2010-08-22, 19:42
Medlem
manganhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs
Nja, jag har startat om datorn säkert tre eller fyra gånger idag och under gårdagen utan att behöva logga in igen.

Tror det har mer att göra med hur länge man är offline snarare än hur ofta man startar om. Går inte att komma förbi, men har du router så är ju den inloggad hela tiden.
Citera
2010-08-22, 19:50
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs
Nja, jag har startat om datorn säkert tre eller fyra gånger idag och under gårdagen utan att behöva logga in igen.

Ja det är lite varierande. Jag brukade få logga in varje gång jag startade om datorn innan jag skaffade router. Det brukar även vara så när man loggar in på olika institutioner samt nationer att man får logga in igen. Det måste dock inte vara så för alla men så har det varit för mig.
Citera
2010-08-28, 13:26
Medlem
SkyValleys avatar
Jag vet inte om det här är rätt tråd att ta det här i, men jag gör ett försök:
Jag har bott här i en vecka nu, och allt är bra i korridoren och i övrigt, men jag stör mig riktigt mycket på internetuppkopplingen.

Går det att skaffa sig en annan operatör än den som man har automatiskt, eller sitter jag fast med det jag har nu i flera år framöver?
Citera
2010-08-28, 13:48
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyValley
Jag vet inte om det här är rätt tråd att ta det här i, men jag gör ett försök:
Jag har bott här i en vecka nu, och allt är bra i korridoren och i övrigt, men jag stör mig riktigt mycket på internetuppkopplingen.

Går det att skaffa sig en annan operatör än den som man har automatiskt, eller sitter jag fast med det jag har nu i flera år framöver?

Du kan ta en annan om du vill. Det är väl bara att koppla in genom telefonjacket.
Citera
2010-08-28, 13:50
Medlem
Om jag vill ha boende i Uppsala till nästa hösta: finns det något sätt att förbereda sig? Alla typer av boenden som är icke-möblerade går utmärkt.
Citera
2010-08-28, 14:02
Medlem
SkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsskumpan
Om jag vill ha boende i Uppsala till nästa hösta: finns det något sätt att förbereda sig? Alla typer av boenden som är icke-möblerade går utmärkt.
Ställ dig i bostadsköer nu direkt. Dombron ska du absolut registrera dig på. Ser du till att söka bostad innan första antagningsbeskedet kommit så har du en liten (troligen väldigt liten är jag rädd) chans att få på det viset, söker du efter är den chansen relativt bortblåst.

Citat:
Ursprungligen postat av svennes20000000
Du kan ta en annan om du vill. Det är väl bara att koppla in genom telefonjacket.
Ok, tack för snabbt svar.
Citera
2010-08-28, 17:23
Medlem
Vad är det du stör dig på med internetuppkopplingen?
du har ju bara bott här en vecka så du kan ju inte drabbats allt för hårt av UpuNets undermåliga support
Citera
2010-09-02, 22:14
Medlem
Bohlingers avatar
Eftersom villkoren för Upunets bredband är helt fubar så kommer jag nog att skaffa en annan bredbandsleverantör.

Vilka finns tillgängliga i flogsta höghus? Hur ser deras avtal ut vad gäller privatliv jämfört med upunet? Vilken hastighet kan jag få?
Citera
2010-09-02, 22:54
Medlem
Baconbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlinger
Eftersom villkoren för Upunets bredband är helt fubar så kommer jag nog att skaffa en annan bredbandsleverantör.

Vilka finns tillgängliga i flogsta höghus? Hur ser deras avtal ut vad gäller privatliv jämfört med upunet? Vilken hastighet kan jag få?

De enda uttag förutom UpNets jag har i min Flogstaskrubb är telejack. Så en högsta hastighet på 24/1 och ett abonnemang från Telia som inte bryr sig ett dugg om vad du laddar ner är vad du har att se fram emot. Sen att alla nedladdnings-siter kommer hata dig för att du inte kan dela ut samt att du kommer svälta ihjäl för att du inte har råd med mat med ett sådant abonnemang är helt enkelt smällar man får ta.
Citera
2010-09-02, 23:28
Medlem
SodRs avatar
Vilka sidor/köer finns det som jag bör skriva upp mig på? (hoppas kunna komma in efter jul). Kostar de något att stå i?
Citera
2010-09-03, 00:31
Medlem
Paulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlinger

Villkoren kan låta hårda, men du kommer förmodligen inte uppleva några problem på något sätt, förutom en eventuellt varning. Jag har under det senaste året laddat upp ~0.8 Tbyte och har bara fått en varning.
Citera
2010-09-03, 00:53
Medlem
Jag är högst tveksam till att Upunet-s sitter och övervakar sitt nät 24/7 och sniffar efter olagligheter.
De har ju fanemig inte ens stenkoll på när deras nät går ner och varför det gått ner alla gånger (NOC någon??)

jag har fått en (1) varning och då var det något mediabolag som hittat ett IP som hörde till UpuNet, dock "kunde" inte upunet lämna ut vem som haft det aktuella IP:t men de kunde ju nyttja informationen utifrån för att ge mig en varning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in