Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-12-05, 18:12
Bannlyst
Ibland är det mina egna tankar som dras upp men kan även kommunicera med rösten/vibrationerna. Vad kan det bero på, fysiskt sett?
Citera
2013-12-05, 18:16
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Ibland är det mina egna tankar som dras upp men kan även kommunicera med rösten/vibrationerna. Vad kan det bero på, fysiskt sett?

Det knapriga ljudet knäckebrödet frånstöter när det tuggas på
Citera
2013-12-05, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Det knapriga ljudet knäckebrödet frånstöter när det tuggas på
Precis, varför pratar det?
Citera
2013-12-05, 19:10
Medlem
moongoats avatar
Citat:

Upplever du att "det knapriga" brödet pratar?
Citera
2013-12-05, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Upplever du att "det knapriga" brödet pratar?
Nja, det är väl mer min mun som rör sig men knäckebrödet låter.
Citera
2013-12-05, 20:29
Medlem
Citat:

Tror du att det här är verkligt eller en sorts synvilla (eller ljudhallucination)?

Om du tror att rösterna är verkliga, eller om du vet att de inte är verkliga men inte förmår ignorera dem eller upplever ångest beror det på att du är psykiskt sjuk. Uppsök läkare.

Om du förstår att det bara är en sorts illusion, kan det bero på att ditt öra och din hjärna tolkar ljudsignalerna på ett selektivt sätt som skaper ljudbilder av ord och tankar. Du kanske har tagit någon drog som påverkar hjärnans funktion, eller något annat har hänt som skapar en tillfälligt annorlunda uppfattning av verkligheten.
Senast redigerad av ka kui 2013-12-05 kl. 20:45.
Citera
2013-12-05, 20:40
Medlem
BF_Swedens avatar
Hjärnan fungerar ungefär på samma sätt med ljud som när det gäller ljus. När hjärnan registrerar ett ljus eller ljud som den har svårt att bestämma så fyller den i och bygger ut tills den upplever något meningsfullt. Därför kan man ibland tycka sig se konturer av en människa när man tittar mot en buske i mörker. Eller så ser man figurliknande bilder i molnen.

När det gäller ljud så finns det bra exempel bland fellyssningar. Det fenomen av arabiska sånger som "översätts" till svenska, såsom "hatten är din" - http://www.youtube.com/watch?v=Y_5HpiQnKPU bygger på att din hjärna fyller det obegripliga med begriplig text med hjälp av synintrycket från den svenska texten.

Jag gjorde en egen "översättning" av Mozarts Requiem som finns i min signatur nedanför.
Senast redigerad av BF_Sweden 2013-12-05 kl. 20:42.
Citera
2013-12-05, 20:46
Bannlyst
tror det ligger något i det. jag kan få för mig att smiley's låter t.ex i säkert tio års tid.

Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Tror du att det här är verkligt eller en sorts synvilla (eller ljushallucination)?

Om du tror att rösterna är verkliga, eller om du vet att de inte är verkliga men inte förmår ignorera dem eller upplever ångest beror det på att du är psykiskt sjuk. Uppsök läkare.

Om du förstår att det bara är en sorts illusion, kan det bero på att ditt öra och din hjärna tolkar ljudsignalerna på ett selektivt sätt som skaper ljudbilder av ord och tankar. Du kanske har tagit någon drog som påverkar hjärnans funktion, eller något annat har hänt som skapar en tillfälligt annorlunda uppfattning av verkligheten.
Jag tror på en subjektiv verklighet men om det gör mig till psykiskt sjuk enligt läkarna och dig så vill jag inte träffa dem. Medecinen de gav mig funkar inte f.ö.
Citera
2013-12-05, 20:47
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Är rösterna befallande?
Citera
2013-12-05, 20:48
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Du är schizofren.

Alla vet att ett bröd inte kan kommunicera med någon.
Citera
2013-12-05, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Är rösterna befallande?
tror inte det. från munnen. eller jo en gång så hotade det med att sjukhuset skulle sprängas i småbitar (eller om det var brinna )om jag inte satte igång brandlarmet. jag satt dock där och tuggade nedräkningen tills en tant började störtlipa. rimlig förklaring?
Senast redigerad av saggeliten 2013-12-05 kl. 20:52.
Citera
2013-12-05, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Du är schizofren.

Alla vet att ett bröd inte kan kommunicera med någon.
Du är inte en läkare. Jag vet att läkare inte sätter diagnoser via en tråd på flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in