Citat:
Ursprungligen postat av
eXtremo
Jag har bott i Flogsta och var inte särskilt nöjd, men jag anser ändå att Flogsta bashas för mycket ibland. Det jag inte uppskattade var korridorer med tolv personer i samt att vissa i korridoren inte kunde sköta sig utan lämnade kvar odiskad disk varje dag. Jävla nötter.
Nu har jag flyttat och bor hos Studentstaden. Som tur är krävs det åtskilliga ködagar för att ens bli påtänkt hyresgäst här, vilket sållar ut personer som nyss flyttat hemifrån samt många utbytesstudenter.
Jag har bott i Flogsta i snart 11 månader och håller med om mycket framförallt disken driver en till vansinne. Nu går flyttlasset till triangeln istället, samma storlek på rummen som i Flogsta med egen dusch men mindre korridor, nyrenoverad tvättstuga där man bokar tid, lägre hyra, eget förråd och betydligt närmre stan. Sen att slippa Heimstaden är ju också ett stort plus.
Men det till trots skulle jag välja Flogsta över 13 kvadratarna i Studentstaden och Rackarberget 8 dagar i veckan. Att dela toalett och dusch med fyra andra känns sådär och det räcker att en är kass på att städa för att boendemiljön skall bli rätt kass. Flogsta är med andra ord perfekt medan man väntar på att få något bättre vid Studentstaden, Rackarberget eller Triangeln.
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Bättre än Folkes...
ICA Luthagen har väl rätt bra priser ändå och ligger ju relativt nära?