2016-02-03, 00:49
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinNalle
Håller med dig.
Verkar som att inte alla användare kan/får insamla lika många poäng genom reklamen, på en o samma dag.

Om det är på en och samma dag, har ingen betydelse. Gränsen för reklampoängen kan ändras vid vilken tidpunkt som helst och flera gånger per dygn. Det kan alltid löna sig att testa reklamen igen, även om man tidigare på dagen fått meddelande om att dagens gräns är nådd.

Citat:
Enkäternaär ju en annan fråga.

Ja, du har fattat rätt.

Citat:
Diskussion?

Jag håller med dig. Det är inte speciellt mycket till diskussion. Liknar mest en blogg.
Citera
2016-02-03, 01:00
Medlem
Råkade se att Wifog är noterad som aktie. Man kan väl milt sagt säg att det inte varit någon munter resa hittills för de som äger den aktien.

10 augusti 2009 släpptes aktien för 5145 kr (omräknat för nyemmisioner, splittar etc)

och idag kan man köpa den för 7 kr !!

Ni som håller på med wifog kan se detta inlägg som en ren parentes. Men jag tror att wifog snart är historia.
Citera
2016-02-03, 08:37
Medlem
Fick ihop 150 poäng
Citera
2016-02-03, 13:37
Medlem
Enydrions avatar
ett av kontona stoppar vid 145 poäng (2 dagar i rad nu) antagligen beroende på att ett poäng verkar hänga kvar sedan tidigare, nån som vet hur man kan bli av med det enda poänget?
Citera
2016-02-03, 14:40
Medlem
MinNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
ett av kontona stoppar vid 145 poäng (2 dagar i rad nu) antagligen beroende på att ett poäng verkar hänga kvar sedan tidigare, nån som vet hur man kan bli av med det enda poänget?

Ja vem vet?
Dom laborerar varje dag.
Ett tips är att inte ha deras upplösnings funktion i mobilen,(om det inte är genom Wifi),
det dränerar ditt konto.
Citera
2016-02-03, 14:56
Medlem
Enydrions avatar
Upplösnings funktion?
Citera
2016-02-03, 15:42
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Upplösnings funktion?

Jag gissar att han menar upplåsningsfunktion (ett ord, inte två). Där kan man ju få en halv poäng, vilket kan ge effekten att man har 145,5 poäng, och på så sätt inte kan få de sista 5 för dagen. Det har jag råkat ut för. Men upplåsningsfunktionen kan också slå åt andra hållet, att man har fått dagsransonen genom reklamen, men under dagen skrapar ihop 0,5 poäng lite då och då, så det kan bli t.ex. 152 poäng.

150 poäng (just nu) blir alltså inte en absolut gräns.
Citera
2016-02-03, 15:53
Medlem
Enydrions avatar
OK, ska kolla upp vad jag ställt in...
Citera
2016-02-04, 01:11
Medlem
MinNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Jag gissar att han menar upplåsningsfunktion (ett ord, inte två). Där kan man ju få en halv poäng, vilket kan ge effekten att man har 145,5 poäng, och på så sätt inte kan få de sista 5 för dagen. Det har jag råkat ut för. Men upplåsningsfunktionen kan också slå åt andra hållet, att man har fått dagsransonen genom reklamen, men under dagen skrapar ihop 0,5 poäng lite då och då, så det kan bli t.ex. 152 poäng.

150 poäng (just nu) blir alltså inte en absolut gräns.

Rätt o fel, tror jag!
Menar inte att man förlora 4,5p med upplåsningsfunktionen (ett ord, förlåt).
Vad jag mena är att om du inte surfar med ditt konto, och upprepar upplåsningsfunktionen,
för att tjäna poäng, så blir det minuspoäng på ditt konto i slutändan.

Men det är ett ungt företag som försöker hitta rätt.
Med tiden så tror jag de kommer att hitta rätt,
iom att tv-tittande faller (reklamtittande).
Citera
2016-02-04, 03:04
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Rätt o fel, tror jag!
Menar inte att man förlora 4,5p med upplåsningsfunktionen (ett ord, förlåt).
Vad jag mena är att om du inte surfar med ditt konto, och upprepar upplåsningsfunktionen,
för att tjäna poäng, så blir det minuspoäng på ditt konto i slutändan.

Vad var det då som var fel? Om du tänker på wifi eller wifogkortets pott så är det olika situationer i alla lägen.
Citera
2016-02-04, 03:19
Medlem
MinNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Vad var det då som var fel? Om du tänker på wifi eller wifogkortets pott så är det olika situationer i alla lägen.
Inte vet jag?
Kanske den som skriftat programrt kan förklara, inte jag.
Citera
2016-02-04, 08:43
Medlem
Siddans avatar
Håller också med att det är meningslöst att skriva varje gång när någonting fungerar.

Wifog på Facebook är en öppen sida så de som skyller på att inte ha något konto på Facebook kan ändå läsa alla kommentarer som skrivs där. Så vad är problemet?

Angående maxpoängen att någon får fem poäng mindre t.ex. kan troligtvis bero på att det är antal reklam som räknas och inte poängen i sig. Som om att det kan ha blivit fel där poängen på något sätt inte blev inräknad efter en reklam.
Testa nästa gång att verkligen se om poängen registreras efter varje reklam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in