2013-12-21, 18:40
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbeneger
Hur fungerar det på natten när man sover då? Får man reklam då också eller

du kan titta på reklam när du vill
om du surfar i sömnen måste du titta för att fylla på
Citera
2013-12-21, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
du kan titta på reklam när du vill
om du surfar i sömnen måste du titta för att fylla på
Ok tack. Jag ställde mig i kö nu iallafall
Citera
2013-12-21, 20:45
Medlem
tantrs avatar
Har testat det i några dagar nu (som bredband). och det fungerar ganska bra.

Jag kör på detta viset:

Använder min gamla Androidmobil som hotspot. Sedan har jag installerat programmet "Bluestacks", på min dator. Bluestacks körs som ett Androidoperativsystem ungefär, och man kommer åt alla GooglePlay appar på datorn, och kan köra dem på datorn.

Jag har då tankat appen Wifog på min dator, och använder den på datorn för att se reklamen.

Då slipper man alltså sitta på mobilen för att se reklamen, utan jag kan sköta allt genom datorn istället.

När jag väl surfar får jag ut ungefär 15mbit/ner , ifrån Åkersberga.

Helt klart värt att ha som backup internet! !
Citera
2013-12-21, 22:50
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Har testat det i några dagar nu (som bredband). och det fungerar ganska bra.

Jag kör på detta viset:

Använder min gamla Androidmobil som hotspot. Sedan har jag installerat programmet "Bluestacks", på min dator. Bluestacks körs som ett Androidoperativsystem ungefär, och man kommer åt alla GooglePlay appar på datorn, och kan köra dem på datorn.

Jag har då tankat appen Wifog på min dator, och använder den på datorn för att se reklamen.

Då slipper man alltså sitta på mobilen för att se reklamen, utan jag kan sköta allt genom datorn istället.

När jag väl surfar får jag ut ungefär 15mbit/ner , ifrån Åkersberga.

Helt klart värt att ha som backup internet! !

Man behöver inte använda appen för att fylla på. Räcker att besöka http://wifog.com så hamnar man på http://ads.prod.wifog.com och så kan man kika på reklamen. Och sen bara surfa vidare
Citera
2013-12-21, 22:58
Medlem
robamadeuss avatar
Citat:
vem är först ut med app som förstör hela sk*ten
så den tror att man kollar på reklam fast man har luren i fickan

de tgår ju att ringa från den fast man inte har "markering"
Vad är det som hindrar dig från att stoppa telefonen i fickan medans reklamen går?
Citera
2013-12-21, 23:18
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robamadeus
Vad är det som hindrar dig från att stoppa telefonen i fickan medans reklamen går?

inget
jobbigt att man måste trycka på play efter varje reklam
med appan har man ju full pott varje gång man behöver den
Citera
2013-12-22, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Fick hem det idag. Efter aktivering fick jag sätta ipaden i flygplansläge en stund innan det blev aktiverat. Annars så kom och gick 3G. Men det är normalt vid nyaktivering...

Fick inte igång reklamen först... Så avbröt och fick 25 MB. Efter att ha loggat ut och in i appen så kunde jag se ny reklam det var samma reklamfilm två gånger á 15 sekunder. Sedan så fick jag 100 MB.

Märks att nätet är ganska ner prioriterat. Kanske inte den snabbaste hastigheten men duger gott och väl för surf. Jag återkommer senare med en länge rapport. Nu har jag ägt detta i 10 minuter.

Har nu testat några dagar. Först blev jag glad, sen besviken för att slutligen bli glad igen! Det dåliga var att Wifog kopplade ner närsom/hastigheten ströps till 0, speciellt i fredags. Hastigheten överlag var inget vidare. På lördagen blev uppkopplingen stabilare och bättre fart på hastigheten.

Det tråkigaste av allt är att uppkopplingen måste försvinna helt när en ny reklamfilm hämtas. Alla pågående nätströmmar avbryts. Hade varit mycket bättre om hastigheten reducerades tillfälligt för att återgå till normalt efter reklamvisningen.
Citera
2013-12-22, 10:58
Medlem
Det verkar vara starkt kopplat till var man bor. Nu har även mitt 3 börjat att koppla ner hur som helst, svårt att koppla upp osv. Hur fasen skall då Wifog kunna funka här? En kul grej, där jag bor är det meningslöst. Skall prova på andra ställen när jag reser.
Citera
2013-12-22, 13:24
Medlem
Efter att fått kortet, o registrerat sig på WiFog på lördagen, på fredagen gick det inte, så verkar det att funka?
Jag har testat att ringa,surfa (inte testat hastigheten) o smsa, men sms till comviq kommer inte fram.
Jag bor inte i en av de 20 största av städerna, så jag är förvånad att det funkar iht.
Men det är nog inkörningsprob för "WiFog" o allt kanske löser sig tillslut.
Citera
2013-12-22, 14:10
Medlem
Harry_s avatar
vad skilnaden på kortet till platta och mobil?
Citera
2013-12-22, 14:18
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
vad skilnaden på kortet till platta och mobil?

Plattan = bara surf
Smartmobil = Surf och dessutom samtal 2 tim/mån och 200 sms/mån.
Citera
2013-12-22, 15:44
Bannlyst
Jag kör det i en vanlig iphone, bor i centrala sthlm och har inte upplevt några som helst problem. Jättenöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in