:16
Medlem
lone_wolfs avatar
Träbräde så hålls kniven vass längre. Använder träbräde till allt förutom kyckling (när jag kommer ihåg). Har aldrig blivit matförgiftad i eget kök.

Brädet så håller jag inoljat hela tiden. Ibland drar jag på en redig oljefilm och låter det dra in över natten förutom att droppa på lite olja då och då och dra ut den med en bit hushållspapper.
Citera
2013-12-23, 16:54
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har både plast och trä. Dock gillar jag träbrädan bäst, men där skär jag endast grönsaker. Kött skär jag på plastbrädorna. Ikea har jäkligt schyssta och billiga plastbrädor, bara att byta när man tycker de ser tråkiga ut.

Samma här, både trä och plast. Plast känns smidigare och enklare att få rent. Jag vet inte hur reell skillnaden är egentligen, men plast känns åtminstone fräschare efter en snabb disk. Däremot ser ju trä mycket finare ut och känns trevligare.
Citera
2014-09-04, 07:51
Medlem
Ratis avatar
Köpte två vita plastbrädor från Clas Ohlson och nu när jag haft ena i diskmaskinen så blev den helt röd/rosa. Har aldrig varit med om något sådant tidigare. Väldigt märkligt.
Verkar inte gå att få ren med varken diskborste eller kökssvamp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in