2016-02-04, 09:15
Medlem
MinNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Håller också med att det är meningslöst att skriva varje gång när någonting fungerar.

Wifog på Facebook är en öppen sida så de som skyller på att inte ha något konto på Facebook kan ändå läsa alla kommentarer som skrivs där. Så vad är problemet?

Angående maxpoängen att någon får fem poäng mindre t.ex. kan troligtvis bero på att det är antal reklam som räknas och inte poängen i sig. Som om att det kan ha blivit fel där poängen på något sätt inte blev inräknad efter en reklam.
Testa nästa gång att verkligen se om poängen registreras efter varje reklam

Har gjort det två gånger efter att endast använt upplösningfuntionen utan att surfa.
Som sagt den suger, o äter dina poäng.
Men kanske Wifog kanske kan gå ut i hur denna tjänst skall hanteras?
Men som sagt JAG är nöjd med eran gratistjänst tack!
Citera
2016-02-04, 09:41
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinNalle
Rätt o fel, tror jag!

Det var detta jag frågade om, som du nu inte vet vad du menade med. Wifog kan ju inte gärna berätta vad du menar med det. Därför frågade jag dig om vad du menar. Men vet vu inte vad du menar, så släpper vi det bara.

Citat:
Menar inte att man förlora 4,5p med upplåsningsfunktionen (ett ord, förlåt).

Nej, man förlorar ju aldrig några poäng, antingen konsumerar man eller inte. Däremot kan det bli så att du missar möjligheten att ladda på ytterligare de sista 4,5 poängen. Så är systemet tydligen uppbyggt.

Citat:
Vad jag mena är att om du inte surfar med ditt konto, och upprepar upplåsningsfunktionen, för att tjäna poäng, så blir det minuspoäng på ditt konto i slutändan.

Nej, det blir det inte av upplåsningsfunktionen. Det blir det bara av att du konsumerar poäng om du är uppkopplad på wifogs nät. Men det är ju inte enda sättet att vara uppkopplad på.

Citat:
Inte vet jag?
Kanske den som skriftat programrt kan förklara, inte jag.

Som jag skrev ovan, det kan ju bara vara du som vet vad du menade med "Rätt o fel".
Citera
2016-02-04, 09:51
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Håller också med att det är meningslöst att skriva varje gång när någonting fungerar.

Wifog på Facebook är en öppen sida så de som skyller på att inte ha något konto på Facebook kan ändå läsa alla kommentarer som skrivs där. Så vad är problemet?

Angående maxpoängen att någon får fem poäng mindre t.ex. kan troligtvis bero på att det är antal reklam som räknas och inte poängen i sig. Som om att det kan ha blivit fel där poängen på något sätt inte blev inräknad efter en reklam.
Testa nästa gång att verkligen se om poängen registreras efter varje reklam

Om man inte får några poäng alls, efter en film, så påverkas inte dagskvotens storlek. Man får helt enkelt se en film till. Vi har kollat det. Kanske ändras det, som i stort sett allt annat med wifog. Men just i skrivandets stund fungerar det så. Det enda man kan vara säker på med wifog är att man aldrig kan vara säker.

Däremot, som jag redan skrivit tidigare, så påverkar de halva poängen man får från upplåsningsskärmen. Om man däremot redan fyllt sin dagskvot, kan det hända att man kan få några enstaka poäng till, från upplåsningsfunktionen.
Citera
2016-02-04, 09:59
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Har gjort det två gånger efter att endast använt upplösningfuntionen utan att surfa.
Som sagt den suger, o äter dina poäng.

Ja, det gör ju allt man gör om man använder wifogs nät. Om man har wifi eller mobil med dubbla SIM, kan man går runt det.
Citat:
Men kanske Wifog kanske kan gå ut i hur denna tjänst skall hanteras?

Upplåsningsskärmens funktion kan stängas av under inställningar.

Citat:
Men som sagt JAG är nöjd med eran gratistjänst tack!

Ja, det är en banbrytande och rolig lösning, men gratis är den ju definitivt inte. Synd bara att de inte fått ordning på den efter dryga två år. Det är en väldigt lång tid i en så dynamsik bransch som telekom/data/internet.
Citera
2016-02-04, 10:53
Medlem
MinNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Ja, det gör ju allt man gör om man använder wifogs nät. Om man har wifi eller mobil med dubbla SIM, kan man går runt det.

Upplåsningsskärmens funktion kan stängas av under inställningar.

Ja, det är en banbrytande och rolig lösning, men gratis är den ju definitivt inte. Synd bara att de inte fått ordning på den efter dryga två år. Det är en väldigt lång tid i en så dynamsik bransch som telekom/data/internet.

Jo jag tror, vet, hur det fungerar (men det verkar fungera bättre o bättre), o jag är tacksam för det.
Problemet verkar att Wifog vill få fler användare än annonsörer.
Hur delningen/uppköpen av reklamen går till, vet inte jag, men kan tänka mig hur den hanteras.
Dubbla simkort, inget som säljer för reklamköpare, om de vet.
Citera
2016-02-04, 10:57
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Dubbla simkort, inget som säljer för reklamköpare, om de vet.

Det är inga operatörer som gillar dubbla SIM, men det är väldigt populärt bland kunder i de flesta länder. Det är dessutom svårt för operatörerna att hålla reda på om kunderna använder dubbla SIM eller inte. Det är ju inget heller som annonsörerna har nånting med att göra.
Citera
2016-02-04, 12:52
Medlem
Enydrions avatar
ubuntu bad gateway, verkar som om reklamen brakade ihop nu...

edit kom igång nu - bara tillfälligt tydligen

gräns 170 idag, så lite ökning här andra kontot blev 166 poäng så det enda poänget hänger kvar och sabbar...
Senast redigerad av Enydrion 2016-02-04 kl. 13:27.
Citera
2016-02-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det är inga operatörer som gillar dubbla SIM, men det är väldigt populärt bland kunder i de flesta länder. Det är dessutom svårt för operatörerna att hålla reda på om kunderna använder dubbla SIM eller inte. Det är ju inget heller som annonsörerna har nånting med att göra.
"Svårt för kunder att hålla reda på om kunderna använder dubbla SIM eller inte" - menar du att folk själva duplicerar ett sim-kort hemma i vardagsrummet eller varför skulle operatören inte känna till det?
Citera
2016-02-04, 19:06
Medlem
MinNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
"Svårt för kunder att hålla reda på om kunderna använder dubbla SIM eller inte" - menar du att folk själva duplicerar ett sim-kort hemma i vardagsrummet eller varför skulle operatören inte känna till det?
Med tanke på att Wifog vill ha flera kunder (användare) och dessa kan flytta över poäng, till andra(sitt andra sim-kort), så skulle jag som ..... Tror du/ni vet svaret. Vem vet, hoppas det går bra för dem.
Citera
2016-02-04, 21:45
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk

Nej, varför skulle jag mena det? Var får du det ifrån? Tror du att det är så enkelt och vanligt att man sitter i vardagsrummet och kopiera SIM-kort? Då har vi helt olika syn på det.

En mobil med dubbla SIM-kort uppträder exakt som två separata mobiler i näten, med egna IMEI. Operatörerna märker det enbart om man har två kort från exakt samma operatör igång i en dubbel-SIM-mobil. De kan också ha en databas med de tilldelade IMEI-serierna.

Det är dock inte det tekniska i detta sammanhang som är största hindret, utan att det är väldigt lågt
prioriterat i operatörernas system.
Citera
2016-02-13, 12:27
Medlem
Redlinezs avatar
Jag har tappat bort min aktiveringskod till ett av mina wifog kort. Kan jag på något sätt begära en helt ny aktiveringskod från dom tro? Blir frustrerad på dessa saker..
Citera
2016-02-13, 14:36
Medlem
MinNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Jag har tappat bort min aktiveringskod till ett av mina wifog kort. Kan jag på något sätt begära en helt ny aktiveringskod från dom tro? Blir frustrerad på dessa saker..

Hmm!
Dubbla sim-kort.
Jag menar, varför inte fråga den som vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in