• 1
  • 2
2005-07-17, 18:13
Medlem
jockelos avatar
Kommer igåg att jag en gång för länge sedan (6-7'an någon gång) spelade ett matematikspel som hette 'Cheops Pyramid'.

Undrar ifall någon här har det ? Är det något att ha ?
2005-07-17, 19:10
Medlem
RigorMortiss avatar
Flyttas till spel. Från forskning.

//Moderator
2005-07-17, 20:07
Medlem
Auditors avatar
ligger nog någonstans i gömmorna.. på en gammal dator som inte riktigt funkar längre. Mer besvär än det är värt mödan för mig att rota fram det.

Och så fruktansvärt kul är det inte heller....
2005-07-17, 20:29
Medlem
jockelos avatar
Okej, jag minns det bara väldigt suddigt!

Det fanns något som hette Chefrens pyramid också, right ?
2005-07-17, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jockelo
Okej, jag minns det bara väldigt suddigt!

Det fanns något som hette Chefrens pyramid också, right ?

Jupp, det är svårare än cheops.

eller ere tvärtom ?
2005-07-20, 00:25
Medlem
Båda spelen finns att spela på Funäsdalens Centralskola. Du kan ju maila dom och fråga om du får köpa det?

Kan tillägga att jag spelade det för inte mer än 3-4 veckor sedan, häftiga spel.
2005-07-20, 14:38
Medlem
Thoss avatar
Det finnns nog på varenda skola i vårt land. Det finns roligare spel
2005-07-21, 02:54
Bannlyst
De har en hemsida där man kan tanka ner ett demo, vill du ha en fullversion så får du tyvärr köpa en :/

Kan tilllägga att jag tillverkade ett program för det här spelet för att fuska, blev populärt ganska fort och lärarna förstod ingenting

Sen blev det ju inte mindre känt när jag av misstag råkade vinna en tävling - resten av historian är längre, men jag garvar fortfarande åt den
2005-08-01, 14:50
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman
De har en hemsida där man kan tanka ner ett demo, vill du ha en fullversion så får du tyvärr köpa en :/

Kan tilllägga att jag tillverkade ett program för det här spelet för att fuska, blev populärt ganska fort och lärarna förstod ingenting

Sen blev det ju inte mindre känt när jag av misstag råkade vinna en tävling - resten av historian är längre, men jag garvar fortfarande åt den

Jag spelade Cheops pyramiden i skolan..ganska kul faktiskt men jag har aldrig varit något snille på matte , därför använde jag och en polare fusket.....:P
gick inge vidare ändå...fick inge högre betyg i matte *skratt*
2005-08-02, 00:24
Medlem
Han som har gjort dom spelen kommer ifrån Malmköping där jag bor, vet dock inte hans namn men min lärare känner honom.
2005-08-02, 00:46
Medlem
Ninjalittles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez
Jupp, det är svårare än cheops.

eller ere tvärtom ?
Chefrens är mycket lättare.
2005-08-02, 01:45
Medlem
Carradines avatar
Nu blev jag så sugen på spelet att jag gick bort till högen med diskettlådor och letade samt hittade spelet!

Finns här att ladda ner för alla er som vill vara lite nostalgiska:
http://rapidshare.de/files/3565017/Cheops.rar.html

I Windows XP fungerade det dåligt men med hjälp av detta program funkar det utmärkt:
http://sourceforge.net/projects/vdmsound/

Lite intressant är det att spelet fortfarande går att köpa från Alega Skolmaterial:
http://www.alega.se/Data/Mjukvara/mjukvara.htm

Min gissning på vem som programmerade spelet är killen som startade SPCS.
Edit: Märkte nu att det går utmärkt att köra spelet i kompabilitetsläge, ställ in Windows 95 och 256 färger så fungerar det.
Edit2: Kom ihåg att det är ett gammalt dosprogram och således kan man inte ha spelet i en katalog med mer än 8 bokstäver och absolut inga mellanrum.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in