2014-12-19, 23:21
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tyvärr så ingår nog Wifogs:s påtvingade reklamsnuttar i din tilldelade surfkvot.

Jag har skrivit det förut men kan ta det igen. Man tilldelas 20MB när man ska titta på reklamen. När man sedan bekräftat att man sett reklamen, ställs räknaren på 100MB.

Som nån också redan påpekat, så skulle man ju annars inte kunna titta på reklamen om man hade 0 MB i surfpotten.

PS. Du blir inte "påtvingad" nån reklam alls. Det är bara för dig att välja att inte använda Wifog alls.
Citera
2014-12-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
För om du laddar på mer surf innan surfen tagit slut upplever jag iaf att det går snabbare och lättare.
Som jag skrev tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jag misstänker att du får "skylla dig själv". Tanka, använd 100MB, tanka, använd 100MB...
Du får alltid se reklamen, och bränner inte någon av den begränsade trafiken på att tanka hem reklamen. Men det är svårt att verifiera, eftersom jag som sagt inte använder surfet.
B!
Det är osannolikt att man får lägre prioritet / bandbredd för att se på reklamen om den ackumulerade surfmängden är slut, men inget är omöjligt.
B!
Citera
2014-12-20, 18:15
Medlem
Grejen är ju att Wifog nu bäddar
för sin egen kommande undergång.
Reklamen skrämmer ju bort användarna
och när dessa försvinner kompenserar
Wifog bortfallet med ännu mer reklam.
Gör om och gör rätt nästa gång Wifog!
Citera
2014-12-20, 18:29
Medlem
borguss avatar
Citat:
Grejen är ju att Wifog nu bäddar
för sin egen kommande undergång.
Reklamen skrämmer ju bort användarna
och när dessa försvinner kompenserar
Wifog bortfallet med ännu mer reklam.
Gör om och gör rätt nästa gång Wifog!

Nej jag tror inte alls reklamen skrämmer bort användarna!

Titta bara på alla TV-kanaler med en massa idiotförklarande reklam. Jag gissar att du inte enbart tittar på SVTs kanaler.
Citera
2014-12-20, 18:40
Medlem
sebnies avatar
Detta gäller givetvis bara när du fyller på efter förbrukad surfmängd.

Om du fyller på "mitt i" så får du givetvis "betala" för reklamen med din alloterade 4GB surfmängd.

Mao, surfar du 100mb/2timmar, och sedan fyller på, då får du 15MB "gratis" som kan användas för att fylla på reklamen.

Men säg att du surfar 75MB och bestämmer dig för att fylla på "mitt i" innan din data tagit slut. Då kommer reklamfilmerna att laddas ner medans dataräknaren är "påslagen" och då kommer det givetvis att förbrukas data av dina 4GB.
Citera
2014-12-20, 23:52
Medlem
Enydrions avatar
är strax över 4gig och nosar, så blir snart spännande nu
Citera
2014-12-20, 23:56
Medlem
Är det en del här som tycker att Wifog borde ge gratis samtal, sms och surf utan reklam? Man kan få det intrycket. Champagne ska vara kall, torr och gratis, sade Winston Churchill, men vanligt folk hör inte dit, tror jag.
Citera
2014-12-21, 02:18
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Detta gäller givetvis bara när du fyller på efter förbrukad surfmängd.

Om du fyller på "mitt i" så får du givetvis "betala" för reklamen med din alloterade 4GB surfmängd.

Mao, surfar du 100mb/2timmar, och sedan fyller på, då får du 15MB "gratis" som kan användas för att fylla på reklamen.

Men säg att du surfar 75MB och bestämmer dig för att fylla på "mitt i" innan din data tagit slut. Då kommer reklamfilmerna att laddas ner medans dataräknaren är "påslagen" och då kommer det givetvis att förbrukas data av dina 4GB.

Oavsett hur många MB du har i potten när du tittar på reklamen, så dras inte en enda MB från den.
Citera
2014-12-21, 14:13
Medlem
Obegränsad surf och ingen reklam i ett 4G-nät för 77kr/mån är trots allt mer värt än ett reklamfinansierat uppkoppling med begränsad en surfkvot. Wifog imponerar inte längre!
Citera
2014-12-21, 15:01
Medlem
Enydrions avatar
Är över gränsen nu, funkar ganska bra ändå, men som sagt fyll upp samtalspotten innan du passerar gränsen...
Citera
2014-12-21, 15:02
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Obegränsad surf och ingen reklam i ett 4G-nät för 77kr/mån är trots allt mer värt än ett reklamfinansierat uppkoppling med begränsad en surfkvot. Wifog imponerar inte längre!

Vad är det för abonnent ?
Citera
2014-12-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vad är det för abonnent ?
Finns väl ett par stycken. AllTele har ett sådant abonnemang. 77:-/ månad, ingen kostnad för surf. Inget trafiktak.
0.95:- öppningsavgift, 0,18 öre / minut & / SMS. 0.99:- /MMS.
077 & 078 0,69:- / minut.
Fast man blandar bort korten lite när man säger "4G", eftersom det här är vad man faktiskt får:
Citat:
Hastighet: 1 Mbit/s nedströms och 0,128 Mbit/s uppströms, med vilken du lätt streamar tv och film via t.ex. Netflix.

Med andra ord, det är inte speciellt imponerande, men, det är (utöver månadsavgiften)kostnadsfritt, och obegränsat surf.

Sen är "Surfa" lite av en fuling. Man bör i stället välja "Prata" och välja tillägget "obegränsad surf/data" eftersom en hög av deras "tjänster" så som 077 & 078 samtal, vidarekoppling, röstbrevlåda osv kostar 0,18:- / minut för "Prata" men 0,69:- / minut för "Surfa". Jag har dock bara "Prata", utan surftillägg, jag surfar inte på telefonen.
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in