2010-04-12, 22:54
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitbac
Dryga och dryga. På Snerikes är de lite mer chill och laidback. På Vedala är det popsnören och på Stocken är det brats. As simple as 1-2-3.

Och på Upplands? Vilken nation skulle du rekommendera?
Citera
2010-04-12, 22:55
Medlem
Får man knulla mycket i Uppsala?
Citera
2010-04-12, 23:08
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Och på Upplands? Vilken nation skulle du rekommendera?

Nej Upplands är en jättetråkig nation. För boende kan man väl söka vilken nation som helst. Men man vill ju kunna festa på sin nation också. Snerikes har trevligast folk av dem vi nämnt tycker jag.

Sen ska man inte förglömma ÖG eller GH. ÖG - grym festlokal, trevliga människor, lite lugnare. GH - Sveriges top 5 utbud av ölsorter och whiskey - nuff said.

Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Får man knulla mycket i Uppsala?

Generellt - ja. Om man anser såna där frågor vettiga - nej.
Citera
2010-04-12, 23:17
Medlem
CrookedWoods avatar
Citat:
Sen ska man inte förglömma ÖG eller GH. ÖG - grym festlokal, trevliga människor, lite lugnare. GH - Sveriges top 5 utbud av ölsorter och whiskey - nuff said.

Låter ju minst sagt lovande. Hur står sig Värmlands nowadays?
Citera
2010-04-12, 23:20
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrookedWood
Låter ju minst sagt lovande. Hur står sig Värmlands nowadays?

Gods honest truth? Hej finlandsfärja! Köttmarknad.

Gillar man lite halvsunkiga människor som säkerligen kräks mitt under kopuleringsakten. Be my guest. Inte riktigt min kopp te.
Citera
2010-04-12, 23:30
Medlem
CrookedWoods avatar
I see. Inte min kopp heller. Har själv inga empiriska erfarenheter i ämnet men en bekant har använt en terminologi liknande din. Till saken hör att man är från länet. Men det kanske är värt att skriva in sig på någon annan då...
Citera
2010-04-12, 23:36
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Nej Upplands är en jättetråkig nation. För boende kan man väl söka vilken nation som helst. Men man vill ju kunna festa på sin nation också. Snerikes har trevligast folk av dem vi nämnt tycker jag.

Då låter Snerikes bättre än Stocken, trevligare klientel utan alla brats.
Citera
2010-04-12, 23:37
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrookedWood
I see. Inte min kopp heller. Har själv inga empiriska erfarenheter i ämnet men en bekant har använt en terminologi liknande din. Till saken hör att man är från länet. Men det kanske är värt att skriva in sig på någon annan då...

Jo. Här ska ju tilläggas att man kan ju ägna sig åt andra saker än att supa och ligga på nationerna (har jag i vilket fall hört). Så visst kan man nog med säkerhet finna andra fördelar om man vill vara lokalpatriot.

Jag förutsatte bara att det var just festlivet du frågade efter. Övriga aktiviteter har jag inte så stor kännedom när det gäller Värmlands om jag ska vara ärlig.
Citera
2010-04-12, 23:38
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Jo. Här ska ju tilläggas att man kan ju ägna sig åt andra saker än att supa och ligga på nationerna (har jag i vilket fall hört). Så visst kan man nog med säkerhet finna andra fördelar om man vill vara lokalpatriot.

Jag förutsatte bara att det var just festlivet du frågade efter. Övriga aktiviteter har jag inte så stor kännedom när det gäller Värmlands om jag ska vara ärlig.

No way! Själv söker jag till högskolan enbart för att få ligga.
Citera
2010-04-12, 23:39
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Då låter Snerikes bättre än Stocken, trevligare klientel utan alla brats.

Yes. Det tror jag du kommer vara nöjd med om du är inne i de där tankebanorna. Vill man så kan man ju bara gå de extra 50 metrarna och ge sig in och peta på bratsen om man så önskar ibland. 50 bagare kan det ju vara värt vid speciella tillfällen.
Citera
2010-04-12, 23:44
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Yes. Det tror jag du kommer vara nöjd med om du är inne i de där tankebanorna. Vill man så kan man ju bara gå de extra 50 metrarna och ge sig in och peta på bratsen om man så önskar ibland. 50 bagare kan det ju vara värt vid speciella tillfällen.
50 bagare = 50 meter?
Citera
2010-04-12, 23:52
Medlem
CrookedWoods avatar
Citat:

Point taken. Jag har dock inget behov av att kokettera med att jag är från Värmland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in