Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-05, 14:37
  #13
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Har träffat Aysha hon är nog Gambian av efternamnet och dömma. Var på någon modevisning hennes "label" hade där hon designande Afrika influerade kläder, för tjejer med (vad ska man säga...) stora rumpor....

Att det är fejk är väl att ta i, däremot att hon tillhör en grupp av driftiga unga företagande invandrare som oftast blåser upp sina egna bolag, och HBn till något större än vad de verkligen är och i bästa fall beskriver sig själva som mångsysslare: och i sämsta fall som CEO, CFO, COO för tre-fyra bolag.


För att utveckla detta (efter att läsa hela tråden).
Så är det som jag misstänker när jag träffa gruppen.
Det är en grupp på cirka 2 dussin personer där alla är duktiga på att blåsa upp sig själva och de andra och presterar varandra som kostnärer, stylister, designers, modell-scouter, chefer för pr-byråer osv.
Jag tycker på sätt och viss att det är faschinerande och imponerande att man lyckas skapa denna fasad, hålla den uppe vid liv, och allmänt producera produktiva och konstruktiva saker. Även om det är väldigt mycket drömverkstad & verklighetsfrånvaro.

Har lösa Facebook förbindelser med en del människor från denna kretsen kan vara ganska underhållande att följa deras facebook medelanden i feeden.

Mycket bra skrivet, jag tycker också det är intressant hur de människorna och liknande lever. Jag har en vän han kallar sig författare även fast han aldrig ens varit nära att publicera en bok

Som illuminato sa det handlar inte om att hon försöker lura utan att det mesta runt henne är påhittat, det tar mycket tid på att lägga upp lögner på insta och fb så hon har helt enkelt inte haft tid att öppna ett företag
Citera
2014-05-05, 15:01
  #14
Medlem
L-illuminatos avatar
Det handlar mycket om image och att förmedla "branda" något så att det ser seriösare ut än vad det är.
Har en brylling (fyrmänning) som är likadan. Han var lite halvintresserad av musik och electro när han bodde i Sverige.

Nu hjälper ju detta honom att landa riktiga gig i Swe som han sedan kan haussa ytterligare i utlandet.


Det Aisha gör med sin Gambia Fashion Week är lite likadant där framställs det säkert som hon driver en av Sveriges toppagenturer och är ledande på etniskt avantgarde mode i Skandinavien. Vilket öppnar upp dörrar och får sponsorer och annat att nappa i Gambia. Sedan efter sitt event i Gambia gäller det ju att blåsa upp detta så mycket som möjligt i Swe.... Så att kanske Sthlm Fashion Week tycker att hon är tillräkligt creddig att ha med som ett exotiskt inslag.
Citera
2014-05-05, 19:20
  #15
Medlem
Så vem som helst kan gå med i denna agentur? Vet en tjej som inte är modellmaterial på något sätt och alldeles för "fjortissminkad" och kör duckface hela tiden som är så överlycklig för att hon "kom med" i denna agentur och nu är modell......Osar oseriöst lång väg. Det är väl Mikas som gäller om man är en riktig modell eller modellmaterial?
Citera
2014-05-05, 20:38
  #16
Medlem
Har en kompis som är med i argenturen och han har fått en hel del annan modell jobb tack vare rare models.
Citera
2019-09-09, 06:33
  #17
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Hej Flashback.
För ett tag sedan berättade en vän för mig om modellagenturen "Rare models international", och att det söktes makeup-artister till framtida plåtningar. Jag kontaktade en tjej som utgav sig för att vara "CEO" och ägare där, Aysha Jones Ceesay, och vi pratade lite om sminkningar osv.

Men eftersom jag aldrig hört talas om den här agenturen förut så kollade jag upp den på allabolag.se men där fanns det inte registrerat som företag. Inte heller på ratsit.se. Den här tjejen som utgav sig för chef och ägare, Aysha, finns inte heller med på ratsit.

Denna skönhet? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-i-kopcentret
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback