2016-06-10, 22:34
Medlem
Tror många inlägg i tråden är genererade från Wifog.
Samarbete med Tele2 kan kanske bli räddningen.
Samla 200 poäng varje månad för att hålla simkortet aktivt genom att titta på de reklamsnuttar som bara finns ibland där varje reklam ger 3 poäng är precis lika löjligt upplägg som det låter.
Dessutom måste man ju samla poäng till att betala telefonsamtalen.
Enkäter kan man bara glömma, de fínns aldrig.

Intressant att se hur länge Wifog fortsätter att lura både kunder och annonsörer
Citera
2016-06-10, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Samla 200 poäng varje månad för att hålla simkortet aktivt genom att titta på de reklamsnuttar som bara finns ibland där varje reklam ger 3 poäng är precis lika löjligt upplägg som det låter.

Intressant att se hur länge Wifog fortsätter att lura både kunder och annonsörer

Ja medhåller dessa enkäter borde de ta bort för jag borde då fått en under denna tid, men aldrig.
Citera
2016-06-10, 23:20
Medlem
Citat:

Om du syftar på min länk till dagens P.M från Wifog, så är jag ingen insiders. När det gäller enkäterna så har du fel att de aldrig fungerar, däremot så finns där nog inga enkäter att besvara varje dag. TELE2 har uppenbarligen inte uppfattat konceptet som löjligt, men det vet du uppenbarligen bättre än mångmiljardföretaget.
Citera
2016-06-11, 13:13
Medlem
Vad tror ni då? Kommer detta att innebära att Wifog byter operatör till Tele2/Comviq så småningom? Känns ju lite lustigt att använda Tre´s nät för trafiken och sedan styra över poängen till Tele2...?
Citera
2016-06-11, 13:21
Medlem
Tycker att alla "nyheter" och lanseringar från wifog sista tiden i praktiken är försämringar-enda positiva är att reklamen funkar någorlunda-saker som enkäter funkar dåligt. Förresten, vart tog den till juni planerade roamingen vägen?
Citera
2016-06-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Vad tror ni då? Kommer detta att innebära att Wifog byter operatör till Tele2/Comviq så småningom? Känns ju lite lustigt att använda Tre´s nät för trafiken och sedan styra över poängen till Tele2...?

Det borde vara det rimliga att Wifog använder TELE2 nätet om man nu är samarbetspartner.
Citera
2016-06-11, 14:01
Medlem
MinNalles avatar
Vad tjänar Wifog med detta samarbete med Tele2?
Citera
2016-06-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinNalle
Vad tjänar Wifog med detta samarbete med Tele2?

Mycket pengar!
Citera
2016-06-11, 14:13
Medlem
När nu reklamkonceptet uppenbarligern inte lyckades och annonsörerna svek så till den milda grad att en annons gav 3 poäng och wifog måste TA BETALT 200 poäng varje månad för att ha kunden kvar var väl Tele2 sista räddningen för Wifog. När Comviq kontantkort blir billigare än Wifog i längden så finns ju inget utrymme för Wifog. Bara hålla simkortet aktivt tar många timmar varje månad.

Har testat wifog sedan det kom, hade i början 3 simkort, nu har två inaktiverats. Enkäter har jag lyckats få tre gånger under dessa år varav en av enkäterna avbröts mitt i undersökningen med motiveringen att mina svar inte var intressanta för enkäten.

Ni som jobbar på Wifog eller lurades att köpa aktier: Hur hunde JOORS klara sig ganska länge. JOORS gav bort 2 Gb surf varje månad gratis och reklamen tillkom dessutom. Reklamen gav ordentligt utbyte. Inget tekniskt strul med att ladda reklam, den kom av sig självt i en popup. Tekniska biten var färdigfungerande från början och inte eviga tekniska problem som med Wifog.
Är inte Wifog fantastiskt ynkligt i jämförelse?
Citera
2016-06-11, 14:30
Medlem
MinNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turning
Mycket pengar!

På vad?
För mig verkar det som att dom enbart vill behålla reklam o enkäter.
Citera
2016-06-11, 14:51
Medlem
Citat:
När nu reklamkonceptet uppenbarligern inte lyckades och annonsörerna svek så till den milda grad att en annons gav 3 poäng och wifog måste TA BETALT 200 poäng varje månad för att ha kunden kvar var väl Tele2 sista räddningen för Wifog. När Comviq kontantkort blir billigare än Wifog i längden så finns ju inget utrymme för Wifog. Bara hålla simkortet aktivt tar många timmar varje månad.

Har testat wifog sedan det kom, hade i början 3 simkort, nu har två inaktiverats. Enkäter har jag lyckats få tre gånger under dessa år varav en av enkäterna avbröts mitt i undersökningen med motiveringen att mina svar inte var intressanta för enkäten.

Ni som jobbar på Wifog eller lurades att köpa aktier: Hur hunde JOORS klara sig ganska länge. JOORS gav bort 2 Gb surf varje månad gratis och reklamen tillkom dessutom. Reklamen gav ordentligt utbyte. Inget tekniskt strul med att ladda reklam, den kom av sig självt i en popup. Tekniska biten var färdigfungerande från början och inte eviga tekniska problem som med Wifog.
Är inte Wifog fantastiskt ynkligt i jämförelse?

JOORS finns det längre? Wifog finns kvar ,det är jag säker på. Din irritation på företaget är nog inte på wifogs tjänster i sig utan det är din aktieinvestering. Du får vänta lite när det gäller den biten, kanske där blir lite vinst ändå tillslut. Visst blir man irriterad när det blir minus, men det visste du väl innan att det går upp o ner i aktiemarknaden och speciellt startuppföretag är det riskabelt att investera i. Du skall inte investera mer än du har råd att förlora, det är den gyllene regeln .
Citera
2016-06-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turning
JOORS finns det längre? Wifog finns kvar ,det är jag säker på. Din irritation på företaget är nog inte på wifogs tjänster i sig utan det är din aktieinvestering. Du får vänta lite när det gäller den biten, kanske där blir lite vinst ändå tillslut. Visst blir man irriterad när det blir minus, men det visste du väl innan att det går upp o ner i aktiemarknaden och speciellt startuppföretag är det riskabelt att investera i. Du skall inte investera mer än du har råd att förlora, det är den gyllene regeln .
Jag följer wifogs förehavanden av två orsaker.
1.Wifoggubben som stod ute i gatan och snackade var kul
2. Jag gillar inte rent bondfångeri.

Synd för dem som lurades till att köpa aktier. Redan när aktierna kom hade ju wifog blivit dåligt så det behövdes inte mycket tänkande där. Hur mycket har aktierna gått upp nu då? Matchar de Fingerprint i uppgång.

Trådrubliken måste också ändras. Wifog är allt annat än gratis om man verkligen tänker använda wifog för sin telefoni och data.
Senast redigerad av biomatec 2016-06-11 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in