2013-12-04, 14:57
Medlem
Blind-s avatar
Jag rökte för cirka en vecka sen en noid av okänd typ. Innan så hade jag käkat frukost och även lite chips, så jag var inte utsvulten direkt. Spliffen är upprökt och jag ska in till köket för att dricka lite vatten. Jag hinner ta ett par steg innan jag drabbas av en plötslig yrsel, ungefär som ett blodtrycksfall känns, fast mycket grövre. Efter en liten stund vaknar jag upp på golvet med en jävlig skallebank och bredvid mig ligger det en stol som jag dragit med mig i fallet. Där ligger jag och har ångest i en kvart innan jag bestämmer mig för att resa mig upp och fortsätta med mitt liv. Jag var ensam vid tillfället.

Varför inträffade det här tror ni? Nån annan som tuppat av när ni rökt?

Vilken noid det handlar om vet jag tyvärr inte. Det var en vanlig jävel.
Citera
2013-12-04, 15:36
Medlem
de va nog med största sannolikhet inte spliffen, händer det igen så skulle jag sökt upp vård.
Citera
2013-12-04, 16:02
Medlem
Archangelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blind-
Jag rökte för cirka en vecka sen en noid av okänd typ. Innan så hade jag käkat frukost och även lite chips, så jag var inte utsvulten direkt. Spliffen är upprökt och jag ska in till köket för att dricka lite vatten. Jag hinner ta ett par steg innan jag drabbas av en plötslig yrsel, ungefär som ett blodtrycksfall känns, fast mycket grövre. Efter en liten stund vaknar jag upp på golvet med en jävlig skallebank och bredvid mig ligger det en stol som jag dragit med mig i fallet. Där ligger jag och har ångest i en kvart innan jag bestämmer mig för att resa mig upp och fortsätta med mitt liv. Jag var ensam vid tillfället.

Vilken noid det handlar om vet jag tyvärr inte. Det var en vanlig jävel.

Samma sak hände mig för 2-3 år sedan. Det var de äldre versionerna. Var inne på ett bageri och det flimmrade för ögonen. Är på väg att ramla rakt in i glas-disken, men lyckas få tag på min kompis och ramlar på något konstigt vis ner på golvet när han försöker hålla tag. Får sedan hjälp till en stol, där är det fortfarande "flimmer" som när det svartnar för ögonen. Hade lock för öronen och svettades som en gris, det bara rann av mig. Synen kommer tillbaka långsamt, hörseln också. Får hjälp upp och går fort därifrån, och säger att jag inte behöver ambulans till bagaren som kommit och frågat massa.

Sedan dess har jag rökt massa nya sorter, och inget sådant har hänt. Blev nog för mycket, och hade nästan aldrig prövat noider innan. Väldigt obehagligt.
Citera
2013-12-04, 16:04
Medlem
[QUOTE

Vilken noid det handlar om vet jag tyvärr inte. Det var en vanlig jävel.[/quote]

Hänt mig med. Inte lika allvarligt om det verkar ha slutat för dig men så pass att jag "slocknat" till och sedan vaknat upp stående på knä.

Känns precis som blodsockerfall just innan. Var mixen potent? Ofta där det brukar ligga..för stark mix och för stor dos :P
Citera
2013-12-04, 16:42
Medlem
En gång rökte jag gås i min soffa med vidöppna fönster. Halvvägs rökt, ställer jag mig upp för att stänga fönstret för att plötsligt vakna upp, liggandes tvärs över vardagsrumsgolvet med blicken upp mot taket. Förvirrad och snurrig märker jag att fönstret jag avsåg stänga fortfarande var öppet och den sekunds sekvens av mig fallandes är helt raderat ur mitt minne.

Så ja, verkar som att det inte är extremt ovanligt förekommande iaf!

Värt att nämna att det inte handlade om syntetisk cannabis i mitt fall.
Citera
2013-12-04, 20:01
Medlem
khrysothemiss avatar
är det inte en vanlig grej att få blodtrycks-/blodsockerfall på vanlig cannabis? har för mig det iaf. och om det är så är det inte så konstigt att få värre sådana på syntetiska.
Citera
2013-12-04, 20:29
Medlem
Vattenspridares avatar
Hänt mig flera gånger, dock så har jag legat i sängen varje gång ändå
Men kan t.ex har lekt med min galaxy tab och vaknat 2 timmar senare och har tabben kvar på magen och kommer inte ihåg när jag somnade
Fast jag röker dock noider omätt i pipa. Allt mellan 10-60mg brukar hamna där, beroende på humör och noid. 2NE1 krävdes det runt ~120mg för ett behagligt rus.
Citera
2013-12-06, 18:24
Medlem
Kommer ihåg för flera år sedan, så softade jag med en polare som alltid kickade "Spice" detta var på tiden Spice Gold, Las Vegas och alla dom där fanns. Vi möttes upp utanför där han lämnade urinprov och rökte en helt vanlig gås utav en ny sort han hade köppt, har verkligen för mig att den hette "Impulse" antar att den innehöll JWH eller något av en stor mängd då det var äldre generationens sparre.
Ska sedan gå därifrån och röra mig hemmåt, jag känner att jag är så jävla bäng så jag inte kan vistas bland folk så jag undviker stora vägar osv och börjar vandra hemmåt. Påväg hem så blir jag så OTROLIGT torr i munnen, verkligen som typ första gången man rökte en riktigt fet gröning. Början sen må riktigt kefft, liksom jag tappade typ verklighets uppfattningen och la mig på en gräsmatta utanför ett gym kanske halvägs hemmåt, låg där och mådde riktigt kasst och kände att jag skulle spy riktigt snart, folk började komma på gångvägen intill och jag såg ju bara helt sjuk ut så jag satte mig upp och gick in mot gymmet för att sätta mig på toan ett tag, allt jag kommer ihåg sen jag går in på toad är att jag VET att jag spytt men inte när och hur. Jag deckade altså på toan, vaknar upp kanske en kvart innan stängning och rushar ut därifrån (Mår mycket bättre) sen dess testade jag inte något mer av gamla generationen.

På senaste tiden har jag köppt mycket mixar av den nya generationen och var en gång för några måndaer sen som jag beställde ett gram MAM-2201 pulver, var så inrökt på mam och ur mixarna så jag knappt kände något. så jag ville helt enkelt röka lite pulver, I detta fall doppade jag inte ciggen (Som jag borde ha gjort) Utan la pulver i en gås (Och jag antar att filtret på ciggen tar upp 50% av noiderna) rökte gåsen och blev så jävla chillad, sätter mig i soffan med polarn som jag kickade den med och kollade på tv, efter en stund så började jag tänkte på hur snabbt mitt hjärta slår, jag känner hur fucking snabbt det slår så jag nästan tuppar av utav rädsla, jag ber min polare känna och han ser livrädd ut och säger att jag har rätt att jag inte "Psykosar" som vi brukar kalla det, han kände sedan på sitt och det var likadant, altså våra hjärtan slog som vi hade hjärtproblem altså, slutade med att jag väckte bruden och lät henne ligga med mig vid tvn och hålla koll så jag inte somnar in eller något, var ju helt livrädd. Var även jävligt trött så jag somnade ju in flera gånger när vi låg där, men de värsta var att varje gång jag somnade in väckte hon mig och sa åt mig att andas. Hon hävdar att jag slutade andas varje gång jag somnade in, riktigt läskigt. Sen dess blev det aldrig något mer pulver igen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in