Citat:
Ursprungligen postat av
Blind-
Jag rökte för cirka en vecka sen en noid av okänd typ. Innan så hade jag käkat frukost och även lite chips, så jag var inte utsvulten direkt. Spliffen är upprökt och jag ska in till köket för att dricka lite vatten. Jag hinner ta ett par steg innan jag drabbas av en plötslig yrsel, ungefär som ett blodtrycksfall känns, fast mycket grövre. Efter en liten stund vaknar jag upp på golvet med en jävlig skallebank och bredvid mig ligger det en stol som jag dragit med mig i fallet. Där ligger jag och har ångest i en kvart innan jag bestämmer mig för att resa mig upp och fortsätta med mitt liv. Jag var ensam vid tillfället.
Varför inträffade det här tror ni? Nån annan som tuppat av när ni rökt?
Vilken noid det handlar om vet jag tyvärr inte. Det var en vanlig jävel.
Samma sak hände mig för 2-3 år sedan. Det var de äldre versionerna. Var inne på ett bageri och det flimmrade för ögonen. Är på väg att ramla rakt in i glas-disken, men lyckas få tag på min kompis och ramlar på något konstigt vis ner på golvet när han försöker hålla tag. Får sedan hjälp till en stol, där är det fortfarande "flimmer" som när det svartnar för ögonen. Hade lock för öronen och svettades som en gris, det bara rann av mig. Synen kommer tillbaka långsamt, hörseln också. Får hjälp upp och går fort därifrån, och säger att jag inte behöver ambulans till bagaren som kommit och frågat massa.
Sedan dess har jag rökt massa nya sorter, och inget sådant har hänt. Blev nog för mycket, och hade nästan aldrig prövat noider innan. Väldigt obehagligt.