Citat:
Ursprungligen postat av gbgubbben
HEJHEJ allihopa.
Det är ju inte sämre än så att jag är antagen till Juristprogrammet vid UU VT12 och ska därför flytta från min trygga vardag utanför Stockholm till Sveriges troligen bästa studentstad Uppsala. Det som plågar mig är boendesituationen. Kan sitta i dygn och maila och ringa runt till annonser över hela internet, utan några vidare resultat. Min fråga är: Alla ni andra som kommer från andra delar i Sverige, hur fixade ni boende i Uppsala? Verkar helt hopplöst

Jag skall också börja nu i januari. Aldrig tidigare varit i Uppsala, så att hitta nån att bo med kändes hopplöst. Hade dålig tid hos Studentstaden, och mina 2 år i kö hos Uppsalahem gav ingenting alls. Det jag gjorde var att jag låg på Heimstaden, ofta och intensivt, ringde, mailade och tjatade till mig ett rum som jag tillslut fick! Det skulle jag gjort om jag var dig. Där är det MÅNGA rum, inget direkt kö-system och stor cirkulation på rummen. I andra hand kommer kanske då nationerna, åk dit och se vad som kan hjälpa dig med. Du bor i alla fall "hyfsat" nära. Jag hade inte den möjligheten i höstas när jag letade.