2011-09-15, 13:03
Medlem
dxdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Själv får jag ut ca ~100 kb/s på kvällarna så jag får sitta och vänta på vissa sidor. Youtube och streaming i huvud taget går också bort.

Det där med ~100kb/s låter som att något är fel, så är det inte med studentnätet för de jag känner som bor i Flogsta. Däremot med youtube och andra streamingtjänster då UpUnet trafikprioriterar sådant så det får lägre bandbredd.
Citera
2011-09-15, 16:28
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdp
Det där med ~100kb/s låter som att något är fel, så är det inte med studentnätet för de jag känner som bor i Flogsta. Däremot med youtube och andra streamingtjänster då UpUnet trafikprioriterar sådant så det får lägre bandbredd.

Får ut ca 0.9 Mbit/s via TPtest vilket är ca 110 kb/s
Citera
2011-09-15, 18:21
Medlem
Citat:
Själv får jag ut ca ~100 kb/s på kvällarna så jag får sitta och vänta på vissa sidor. Youtube och streaming i huvud taget går också bort.

Ok, låter som någonting är fel i sådana fall. Jag har inga problem öht att streama.

Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
Någon som vet vad ködagarna ligger på ungefär för blodstensvägen, väktargatan och djäknegatan höghus?

Bump...
Citera
2011-09-15, 20:49
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:

Får också ut riktigt risiga resultat vid diverse tester. Bor dock i Triangeln.
Citera
2011-09-15, 21:17
Medlem
[quote=Leksum]Ok, låter som någonting är fel i sådana fall. Jag har inga problem öht att streama.
[quote]

Att inte ha några problem alls med upunet är rätt ovanligt så där är du nästan unik. Streama tror jag alla upunetanvändare har problem med.
Citera
2011-09-16, 08:43
Medlem
Citat:
Får ut ca 0.9 Mbit/s via TPtest vilket är ca 110 kb/s
För mig funkar det bra hela dygnet! se yt i 1080 är inga problem inte heller tanka film eller spela spel!
Har du en risig dator?
Citera
2011-09-16, 09:37
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Nu får ni idiotförklara mig bäst ni vill...
Men alla dessa utländska studenter som finns. Inte tusan kan dom ha några köpoäng? Jag kan knappast tro att de skriver in sig i bostadsköer utomlands när de blivit 10 år.
Citera
2011-09-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Men alla dessa utländska studenter som finns. Inte tusan kan dom ha några köpoäng? Jag kan knappast tro att de skriver in sig i bostadsköer utomlands när de blivit 10 år.

Tror det är vanligt att deras Universitet i hemlandet fixar bostad ifall det är utbytesstudenter...kände en amerikansk tjej som bodde på kantorn och hon hade inte stått i nån kö för den. För de som tar sig hit själva är det väl Flogsta (heimstaden=inget kösystem) eller inneboende som gäller.
Citera
2011-09-16, 11:09
Medlem
xabiits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbigt
Hej det verkar inte bättre än att undertecknad skall börja i Uppsala till hösten och bostadssituationen verkar ju inte speciellt rolig om man kollar på t.ex. studentstadens hemsida så finns det inte ett rum där inte ettan i kön har stått 456 dagar (åtminstone inte som jag hittat). Blir man tvungen att bo på vandrarhem eller?

Välkommen till min stad!
Citera
2011-09-16, 11:33
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda

Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
Tror det är vanligt att deras Universitet i hemlandet fixar bostad ifall det är utbytesstudenter...kände en amerikansk tjej som bodde på kantorn och hon hade inte stått i nån kö för den. För de som tar sig hit själva är det väl Flogsta (heimstaden=inget kösystem) eller inneboende som gäller.

Det finns rum som är vigda åt utbytesstudenter runtom i Uppsala. Vissa korridorer har flera rum och andra har inga men det finns såna överallt i princip. De behöver inte köa utan så fort de accepterats får de erbjudanden om bostäder och då är det bara att acceptera. har man speciella behov kan det gå att lösa med, typ man har barn eller är gift och vill ha boende för 2.
Citera
2011-09-16, 12:03
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatblad
För mig funkar det bra hela dygnet! se yt i 1080 är inga problem inte heller tanka film eller spela spel!
Har du en risig dator?

Förstår inte hur min dator har något med saken att göra. Nätverkskort från 80talet klarade av att leverera snabbare än 110 kb/s.
Citera
2011-09-17, 12:31
Medlem
tja

jag har 1637 poäng för Studentlägenheter hos studentstaden (dombron) och undrar om någon vet hur mycket snittpoängen är för att få lägenheter hos dem.

hittar inget på deras hemsida om poängen och heller inget om vad för poäng den högst sökande har på en viss lägenhet.

någon som har mer koll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in