Det finns ju information nu på hemsidan om varför man slår i taket så tidigt just nu.
Citat:
Vi försöker alltid tillhandahålla så många reklamfilmer som möjligt men ibland är tillgången till reklamfilmer sämre. Hur många filmer som finns tillgängliga vid en viss tidpunkt kan variera kraftigt. Kommer man tillbaks senare kan det finnas nya filmer vi kan visa upp.
Generellt sett är tillgången sämre under januari, februari och juli eftersom annonsörer köper mindre annonsutrymme.
https://www.wifog.com/faq/varfor-hittades-ingen-reklamfilm/
För min del gör det inte så mycket, eftersom jag inte förbrukar så många poäng och har en ordentlig buffert, men om man vanligtvis förbrukar alla poäng man fyller på under en månad, kan det ju vara vettigt att planera och buffra lite under juni och december, då tillgången nästan var besvärande stor. Då taket låg på 400 poäng vissa dagar hann jag helt enkelt inte fylla på fullt i mina konton – knappt ens i ett.
En annan lite lustig sak. Jag surfar vanligtvis med VPN-proxy och oftast via Holland eller Danmark. Nu har jag några gånger fått reklamsnuttar på danska och holländska med holländsk textning.
Har för mig att Wifog finns bara i Sverige, så det måste väl då vara så att man tecknat kontrakt med någon internationell eller åtminstone europeisk reklamleverantör, som anpassar filmerna efter den plats ip:t anger.