Nåt mejl i wifog idag om nåt som ska verifiera att man inte är en robot...
Situationen när man gått igenom fyra steg för att verifiera att man inte är en robot och får upp beskedet att någon reklamfilm inte kan hittas, är rätt bisarr när man tänker efter.
Efter varje verifieringssession så kommer jag på mig själv med att vilja skrika åt datorn: Nej, jag är ingen robot, men det är du ditt j-a f-ttn-lle!!!
Att Wifog sedan inte kan säga rent ut i sitt pm att de infört recaptcha för att stävja fusk, gör att situationen kliver över i det surrealistiska.
Citat:
Ursprungligen postat av Wifog
Anledningen till att vi använder oss av funktionen är för att säkerställa att alla tjänar sina poäng på lika villkor.
Situationen när man gått igenom fyra steg för att verifiera att man inte är en robot och får upp beskedet att någon reklamfilm inte kan hittas, är rätt bisarr när man tänker efter.
Efter varje verifieringssession så kommer jag på mig själv med att vilja skrika åt datorn: Nej, jag är ingen robot, men det är du ditt j-a f-ttn-lle!!!
Att Wifog sedan inte kan säga rent ut i sitt pm att de infört recaptcha för att stävja fusk, gör att situationen kliver över i det surrealistiska. I h-e heller!
Jag har inte sett röken av detta ännu, kollar inte på reklamen i mobilen och har inte wifogs app på den längre, kollar på datorn win 10 i edge
edit: fick upp en ruta nu, behövde bara bocka i, men antar att det kommer att bli värre...
Senast redigerad av Enydrion 2017-01-27 kl. 11:04.
75 poäng sen var de stopp, men har bara orkat till typ 25 poäng andra dagar, så det funkade ovanligt bra för att vara i januari (har typ fått ihop 570 poäng i januari och gjort av med 2200 poäng) så får väl hoppas att det blir bättre inom tre månader...
Jag förstår mycket väl att det finns lite annonser att titta på, för vilket företag vill betala för att lägga en annons på Wifog där det sitter en massa missnöjda Wifog kunder och kämpar med att få se varje reklamsnutt. Hade jag varit företagare och använt Wifog som reklammedia så skulle jag förvissat mej att filmsnuttarna var åtkomliga för Wifogs kunder på ett lätt och enkelt sätt annars faller hela iden bort, ingen tittar på reklamen till slut. Wifog är på väg bort!
jag har ett problem, jag kör edge, och när jag klickar på se reklam så är det som om jag klickade två gånger, alltså om det finns filmer så börjar först en film sen när den spelat en stund så startar en ny, det blir då bara tre poäng förståss... det blir förståss också ingen film + ingen film, ingen film + film, och film + ingen film...
jag märker ingen skillnad om jag slår ihjäl popupfönstret först eller ej.
Någon som har nån lösning?
PS ovanstående skulle ju inte ha nån betydelse om det fanns obegränsat med reklamfilm, men så är det ju inte, även om det blivit bättre sista dagarna. recapture adderar ju ytterligare på det här...
Senast redigerad av Enydrion 2017-01-29 kl. 11:47.
Ja, det har man nog räknat med. Tittar man på de stora elefantern Telia, Tele2, Telenor och Tre så hade de också röda siffror i flera år de också. Wifog är bara tre år gammalt.