2005-07-17, 17:10
Medlem
aj1976s avatar
Hej!

Vi ska ut och bila till Norrland och ska stanna för lunch i Örnsköldsvik. Någon som har något tips på något bra/annorlunda/sevärt/gott lunchrestaurang där med omnejd? Vill absolut inte ha Sibylla, Frasse eller korvmoj.
Citera
2005-07-17, 17:56
Medlem
Eftersom jag bor och arbetar i staden skall jag försöka hjälpa dig.

Om jag ska ranka mina lunchställen så blir det som följer.

1. Harrys pub nere i hamnen. Där äter jag större delen av mina arbetsluncher och blir aldrig besviken på vad som serveras. Det stora som gör att jag nästan alltid går hit är att man får äta hur mycket man vill för 70 sek.

2. Varvsbergets restaurang. Ligger uppe på berget. Ni ser den till höger när ni kör in i den första rondellen i stan.

3. Restaurang Mamma Mia. Den ligger vid hamnplan. Parkera nere vid den största parkeringen i hamnen och gå genom parken så hittar ni den. Den är berömd för det att många av stadens hockeystjärnor äter här.

4. Restaurang Torget. Ett lunchställe mitt på stora torget. Om man måste äta en hästportion för att bli mätt är det dock inte att rekommendera att gå dit.

5. Framnäsbaren. Ligger längs strandgatan och serverar husmans varje dag.
Citera
2005-07-17, 19:18
Medlem
aj1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F

1. Harrys pub nere i hamnen. Där äter jag större delen av mina arbetsluncher och blir aldrig besviken på vad som serveras. Det stora som gör att jag nästan alltid går hit är att man får äta hur mycket man vill för 70 sek.

2. Varvsbergets restaurang. Ligger uppe på berget. Ni ser den till höger när ni kör in i den första rondellen i stan.

3. Restaurang Mamma Mia. Den ligger vid hamnplan. Parkera nere vid den största parkeringen i hamnen och gå genom parken så hittar ni den. Den är berömd för det att många av stadens hockeystjärnor äter här.

4. Restaurang Torget. Ett lunchställe mitt på stora torget. Om man måste äta en hästportion för att bli mätt är det dock inte att rekommendera att gå dit.

Tusen tack! Jag tror vi riktar in oss på Varvsbergets restaurang. Det verkar vara ett intressant ställe med fin utsikt också. Jag såg även att dem hade belönats med 69p av 100 möjliga av "vägarnas bästa" ,vilket brukar borga för bra mat.

Tack för hjälpen!
Citera
2005-07-17, 20:21
Medlem
RedXs avatar
Jag kan verkligen rekommendera Mamma Mia - jag brukar käka där varje gång jag är på besök i Övik.
Citera
2005-07-17, 20:59
Medlem
Varvsberget. Lättåtkomligt (förhållandevis) och magnifik utsikt.
Citera
2005-07-17, 21:20
Medlem
aj1976s avatar
Någon som vet vilken typ av mat/kök de har på Varvsbergets restaurang? Vad kostar lunchen?
Citera
2005-07-17, 21:43
Medlem
Jag åt sist en finare middag men kan inte tänka mig att dom inte skulle ha billigare luncher dagtid nu på sommaren...
Citera
2023-09-30, 20:45
Medlem
Blomsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aj1976
Någon som vet vilken typ av mat/kök de har på Varvsbergets restaurang? Vad kostar lunchen?
Åt ni någonsin någon mat på varvsberget, isf vad och hur mycket kostade det
Citera
2023-10-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F

Stängd sedan länge, numera är det Allstar

Stängd

Stängd. Byggnaden är till och med riven

Flera av förslagen här ovanför är inte aktuella längre.

Ska man äta gott här i stan så har du att välja mellan
Strandkaj Kök & Bar
Linnea och Peter
Restaurang Public
Biskop arms
The Chef By the Sea

Så sök med Google på Restauranger Örnsköldsvik så får du dom absolut bästa förslagen
Citera
2023-10-01, 23:47
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-vikingen
Flera av förslagen här ovanför är inte aktuella längre.

Kan det möjligen ha nåt å göra med att ni rotat fram en tråd från 2005...?
Citera
2023-10-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Kan det möjligen ha nåt å göra med att ni rotat fram en tråd från 2005...?

Ja jag såg det…nu 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in