2016-12-28, 05:39
Medlem
Stoegers avatar
Väldigt struligt med reklamen nu det senaste, den där fula pandajäveln kommer upp alldeles för ofta för att man ska orka trassla med reklamtittandet.
Citera
2016-12-28, 07:33
Medlem
ja,man får max 140 p,,alldeles för lite,,,,
Citera
2016-12-28, 18:40
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Väldigt struligt med reklamen nu det senaste, den där fula pandajäveln kommer upp alldeles för ofta för att man ska orka trassla med reklamtittandet.

Det har hittills varje år varit tunt med reklampoäng runt jul- och nyårshelgerna. Man kan ju hoppas att det kommer igång ordentligt under början på nästa år.
Citera
2016-12-29, 13:12
Medlem
verkar få bättre med reklam i surfplattans app,än wifogs websida,,i datorn,,men kanske en känsla bara,,,
Senast redigerad av gassarn1 2016-12-29 kl. 13:15.
Citera
2016-12-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Det har hittills varje år varit tunt med reklampoäng runt jul- och nyårshelgerna. Man kan ju hoppas att det kommer igång ordentligt under början på nästa år.

Reklamtorkan brukar tyvärr vara åtminstone fram till lönen droppar in på kontot i slutet i Januari... Ansvariga för reklambudgeten på företag är inte riktigt så dumma som de ibland framstår när man tittar på reklamen de godkänner.
Citera
2017-01-02, 08:37
Medlem
60 p nya gränsen???
Citera
2017-01-02, 14:46
Medlem
Gretzzs avatar
Reklamtittandet har verkligen blivit en plåga detta oavsett om jag tittar från dator eller luren 3 poäng sedan får man se den tråkig pandan.

Jag börjar bli tveksam om detta verkligen är värt besväret.
Citera
2017-01-05, 07:43
Medlem
24 poäng,,,sen har man nått taket,,hmm,,,
Citera
2017-01-05, 08:08
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
24 poäng,,,sen har man nått taket,,hmm,,,
Luxury!
Jag slog i taket vid 6 poäng igår på mitt ena konto.
Citera
2017-01-06, 06:10
Medlem
45 poäng nu,det tar sig,sa pyromanen,,,,
Citera
2017-01-06, 11:36
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det finns ju information nu på hemsidan om varför man slår i taket så tidigt just nu.
Citat:
Vi försöker alltid tillhandahålla så många reklamfilmer som möjligt men ibland är tillgången till reklamfilmer sämre. Hur många filmer som finns tillgängliga vid en viss tidpunkt kan variera kraftigt. Kommer man tillbaks senare kan det finnas nya filmer vi kan visa upp.

Generellt sett är tillgången sämre under januari, februari och juli eftersom annonsörer köper mindre annonsutrymme.
https://www.wifog.com/faq/varfor-hittades-ingen-reklamfilm/

För min del gör det inte så mycket, eftersom jag inte förbrukar så många poäng och har en ordentlig buffert, men om man vanligtvis förbrukar alla poäng man fyller på under en månad, kan det ju vara vettigt att planera och buffra lite under juni och december, då tillgången nästan var besvärande stor. Då taket låg på 400 poäng vissa dagar hann jag helt enkelt inte fylla på fullt i mina konton – knappt ens i ett.

En annan lite lustig sak. Jag surfar vanligtvis med VPN-proxy och oftast via Holland eller Danmark. Nu har jag några gånger fått reklamsnuttar på danska och holländska med holländsk textning.
Har för mig att Wifog finns bara i Sverige, så det måste väl då vara så att man tecknat kontrakt med någon internationell eller åtminstone europeisk reklamleverantör, som anpassar filmerna efter den plats ip:t anger.
Citera
2017-01-06, 18:35
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det finns ju information nu på hemsidan om varför man slår i taket så tidigt just nu. https://www.wifog.com/faq/varfor-hittades-ingen-reklamfilm/

För min del gör det inte så mycket, eftersom jag inte förbrukar så många poäng och har en ordentlig buffert, men om man vanligtvis förbrukar alla poäng man fyller på under en månad, kan det ju vara vettigt att planera och buffra lite under juni och december, då tillgången nästan var besvärande stor. Då taket låg på 400 poäng vissa dagar hann jag helt enkelt inte fylla på fullt i mina konton – knappt ens i ett.

En annan lite lustig sak. Jag surfar vanligtvis med VPN-proxy och oftast via Holland eller Danmark. Nu har jag några gånger fått reklamsnuttar på danska och holländska med holländsk textning.
Har för mig att Wifog finns bara i Sverige, så det måste väl då vara så att man tecknat kontrakt med någon internationell eller åtminstone europeisk reklamleverantör, som anpassar filmerna efter den plats ip:t anger.

Reklamservrarna Wifog anropar behöver ju inte serva enbart den svenska marknaden. Det finns reklamfilm i andra länder också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in