2010-04-06, 20:23
Medlem
Pixoss avatar
En snabb fråga som kanske varit uppe men vet inte hur långt bak jag ska behöva söka.

När man bestämmer sig för att ta en lägenhet/korridorrum. Blir man av med alla sina ködagar och måste börja om då? Om man skulle vilja få tag på nåt bättre sen tänkte jag.
Citera
2010-04-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixos
En snabb fråga som kanske varit uppe men vet inte hur långt bak jag ska behöva söka.

När man bestämmer sig för att ta en lägenhet/korridorrum. Blir man av med alla sina ködagar och måste börja om då? Om man skulle vilja få tag på nåt bättre sen tänkte jag.

Inte hos Vasakronan. Om du inte bor hos Vasakronan behåller du dina ködagar, om du däremot flyttar inom deras bostäder så blir du av med dina ködagar.
Citera
2010-04-06, 20:38
Medlem
mightylobsters avatar
Jag ska läsa juridik nu till hösten och har det mesta uträknat, men oroar mig över att faktiskt ha någonstans att bo i augusti. Just nu har jag 60 dagar i Vasakronans kösystem för ett studentrum, vilket innebär att jag kommer ha runt 150 dagar tillgodoräknade när antagningsbeskeden skickas ut. Hur säker kan jag vara på att få ett rum innan terminsstarten?

Många nationer erbjuder även rum i någon av sina korridorer; hur tidigt efter att man registrerat sig vid en nation (för mig lutar det åt Norrlands) kan man förvänta sig att få plats i en av deras studentkorridorer?
Citera
2010-04-07, 14:31
Medlem
Bohlingers avatar
Markte nyligen att mina kodagar ar kvar sedan jag skrivit pa kontrakt for ett studentrum hos vasakronan som jag sedan sade upp efter en manad och flyttade. Sjukt bra!
Citera
2010-04-07, 18:19
Medlem
Pixoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlinger
Markte nyligen att mina kodagar ar kvar sedan jag skrivit pa kontrakt for ett studentrum hos vasakronan som jag sedan sade upp efter en manad och flyttade. Sjukt bra!

Är detta något som händer ofta eller var detta bara en "once in a lifetime"?
Citera
2010-04-12, 13:26
Medlem
KattOchPringless avatar
Jag tänker börja läsa vid UU i höst och vill göra en rumsansökan hos Stockholms nation, studentvägen (http://www.studentvagen.se/). Där kan man ladda ner en blankett som man sedan ska posta till dem. Detta känns ganska oldschool. Någon som vet om det finns något snabbare sätt att söka på, över nätet?
Citera
2010-04-12, 14:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattOchPringles
Jag tänker börja läsa vid UU i höst och vill göra en rumsansökan hos Stockholms nation, studentvägen (http://www.studentvagen.se/). Där kan man ladda ner en blankett som man sedan ska posta till dem. Detta känns ganska oldschool. Någon som vet om det finns något snabbare sätt att söka på, över nätet?

En liten OT-fråga, måste man inte ha ett antagningsbesked för att ställa sig i kö hos nationerna?
Citera
2010-04-12, 15:51
Medlem
KattOchPringless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
En liten OT-fråga, måste man inte ha ett antagningsbesked för att ställa sig i kö hos nationerna?

Så här står det på informationsbladet:

Ansökningsperiod 1 - 21 april inför HT-10

Behörig att söka: Aktivt studerande medlem av Stockholms nation samt studerande som avser
att skriva in sig till HT-10.
Citera
2010-04-12, 16:12
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Så här står det på informationsbladet:

Ansökningsperiod 1 - 21 april inför HT-10

Behörig att söka: Aktivt studerande medlem av Stockholms nation samt studerande som avser
att skriva in sig till HT-10.

Aha, då kanske man skall anmäla sig. Men då är man iof bunden till Stocken, hur är den som nation?
Citera
2010-04-12, 16:24
Medlem
KattOchPringless avatar
Citat:
Aha, då kanske man skall anmäla sig. Men då är man iof bunden till Stocken, hur är den som nation?

Klart man ska med i den om man är stockholmare. Eller är du inte det?
Citera
2010-04-12, 16:51
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Klart man ska med i den om man är stockholmare. Eller är du inte det?

Givetvis är jag från Hufvudstaden, men jag har också hört gott on Snerikes, skall finnas en stor mängd bostäder där. Har också hört att riktigt dryga typer huserar på Stocken. Så jag är lite osäker.
Citera
2010-04-12, 22:46
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Givetvis är jag från Hufvudstaden, men jag har också hört gott on Snerikes, skall finnas en stor mängd bostäder där. Har också hört att riktigt dryga typer huserar på Stocken. Så jag är lite osäker.

Dryga och dryga. På Snerikes är de lite mer chill och laidback. På Vedala är det popsnören och på Stocken är det brats. As simple as 1-2-3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in