2013-12-19, 23:59
Medlem
jackwilshere10s avatar
Gaah, hatar att bara sitta här och vänta på att någon ska erbjuda mig en lägenhet... Har anmält mig överallt och lagt ut krokar så nu finns typ inget mer att göra och det gör mig galen!

Ge mig en lägenhet nuuuuuuu
Citera
2013-12-21, 17:55
Medlem
Alla ni som söker bostäder i Örebro uppmärksamma detta!

Om ni inte visste så har,

ÖBO först till kvarn lägenheter. Ni hittar denna lista när ni ska söka på tillgängliga bostäder. Istället för att söka i "Bostadstorget" så söker man på först till kvarn eller vad listan nu heter (kommer inte riktigt ihåg då jag själv inte bor kvar i Örebro eller använder mig av ÖBO). Genom denna lista kan ni få en bra lägenhet i exempelvis Tybble, Studentgatan eller vart som helst med väldigt få köpoäng. Det gäller bara att vara först. Jag skippade själv 3 dagar av skolan när jag sökte bostäder och bara satt och uppdaterade min webbläsare. Jag missade två lägenheter på grund av att mitt mobila internet var så otroligt dåligt men hade tur på tredje lägenheten som dök upp. Lägenheterna som kommer upp i denna lista är kvar max i 10-30 sekunder, så det gäller att vara snabb!
Citera
2013-12-21, 22:55
Medlem
jackwilshere10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidtort
Alla ni som söker bostäder i Örebro uppmärksamma detta!

Om ni inte visste så har,

ÖBO först till kvarn lägenheter. Ni hittar denna lista när ni ska söka på tillgängliga bostäder. Istället för att söka i "Bostadstorget" så söker man på först till kvarn eller vad listan nu heter (kommer inte riktigt ihåg då jag själv inte bor kvar i Örebro eller använder mig av ÖBO). Genom denna lista kan ni få en bra lägenhet i exempelvis Tybble, Studentgatan eller vart som helst med väldigt få köpoäng. Det gäller bara att vara först. Jag skippade själv 3 dagar av skolan när jag sökte bostäder och bara satt och uppdaterade min webbläsare. Jag missade två lägenheter på grund av att mitt mobila internet var så otroligt dåligt men hade tur på tredje lägenheten som dök upp. Lägenheterna som kommer upp i denna lista är kvar max i 10-30 sekunder, så det gäller att vara snabb!

Jo har sett att det finns lägenheter där först till kvarn gäller, men har varit in där säkert 20ggr om dagen i två veckor och aldrig sett något där. Börjar tvivla på att det verkligen kommer upp något där och om det nu är som du säger att de försvinner efter 10 sekunder så känns det ju ännu mer hopplöst. Vem har tid att sitta och uppdatera den sidan en hel dag..? Fattar inte hur det kan vara så högt tryck på bostäderna i Örebro..
Citera
2013-12-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackwilshere10
Jo har sett att det finns lägenheter där först till kvarn gäller, men har varit in där säkert 20ggr om dagen i två veckor och aldrig sett något där. Börjar tvivla på att det verkligen kommer upp något där och om det nu är som du säger att de försvinner efter 10 sekunder så känns det ju ännu mer hopplöst. Vem har tid att sitta och uppdatera den sidan en hel dag..? Fattar inte hur det kan vara så högt tryck på bostäderna i Örebro..

Jag vet att det är jobbigt och kan kännas hopplöst, men mitt tips till dig är att varje gång du sitter på datorn så har du upp denna sida. Då och då uppdaterar du lite titt som tätt, du behöver inte sitta och råklicka men kanske någon gång varje halvtimme, timme. På så vis ökar du i vilket fall dina chanser att få en lägenhet än om du inte skulle ha koll där. Som du skriver själv så verkar du göra detta redan och det är i varje fall bra och tycker du ska fortsätta!

Lägenheter kommer upp hela tiden garanterat, det är bara att man missa dem för det går så himla fort. Du bör ha koll på denna sida framförallt under början och slutet av terminen. Då är det nämligen många lägenheter i omlopp då folk säger upp, flyttar, byter etc.
Citera
2013-12-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackwilshere10

Har du provat om https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/check4change/ eller liknande plugin går att använda? Vet att det användes flitigt för något år sen när Dustinhome hade något först-till-kvarn-tjosan. Var riktigt smidigt då, du blir informerad så fort innehållet på sidan ändras.
Citera
2013-12-23, 13:53
Medlem
Jag kommer med största sannolikhet börja på ÖU den kommande hösten.
Hat ställt mig i kö för några månader sedan hos www.obo.se så kommer att ha hunnit fått ca 400p tills hösten.

Jag skulle verkligen inte vilja behöva bo i studentkorridor då jag inte har lust att dela kök med 6st andra, så ni som är intresserad av att dela en 3:a kan gärna skicka pm så kan vi talas vid mer där

Studentlgh kostar ca 2600kr, 2or och 3or kostar ca 5000-6000kr.

Som sagt, hör av er! Vore väldigt kul om någon är inne på samma tankar!
Citera
2013-12-23, 20:10
Medlem
Grmmbls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cajolen
Hat ställt mig i kö för några månader sedan hos www.obo.se så kommer att ha hunnit fått ca 400p tills hösten.

Jag skulle verkligen inte vilja behöva bo i studentkorridor då jag inte har lust att dela kök med 6st andra, så ni som är intresserad av att dela en 3:a kan gärna skicka pm så kan vi talas vid mer där

För 400p kommer du inte att kunna få en 2/3:a hos Öbo. Du får nog vända dig till någon av de andra hyresvärdarna för det =)
Citera
2013-12-23, 22:41
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:

Annars finns det delade lägenheter uppe i Brickebacken, brukar vara att man delar en lägenhet med 2 andra. Brukar vara rätt låga poäng på dom
Senast redigerad av LuktSuddiGum 2013-12-23 kl. 22:45.
Citera
2013-12-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grmmbl
För 400p kommer du inte att kunna få en 2/3:a hos Öbo. Du får nog vända dig till någon av de andra hyresvärdarna för det =)

Jaså ? Vad är det för poäng som krävs på dessa ungefär?

Såg nu att det gick att se antalet poäng sökande har, minst 1500p verkar det som. Tråkigt..
Senast redigerad av cajolen 2013-12-25 kl. 00:29.
Citera
2013-12-25, 23:05
Medlem
Grmmbls avatar
Citat:
Jaså ? Vad är det för poäng som krävs på dessa ungefär?

Såg nu att det gick att se antalet poäng sökande har, minst 1500p verkar det som. Tråkigt..
400p borde dock räcka till en etta på grankotten, fast då kommer du att ha ett kylskåp i miniatyr med enbart ett frysfack... Jag skulle rekommendera att du sökte ett korridorsrum i Tybble (lugnare än studentgatan). Det är inte så farligt att dela kök och behöva hälsa på sina korridorsgrannar
Citera
2014-01-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Vill bara försäkra mig.. Om det står "Möjlighet till tidigare inflytt 2014-01-18" innebär det då helt säkert att man kommer kunna flytta in redan då om man vill det?

Ingen som vet? Antar att det innebär att man kan flytta in tidigare då om man själv vill, men man vet ju aldrig..
Citera
2014-01-02, 21:49
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Ingen som vet? Antar att det innebär att man kan flytta in tidigare då om man själv vill, men man vet ju aldrig..
Svårt att tro att det skulle betyda något annat än just att du kan flytta in tidigare. Kolla bara att det inte kostar extra i hyra om du flyttar in tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in