Citat:
Ursprungligen postat av
XenapZ
Har använt wifog i ca 1 vecka nu och hittills funkar det bra.
Reklamen buggar visserligen ofta men aldrig till det sämre, reklamen kommer ofta inte igång men jag får alltid surftiden påfylld ändå så jag klagar inte. Har bara använt det några minuter åt gången dock så har inte testat några längre sessioner.
Fungerar precis som jag hade tänkt mig, men skulle inte ha det som mitt standardabonnemang. Bättre än att hotspota eller betala för ett tvillingkort dock.
Har provkört ett par veckor och det här är väl min erfarenhet också ungefär. Surfningen fungerar bättre än annonserna, men farten är inte hisnande – mellan 2 och 4 mbit ned och 0,4 upp.
Nu har jag inte haft någon 3G alls tidigare, utan bara kört på wifi. Jag är också tillräckligt gammal för att ha surfat på modem, så jag har inte behov av att vara ständigt uppkopplad med fejjan och instakram och allt vad det heter.
Skulle tro att tjänsten blir rätt enerverande för den som vill ha ständig uppkoppling, men jag kör bara reklamen medan jag klär på mig, så har jag uppkoppling medan jag är afk. Svtplay fungerar bra, eller åtminstone inte sämre än med wifi.
Nackdelen som jag ser det är att jag ju fått ett annat telefonnummer. Men ni ungdomar som är mer inne i det här med att sima och pula kanske kan ge tips om hur man löser sådant. Jag vill gärna fortsätta använda mitt telia-sim.
Reklamen är densamma hela tiden – netflix, netonnet och någon blondin i gul bikini med stora tuttar.

Igår kom ikea också, men jag bryr mig ändå inte. Därför kan man ju undra hur affärsidén ska bära sig. Man verkar inte direkt komma åt några köpstarka grupper via wifox, men det bör vara rätt billigt att köpa reklam utrymme. Håller högst ett år är mitt tips.