2013-12-06, 09:12
Medlem
Hej,

Tänkte boka biljetter till Sweeny Todd som sätts upp vid Stockholms stadsteater nu vid årsskiftet. Platserna är i stort sett uppbokade kommande månader, och enda aktuella tycks vara vid rad 1, eller längst bak/vid sidan av parketten.

Då jag aldrig själv varit där, undrar jag nu huruvida det ens är värt att boka platser kring rad 1, eller parkettplatser längre bak. Vi talar alltså om nr 650-714 typ.

En karta finns här;
http://kulturhusetstadsteatern.se/Pa...plan_stora.pdf

...Vilket förvisso ser OK ut, men svårt att säga något utan att själv ha varit där som sagt.

Tack på förhand!
Citera
2013-12-06, 15:29
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaalea
Hej,

Tänkte boka biljetter till Sweeny Todd som sätts upp vid Stockholms stadsteater nu vid årsskiftet. Platserna är i stort sett uppbokade kommande månader, och enda aktuella tycks vara vid rad 1, eller längst bak/vid sidan av parketten.

Då jag aldrig själv varit där, undrar jag nu huruvida det ens är värt att boka platser kring rad 1, eller parkettplatser längre bak. Vi talar alltså om nr 650-714 typ.

En karta finns här;
http://kulturhusetstadsteatern.se/Pa...plan_stora.pdf

...Vilket förvisso ser OK ut, men svårt att säga något utan att själv ha varit där som sagt.

Tack på förhand!

Det är ungefär som på bio. Du hamnar väldigt nära, men du får vara beredd på att vinkla huvudet uppåt under hela föreställningen.

Risk för eventuellt teaterspott också, även om det är vanligare i Lars Norén-pjäser.
Citera
2013-12-06, 16:14
Medlem
MasterBaits avatar
Tycker klart att det är helt värt att sitta på första raden. Man kommer nära skådisarna och upllever det helapå närhåll. Inte alls samma sak som på bio. Det här är häftigare.
Citera
2013-12-06, 22:00
Medlem
Alright, tack för snabbt svar.

Hur ser man om man sitter vid någon av logerna då? Loge G och F exempelvis? Det är ju väldigt lågt bak, men är de tillräckligt upphöjda för att detta inte ska spela någon roll?
Citera
2013-12-06, 22:57
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaalea
Alright, tack för snabbt svar.

Hur ser man om man sitter vid någon av logerna då? Loge G och F exempelvis? Det är ju väldigt lågt bak, men är de tillräckligt upphöjda för att detta inte ska spela någon roll?

Har för mig att de sitter högt med bra utkik. Varför ringer du inte biljettkassan och frågar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in