Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Sula
Har de det?
Då kanske jag kan börja handla där igen... Jag bildade bo 1980 och då var inte ett hål på rätt ställe - sanna mina ord! Skruvar fattades och inte fan kunde man sätta ihop soffgrupperna utan att vara tre personer för att ta spänntag. Slogan var visst "sätter du lätt ihop själv!" Jag har inte köpt annat än Billybokhyllor och tidsskriftssamlare sedan dess.
Samma här, jag har mest sett IKEA som en utmärkt källa till billiga förvaringsgrejer med stort sortiment.
Sen verkar vissa smått negativa grejer ha vänts till nåt positvt på ett märkligt sätt i IKEAs varumärke. All publicitet är tydligen bra publicitet. TV-programmet "Griniga gamla gubbar" i SVT med engelska komiker och författare som gnäller på ett charmigt sätt över tillvarons små detaljer hade naturligtvis ett inslag om IKEA. Hur besvärligt det var att åka ut till Croydon (en ren helvetestripp enligt Will Self), hur svårt det var att skruva ihop etc...
Men allt detta gör tvärtom IKEA bara mer familjärt och tillgängligt. Påminner om McDonalds som fått kritik för allt möjligt under åren.