2012-08-15, 04:34
Medlem
Flogsta är bäst!
galna fester där detssutom!! ses där! baam
Citera
2012-08-15, 20:15
Medlem
Någon vänlig själ som har vaktmästarkod till hus sju i flogsta? Antar att dom fortfarande inte bytt tillbaks till universalkod.
Citera
2012-08-15, 22:44
Medlem
boondockzaints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponungen
Någon vänlig själ som har vaktmästarkod till hus sju i flogsta? Antar att dom fortfarande inte bytt tillbaks till universalkod.

1379 funkar alltså inte?

Äre så, prova att fråga i gruppen "flogsta party planning" @facebook.
Citera
2012-08-16, 13:23
Medlem
Nymerias avatar
Jaha, räkna in mig bland de arma satar som nu försöker hitta boende i Uppsala. Försöker skriva till så många som det går, men det här med nationer är nytt för mig. Har hört att det är så att man gå med i ett par olika, som på så vis bättrar på ens chanser, samt att vissa är bättre än andra.

Har tältat hela sommaren så lite till in på hösten kommer inte göra någon större skada men sen blir det lite för kallt med mitt sketna budgettält. haha.
Citera
2012-08-16, 18:20
Medlem
Salames avatar
Tips att Snerikes nation hade några lägenheter lediga, först till kvarn.
Citera
2012-08-16, 21:55
Medlem
Sr.Addes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymeria
Jaha, räkna in mig bland de arma satar som nu försöker hitta boende i Uppsala. Försöker skriva till så många som det går, men det här med nationer är nytt för mig. Har hört att det är så att man gå med i ett par olika, som på så vis bättrar på ens chanser, samt att vissa är bättre än andra.

Har tältat hela sommaren så lite till in på hösten kommer inte göra någon större skada men sen blir det lite för kallt med mitt sketna budgettält. haha.

Du får nog räkna med att hyra något i andra-hand till att börja med. Sätt in en annons i UNT, kolla på blocket & studentboet.se!

Nationerna har tillgång till ett antal bostäder, vissa nationer har tillgång till fler än andra. Det är (vad jag vet) bostadskö som gäller. Vet att vissa nationer lottar ut bostäder till nya studenter.
Senast redigerad av Sr.Adde 2012-08-16 kl. 21:57.
Citera
2012-08-16, 21:59
Medlem
Entalpi.s avatar
Grejen är att i alla fall att ha fixat boende. Men man flyttar nog väldigt ogärna runt till andrahandskontrakt om man nu har ett förstahandskontrakt i korridor (i alla fall jag), så jag kommer nog inte flytta från rummet tills jag får något eget med förstahandskontrakt på.

Frågan är bara hur mycket större chansen är i mitten av terminen?
Citera
2012-08-17, 08:19
Medlem
Nymerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sr.Adde
Du får nog räkna med att hyra något i andra-hand till att börja med. Sätt in en annons i UNT, kolla på blocket & studentboet.se!

Nationerna har tillgång till ett antal bostäder, vissa nationer har tillgång till fler än andra. Det är (vad jag vet) bostadskö som gäller. Vet att vissa nationer lottar ut bostäder till nya studenter.
Ja, det är det jag räknar med. Har faktiskt inte emot något långt från centrum eller lite sketet om det är lite billigare så jag har redan fått en del napp på sådant. Började inte leta förrän nu då jag inte trodde min reservplats skulle räcka till.

Får nog maila någon nation och se vad de säger. Tackar!
Citera
2012-08-19, 19:32
Medlem
SNIFF2s avatar
V-Dala Nation har en lista där man för närvarande lottar ut ca 20 korridorsrum till nya studenter. Den listan stänger kl 14 i morgon, måndag, och "vinnarna" rings upp på kvällen. Det är för närvarande ca 40 pers uppskrivna på listan så chansen att man får något är relativt hög. Man måste ju så klart vara medlem i nationen för att kunna skriva upp sig på listan. Annars är tips som andra har skrivit www.studentboet.se där många erbjuder möjligheter till andra hand och temporärt inneboende.
Citera
2012-08-20, 16:50
Medlem
Sr.Addes avatar
Såg precis följande på Fejjan'

Citat:
"Studying in Uppsala and don't have a place to stay? Stay a few weeks with us in Uppsala Castle from the first of September.

Send an e-mail to liveinthecastle@sodratornet.se and tell us a little about yourself and why you would like to live in a castle.

We charge no rent but we do ask of you to blog about your stay with us."

Ett alternativ för er det krisar för
Citera
2012-08-20, 19:58
Medlem
elgecys avatar
Vilken storlek på säng är mest lämplig att möblera ett 19 kvm rum på Kantorsgatan med?

Tack på förhand
Citera
2012-08-20, 20:39
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vilken storlek på säng är mest lämplig att möblera ett 19 kvm rum på Kantorsgatan med?

Tack på förhand
Alla storlekar fungerar. 90 cm fungerar, 120 cm fungerar. Allt beror på om du vill ha en stor säng (för hemsläp etc.) eller om du prioriterar utrymme för annat. Men en större säng samt soffa, hylla, skrivbord och stol m.m. är inte alls omöjligt. Vad har du för möblemang som du tänkt ta med dig/köpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in