satt och tänkte lite med där med att man återföds när man dör, men hur kan det gå till om det är mer som föds en dör? och varför tror vissa att man blir en människa, man kan ju lika gärna bli en häst vad tror ni om mitt påstående
Dom som föds nu har inte levt speciellt många liv på jorden innan. Det är nya själar som väljer att komma hit för att hjälpa till och snabba på uppstigningsprocessen. Dom befinner sig på en betydligt högre medvetandenivå.
Är du människa väljer du förmodligen inte att bli häst men svaret är djupare än så.
Ska man tro på det så kan man inte tänka för mycket.
då tror jag på inget.
Citat:
Ursprungligen postat av Netflash
Gå och skaffa ett jobb istället för att sitta hemma och tänka som en idiot.
det är bra för dig att du jobbar och är glad
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Återfödelse eller reinkarnation är givetsvis en ren fantasiprodukt och det är väl kul tänka tanken..tänk om?
Själv tycker jag det vore tråkigt bli människa igen. Vore mycket roligare återfödas som en människoätande tyrannosaurus rex. Eller hur?
jo det stämmer tänka tanken tänk om är alltid kul se vart man hamnar i tankorna. men dem som tror på att man blir återfödes hur och varför tror ni det, som sakt det föds mer en det dör.
Det finns massor av intressanta och logiska teorier som pekar på att vi lever för evigt. Orkar inte rabbla upp alla just nu men kan länka till en teori som jag nyligen skrev lite hastigt. (FB) Dör man verkligen?
Citat:
Ursprungligen postat av Gresk
Jag kan komma på 100 argument till varför jag inte tror att man återföds. Tror bara det är som att somna.
Jag kan komma på 100 argument till varför jag tror att man återföds. Tror bara det är som att vakna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!