2013-12-27, 11:07
Medlem
Har använt wifog i ca 1 vecka nu och hittills funkar det bra.

Reklamen buggar visserligen ofta men aldrig till det sämre, reklamen kommer ofta inte igång men jag får alltid surftiden påfylld ändå så jag klagar inte. Har bara använt det några minuter åt gången dock så har inte testat några längre sessioner.

Fungerar precis som jag hade tänkt mig, men skulle inte ha det som mitt standardabonnemang. Bättre än att hotspota eller betala för ett tvillingkort dock.
Citera
2014-01-01, 21:03
Medlem
lobstoks avatar
Kan man använda både mobil-sim och surfplatte-sim i ett usb- modem?
Citera
2014-01-02, 21:45
Medlem
BBQFMLs avatar
Är WiFog börsnoterade?
Citera
2014-01-02, 21:48
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBQFML
Är WiFog börsnoterade?

Du skulle ju kunna prova gå in på deras hemsida och kolla upp "Om Wifog"
http://wifog.com/#omwifog
Citera
2014-01-05, 11:51
Medlem
cyber_zekes avatar
Blir lite förbaskad på detta företaget. Jag fick i början av december ett mail om att jag skulle skrota mitt gamla abonnemang för att mitt simkort skulle komma under veckan. Jag har till dags dato en månad senare inte fått något nytt sim av dom. Har mailat tre ggr men inget svar, vilket är det som retar mig mest. Jag förstår att man inte kan ha några större krav på något som är gratis, men svara på mail är ändå det minsta man kan begära. Jag har blivit lovad en sak som inte kommer, sen skiter man i att svara när jag påpekar detta, jävligt oseriöst.

Nu åker jag iväg och tecknar ett riktigt abonnemang (något som jag faktiskt lagt på is för att kunna prova detta) och skiter i sånt här fjant abonnemang!
Citera
2014-01-05, 16:12
Medlem
eradnups avatar
Har fått igång det här med wifog idag.

Dock har jag endast fått netonetreklam, samma film hela tiden.

Det känns som att det kan bli lite störande ifall man sitter och spelar och internet går ner?

Kanske en reklamtitt var timme hade varit bättre / Alternativt att reklamen kör igång direkt så inte internet bryts, det måste de väl kunna fixa till, mycket störande för användarna om internet måste brytas.

Förhoppningsvis löser de det.
Citera
2014-01-06, 13:00
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Har använt wifog i ca 1 vecka nu och hittills funkar det bra.

Reklamen buggar visserligen ofta men aldrig till det sämre, reklamen kommer ofta inte igång men jag får alltid surftiden påfylld ändå så jag klagar inte. Har bara använt det några minuter åt gången dock så har inte testat några längre sessioner.

Fungerar precis som jag hade tänkt mig, men skulle inte ha det som mitt standardabonnemang. Bättre än att hotspota eller betala för ett tvillingkort dock.
Har provkört ett par veckor och det här är väl min erfarenhet också ungefär. Surfningen fungerar bättre än annonserna, men farten är inte hisnande – mellan 2 och 4 mbit ned och 0,4 upp.

Nu har jag inte haft någon 3G alls tidigare, utan bara kört på wifi. Jag är också tillräckligt gammal för att ha surfat på modem, så jag har inte behov av att vara ständigt uppkopplad med fejjan och instakram och allt vad det heter.
Skulle tro att tjänsten blir rätt enerverande för den som vill ha ständig uppkoppling, men jag kör bara reklamen medan jag klär på mig, så har jag uppkoppling medan jag är afk. Svtplay fungerar bra, eller åtminstone inte sämre än med wifi.

Nackdelen som jag ser det är att jag ju fått ett annat telefonnummer. Men ni ungdomar som är mer inne i det här med att sima och pula kanske kan ge tips om hur man löser sådant. Jag vill gärna fortsätta använda mitt telia-sim.

Reklamen är densamma hela tiden – netflix, netonnet och någon blondin i gul bikini med stora tuttar. Igår kom ikea också, men jag bryr mig ändå inte. Därför kan man ju undra hur affärsidén ska bära sig. Man verkar inte direkt komma åt några köpstarka grupper via wifox, men det bör vara rätt billigt att köpa reklam utrymme. Håller högst ett år är mitt tips.
Citera
2014-01-06, 17:23
Medlem
jadrapatrissors avatar
Pallar inte läsa igenom alla inlägg tänkte det går snabbare att bara fråga.

Jag har tänkt skaffa Wifog endast för att titta på netflix i stugan där 4g finns tillgängligt. Ni som har testat detta med streaming tjänster hur bra är det ? tänker inte använda detta simkort för ringa osv utan endast byta till då jag vill se på filmer genom Netflix utan att använda mitt Telia abonnemang.

Har sett några skriva att man efter visst många MB måste se på reklam vilket jag tolkade efter läst en artikel om detta endast gällde på tid. Alltså man kunde se på en film där den senare stoppas för en reklam snutt varje halvtimme eller timme, detta stämmer alltså inte?

Undrar även om hastigheterna ni har, går det ihop med streaming tjänster som Netflix eller Viaplay, eller stoppas den upp ibland pga för dåliga hastigheter?
Citera
2014-01-06, 18:48
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jadrapatrissor
Pallar inte läsa igenom alla inlägg tänkte det går snabbare att bara fråga.

Jag har tänkt skaffa Wifog endast för att titta på netflix i stugan där 4g finns tillgängligt. Ni som har testat detta med streaming tjänster hur bra är det ? tänker inte använda detta simkort för ringa osv utan endast byta till då jag vill se på filmer genom Netflix utan att använda mitt Telia abonnemang.

Har sett några skriva att man efter visst många MB måste se på reklam vilket jag tolkade efter läst en artikel om detta endast gällde på tid. Alltså man kunde se på en film där den senare stoppas för en reklam snutt varje halvtimme eller timme, detta stämmer alltså inte?

Undrar även om hastigheterna ni har, går det ihop med streaming tjänster som Netflix eller Viaplay, eller stoppas den upp ibland pga för dåliga hastigheter?

Du surfar tills du antingen uppnått gränsen för samtalstid ELLER mängden data.
Citera
2014-01-08, 13:42
Medlem
gsminfos avatar
Wifog måste ha löst en del av sina inkörningsproblem. Mitt kort tappar inte längre nätet med jämna mellanrum. Jag kan nu också smsa och ringa när surfpotten är tom.

Däremot fungerar fortfarande reklamen hemskt dåligt. Det tar onödigt lång tid allt runt reklamen.

Dessutom måste jag i stort sett varje gång titta på reklamfilmerna flera gånger innan 100MB dyker upp. Först blir det oftast 20MB och 15 min. Så gör jag om det och då blir det oftast samma. Så håller jag på några gånger till det plötsligt står 100MB och 120 min.
Citera
2014-01-08, 16:35
Medlem
Raxxorzs avatar
Kan man använda ett fejknamn när man beställer det? Man behöver ju inte ange personnummer vad jag kan se. Detta vore ju ultimat för avancerade prank-calls!
Citera
2014-01-09, 12:19
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Kan man använda ett fejknamn när man beställer det? Man behöver ju inte ange personnummer vad jag kan se. Detta vore ju ultimat för avancerade prank-calls!

Tycker du det är kul är det väl bara att köra.
Men du behöver personnummer... tror jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in