Hej
Är less på Ubuntu och har tänkt testa Linux Mint. När jag köpte datorn fick jag hårddisken uppdelat i två partitioner, och ubuntu installerades på den ena. Jag har alltså en tom partition som jag vill installera Linux Mint på. Men jag vet inte hur jag ska göra. I installationsprogrammet har jag valt "Something else" för att själv skapa o välja partitioner. Men sedan vet jag inte hur jag ska gå vidare. Se bild:
http://tinypic.com/r/14ub76f/5
Där finns alltså ett diagram med en lista med tre partitioner, en på ca 500GB dev/sda1 ext4 (den har jag Ubuntu på), en på ca 250GB dev/sda6 ext4 (där vill jag installera Mint) och en på 8.5GB dev/sda5 swap (jag antar att det är installations-dvdn). Det går att markera de olika partitionerna men om jag markerar mittenpartitionen och försöker "Install Now" får jag felmeddelandet "No root file system is defined". Längre ned under "device for boot loader installation" finns en droplist med tre alternativ dev/sda (...) 750Gb (min hårddisk), dev/sda1 Ubuntu, samt dev/sda6 Linux Mint.
Det går även att redigera partitionerna, men jag vågar inte fibbla för mycket. Kan någon vänlig själ berätta hur jag ska göra?