Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-12-05, 18:55
Medlem
Vem är Sveriges bästa debattör när det kommer till partiledarna enligt er? Försök att strunta i politiska åsikter utan försök tänka ut den som helt enkelt är vassast när det kommer till debatter.
Citera
2013-12-05, 18:57
Medlem
HerrVs avatar
Hägglund
Citera
2013-12-05, 18:59
Medlem
Ni får gärna motivera också!
Citera
2013-12-05, 18:59
Medlem
svallerbyttans avatar
Jimmie Åkesson och Gustaf Fridolin är klart bäst. De har energin och drivet som de andra saknar. Kanske därför deras partier går framåt också...
Citera
2013-12-05, 19:01
Medlem
Jimmie Åkesson på grund av att han är så duktig på att argumentera, Hägglund känns även väldigt seriös och lugn, det är verkligen till hans fördel.
Citera
2013-12-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Jimmie Åkesson på grund av att han är så duktig på att argumentera, Hägglund känns även väldigt seriös och lugn, det är verkligen till hans fördel.

På tal om någon väldigt lugn och seriös vill jag ta upp Jonas Sjöstedt. Har kollat på cirka 50 debatter var från varje partiledare de senaste veckorna och kom fram till att Jonas faktiskt är ganska skicklig. Lugn, brusar inte upp sig i onödan, och dessutom påläst.

Vad tycker ni andra?
Citera
2013-12-05, 19:04
Medlem
RuleBritannias avatar
Oavsett vad man anser om politiken så är Jimmie Åkesson en av de duktigare i riksdagen på argumentation och snabbtänkthet.
Citera
2013-12-05, 19:06
Medlem
LFCYNWAs avatar
Helt klart Jimmie Åkesson. Han lyckas hålla sig lugn även fast alla motarbetare SD. Tycker även han oftast har bäst argument.
Citera
2013-12-05, 19:14
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Jimmie Åkesson och Gustaf Fridolin är klart bäst.

Håller helt med. Jimmie har hela etablissemanget emot sig, men trots små subtila 'mobbningsangrepp' hela tiden så brusar han sällan upp. Han måste även placera sina ord rätt i sin argumentation eftersom svensken är hyperkänslig när det gäller SDs politik, han fixar balansen perfekt.

Fridolin, den lille lymmeln, är en bra politiker som ofta kan vända en nedslående politisk kommentar till sin fördel (FASTÄN han ofta har fel - DET är starkt).

Sjöstedt - se nedan.

Reinfeldt har förbrukat sitt förtroende och är genomskådad

Lööf är bara en (medelmåttig) säljare

Hägglund är för rädd

Björklund sumpade sin chanser nu sista veckan, då bekräftades bara bilden av honom (har nån liknat honom vid Smeagol förut eller är jag först?)

Sjöstedt är egentligen inte så dum - jag gillade honom i debatten inför EU -94, lugn och saklig, ja jag får nog lägga till honom till topptrion (trots många meningsskiljaktligheter... det är svårt)

Löfven - haha vad ska man säga, han är smart nog att hålla sig undan vissa debatter (och den bästa S har haft på ett tag), men... nej... utstrålning noll

Främst av topptrion? - kan inte vara objektiv tyvärr.
Senast redigerad av dajevlar 2013-12-05 kl. 19:19.
Citera
2013-12-05, 19:17
Medlem
8711s avatar
Det är ju uppenbart Jimmie Åkesson som aldrig förlorat en debatt utan snarare i regel krossar sitt motstånd, som kända debatter mot Mona Sahlin och Maud Olofsson.

SD är även det enda partiet som val efter val kan presentera såna enorma ökningar, dubbleringar mellan varje val. Det är helt uppenbart att den som drar till sig flest nya väljare över tid är Jimmie Åkesson.
Citera
2013-12-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är ju uppenbart Jimmie Åkesson som aldrig förlorat en debatt utan snarare i regel krossar sitt motstånd, som kända debatter mot Mona Sahlin och Maud Olofsson.

SD är även det enda partiet som val efter val kan presentera såna enorma ökningar, dubbleringar mellan varje val. Det är helt uppenbart att den som drar till sig flest nya väljare över tid är Jimmie Åkesson.

Jimmie är en skicklig debattör. Enda gången jag sett honom få lite problem var mot Jonas Sjöstedt i en debatt om storbankerna. Annars brukar han lösa sig ur det mesta på ett förvånansvärt bra sätt.
Citera
2013-12-05, 20:16
Medlem
fajvans avatar
Reinfeldt har en otrolig pondus, folk lyssnar och han är en bra retoriker.. åkesson är snabbtänkt och hittar alltid formuleringar som han kommer undan med, sedan kan jag tycka att han slänger sig med samma uttryck hela tiden men det kan ju också bero på att han får samma tråkiga skitfrågor jämt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in