2008-04-19, 12:50
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Jernkrok
Men, hur fungerar detta för folk som verkligen vill studera?
Jag sitter i den situationen att jag måste bli kursetta, hur mycket kommer den studentkulturen att påverka mina möjligheter?

Hur pass mycket självdisciplin har du? Det är det enda som påverkar.

Festerna är mestadels på helgerna och då är du ändå ledig antar jag.
Citera
2008-04-19, 13:02
Medlem
Goatscrotums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Jernkrok
Men, hur fungerar detta för folk som verkligen vill studera?
Jag sitter i den situationen att jag måste bli kursetta, hur mycket kommer den studentkulturen att påverka mina möjligheter?

Det beror väl på dig själv, om har lätt för att bli störd m.m. Du kan ju också sätta dig i skolan eller något annat ställe om du behöver plugga en fredagkväll. Får man fråga vad du ska läsa?

Grejen är att med så kort kötid är korridorsrum det enda du ni kan få, och det lär ju inte passa särskilt bra. Jag skulle istället undersöka möjligheterna att köpa en BR, annars får ni nog satsa på ett andrahandskontrakt.
Citera
2008-04-26, 10:38
Medlem
aazes avatar
Nybyggda frächa enrummare med 15min gångväg från centrum står lediga nu:

www.upplandsknekten.se

Har bott i en 21kvadrats såndär enrumare förut, dom är schysta som fan. Alltid feta studentfester i lokalerna i alla byggnaderna och mycket utbytesstudenter

Gäller å vara het på gröten om man vill ha bra boende i uppsala.

peace out
Senast redigerad av aaze 2008-04-26 kl. 10:41.
Citera
2008-04-26, 11:04
Medlem
aazes avatar
Lediga enrummare med 15min gångväg från centrum.

www.upplandsknekten.se
Citera
2008-04-26, 11:13
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaze
Nybyggda frächa enrummare med 15min gångväg från centrum står lediga nu:

www.upplandsknekten.se

Har bott i en 21kvadrats såndär enrumare förut, dom är schysta som fan. Alltid feta studentfester i lokalerna i alla byggnaderna och mycket utbytesstudenter

Gäller å vara het på gröten om man vill ha bra boende i uppsala.

peace out
Om jag drar iväg ett höftskott och sätter en guldpeng på att du på något sätt är relaterad till den goda famlijen Lindner som tycks driva företaget - hur långt från mål är jag då? Med tanke på att du promotat det här såväl som i en 3 år gammal systertråd får jag vibbar av att din godhjärtenhet har så kallade "ulterior motives"...
Citera
2008-04-26, 11:45
Medlem
Confunduss avatar
Har ännu inte sökt bostad. Har knappt ens funderat på saken, för att vara ärlig. Hur stora är mina chanser att få tag i ett rum i studentkorridor på adekvat avstånd från universitetet? Känns nästan som att det är kört nu.
Citera
2008-04-26, 12:11
Medlem
aazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Om jag drar iväg ett höftskott och sätter en guldpeng på att du på något sätt är relaterad till den goda famlijen Lindner som tycks driva företaget - hur långt från mål är jag då? Med tanke på att du promotat det här såväl som i en 3 år gammal systertråd får jag vibbar av att din godhjärtenhet har så kallade "ulterior motives"...

Nej jag känner inte Lindner på något sätt. Hjälper bara på en polare att få iväg sin lägenhet så han inte åker på dubbelhyra.

Förstår inte varför du tror att familjen Lindner behöver hjälp av nån stoner-dude på nätet för att marknadsföra sig? tror du verkligen det är svårt att hyra ut lägenheter i uppsala? I den här staden bor vissa studenter på 11kvadrat, delar dusch, toa & kök med 6 andra personer och betalar 2500kr/mån året om för detta.

Sökte runt bland trådarna, råkade få för mig att de trådarna låg i olika del-forum men ack så fel jag hade. Tyvärr går det inte att ta bort sina inlägg heller.

Så kör upp din guldpeng i röven du.

Sen är det inte lätt att hitta bra boende i uppsala så jag tänkte tipsa lite bara.

peace
Senast redigerad av aaze 2008-04-26 kl. 12:18.
Citera
2008-04-26, 13:14
Medlem
ssshhs avatar
Citat:
Lediga enrummare med 15min gångväg från centrum.

www.upplandsknekten.se

Hutlösa jevla hyror. 4400kr för 27kvm, 15 min ifrån centrum? Vanvettigt
Citera
2008-04-26, 13:23
Medlem
aazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssshh
Hutlösa jevla hyror. 4400kr för 27kvm, 15 min ifrån centrum? Vanvettigt

Välkommen till uppsala
Citera
2008-04-26, 13:33
Medlem
ssshhs avatar
Citat:
Välkommen till uppsala

Har bott här rätt länge, men tack ändå. Varför är du så kåt på marknadsföra just dessa lägenheter?
Citera
2008-04-26, 13:45
Medlem
aazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssshh
Har bott här rätt länge, men tack ändå. Varför är du så kåt på marknadsföra just dessa lägenheter?

Jämför själv bland de företag som en nyinflyttad student kan få förstahandskontrakt genom ska du få se att hyrorna inte är särkilt mycket högre för det man faktiskt får.

Hjälper en polare bli av med sitt rum snabbt bara. I övrigt behöver knappast bostadsförmedlare extra marknadsföring av randomkids på flashback. Bostadssituationen är ju bisarr här..

peace
Citera
2008-04-26, 16:46
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Alltså, studentbostäder i Uppsala är som knark, skiten säljer sig själv. Fastighetsbolagen skulle nog teoretiskt sett kunna spara pengar på att hålla en låg profil, minskade administrationskostnader mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in